Help de bandenfetisjist! Welke band voor de MLC Pontos S Diver?

Heb heel lang alleen mijn Speedy gedragen, maar het begon weer te kriebelen. Bonus is bijna binnen maar nu al uitgegeven :smile:

Na lang zoeken liep ik tegen de Maurice Lacroix Pontos S Diver aan. Ik heb ooit de Longines Legend Diver gehad, een geweldige klok en een heerlijke bandenslet. :wink:
De MLC Pontos S Diver lijkt me ook een bandenslet. Voor een bandenfetisjist als ik een uitkomstā€¦

Morgen wordt hij bezorgd. Daar kijk ik uiteraard naar uit! Betreft onderstaande klok:

Nu ben ik op zoek naar banden die hier geweldig mee matchen. Echter, ze moeten ook betaalbaar zijn. En omdat ik hem veel in vrije tijd ga dragen, is robuustheid en ook waterproof wel een vereiste.

Wat ik tot nu toe op het oog heb:
Hirsch George. Een toplaag van Toscana kalfsleer met alligatormotief en een geaccentueerde contrastnaad op de hightech horlogeband van soepel Hirsch Premium Caoutchouc rubber.
Echter, vind ik wel wat aan de prijsā€¦ iemand die een (goedkoper) alternatief heeft?

Een goedkope en voor vakantie fijne band lijkt me een Nato, zoals onderstaand:

Wat ook nog een optie is, is een stalen band. Nu zie ik bij onze duitse vrienden een stalen band van een Pontos S te koop staan. Weet iemand of deze ook op een Pontos S Diver past?

Dan krijg je namelijk zoiets als dit:

Wat ik tenslotte ook een goed alternatief vind is een rubber band zoals de originele MLC rubberstrap

De originele band kost echter naar verluid een paar honderd euro. Zijn hier alternatieven voor?

Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Hebben jullie nog ideeƫn?

grtz, Bob (counting down, nog 26 uur voordat hij er is) :slight_smile:

1 like

Gave aanwinst. Imo mooier dan de LLD! Leer zal hem het mooist stasn denk ik!

Benieuwd naar je eigen fotos straks!

1 like

Ik vind dit momenteel 1 van de mooiste duikers verkrijgbaar en dan zeker op staal, dus ik zeg: gaan voor staal!

Volgens mij is dit een horloge waar iedere band goed op staat dus leef je uit zou ik zeggen. Ik ben heel benieuwd naar jouw bevindingen :wink:

1 like

Maar Eric, had jij deze niet een keer geprobeerd?

@BobT De stalen en rubberen band vind ik erg mooi. Wat krijg je nu erbij? Alleen de leren nato?
Ik vind het ook een heel gaaf horloge. Ben hem een beetje vergeten. Er is ook een witte versie. En een blauwe helaas maar 2 piece limited. Niet te krijgen dus.

2 likes

krijg er inderdaad alleen de leren nato bij.

Zou de stalen band die ik postte die van een Pontos S komt (komt van Uhrforum), ook op de Pontos S Diver passen? Hoe kom ik daar achter?

Staat misschien wel referentie nr op de band. En die even checken bij een MLC dealer in NL. (bouwmanonline bijv)

Proficiat, heel mooie aanwinst! ML is ook direct te bereiken, ze zijn behoorlijk behulpzaam daar (@Nielson heeft daar ervaring mee), dan kunnen ze je meteen vertellen of die metalen band past.

Ze hebben ook een mooie ML rubber/nylon/leder strap, maar die is idd aan de prijs.

Nee, helaas (nog) niet, maar het is nog vroeg :wink:

ā€œNog vroegā€ā€¦ in de zin van: 3 muisklikken verder en tegen het eind van de middag komt er ook eentje mijn kant op? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Hahaha, ik ben erg Paul, maar niet zo ergā€¦denk ik. Nee, vanmiddag eerst maar eens een Stuckx Bull ophalen en dan zien we vanavond wel weer verder :wink:

2 likes

Nato zou ik niet zo snel doen, de kast is al erg dik zo te zien. Staal staat hem prima.

2 likes

die rallyband is ook een mooie!

Nog wel benieuwd naar ervaringen met zoā€™n soort band, dus toplaag leer, eronder rubberā€¦ Qua draagcomfort, duurzaamheid, waterproofā€¦

Zeau die blauwe is gaaf, die heb ik nog nooit gezien.

1 like

Bob, je zoekt het maar lekker zelf uit met je bandje, dat is zo persoonlijk. Maar je hebt een prachtig horloge gekocht! Heul veul plezier er mee.

Groeten,

Tecco

1 like

[quote=ā€œBobT, post:1, topic:66623, full:trueā€]
[/quote]

Heerlijk wat een ding, prachtig zeg :heart_eyes:

Voor mij iets te groot met 43mm, veel plezier ermee!

1 like

lees in de reviews dat hij wat kleiner dan 43mm draagt. We gaan het snel genoeg zien (nog 20 uur)ā€¦

Iets van https://www.flickr.com/photos/124068590@N04/

Prachtige banden voor een hele schappelijke prijs!

Hele mooier duiker vind ik, zeker op staal en de rubber strap. Die leren nato vind ik persoonlijk minder.

Stond MLC (het bedrijf) overigens niet te koop?