Maar goed…
De Seiko skx007 de Kenzo noemen huh?.. ik vind er een luchie aan zitten!
SKX007 is just fine
meer is het ook niet…
Correctie: met bamboestokken.
Kendo… Kenda? Of ken da nie?
Hoedoedegeda?
Zooo
Seiko Otenba
Omdat het woord ook nog eens van Nederlandse oorsprong is. Mooi toch?
De SuKX of SiKX?
Ook ik heb me in de loop der jaren wel (hardop) afgevraagd waarom één van de meest geliefde duikers en Seiko’s meest succesvolle duikershorloge aller tijden geen bijnaam heeft. Dit terwijl voor diverse aanzienlijk minder bekende en populaire Seiko modellen wel allerlei leuke nicknames zijn.
Op zich heb ik niet zo’n moeite met SKX. Eigenlijk weet iedere WIS direct wat wordt bedoeld. Maar, zoals @drex zei, er is natuurlijk wel het eerste generatie Monster dat ook een SKX is en er zijn nog een paar andere SKX modellen.
Wat me verder vaak opvalt, als het over de SKX gaat, is dat iedereen nog wel kan bedenken dat er een zwarte (007) en een Pepsi (009) versie is. Maar de oranje (011) wordt maar al te vaak over het hoofd gezien. Dus bij deze even aandacht voor de vrolijkste SKX-variant; het zonnestraaltje in de SKX-familie.
en nog even 'n plaatje van mijn favoriete duo.
En dan, ook niet onbelangrijk, hoewel de invloed van dit forum natuurlijk enorm is , denk ik toch dat een hier bedachte naam het niet gaat halen, internationaal. Ik schat in dat een naam die niet op een van de grote, internationale fora bedacht is, nooit wereldwijd gaat worden geaccepteerd.
Maar ik zeg, boeje! Vind Kendo een prima naam!
Er zijn echt enorm veel varianten. Ooit eens in een lijstje bijgehouden, maar waren er al gauw 15-20. En daar zitten ook een paar kleinere versies bij zoals de skx013. En de gele skxa35…
Kendo klinkt wel goed! Al zou een bijnaam beginnend met de S ook wel leuk zijn…
Haha! Zou toch wat zijn! Hele eer ook
Ik vind het overigens wel een toepasselijke naam, aangezien Kenzo staat voor: ‘wijze maker’. Als er iemand wijs was, dan zou dat seiko moeten zijn die zo een top horloge heeft gemaakt!
Ik stem voor!
Moet die “r” niet op een ander plekje?
Wijzer maken?
Hahaha, nee vandaag even niet. Maar een wijzer maken kunnen ze bij seiko zeker ook.
Ah tuurlijk, anders blijven er zo weinig deelnemers over.
Wat we ook uitkiezen, het moet natuurlijk wel even geplugd worden op UF en op WUS. Dan komt de rest van de wereld vast vanzelf.
Overigens is SKX natuurlijk wel lekker ingeburgerd. Er is zelfs minimaal één Seiko met een afkorting als bijnaam: BFK. En die heten SKA***
Ideetje voor een Limited voor 2017? Een door Rob gemodde SKX met limited wijzerplaat en bamboe bezel: SKX Kendo.
Kenpai is ook leuk trouwens.
Kan die, Gandhi?
Hahaha, ik ben voor!