Help de SKX nou eindelijk eens aan een bijnaam!

@Gnik, ik pik even je bericht, want volgens mij verdient dit een heel eigen topic.

Ik ben het helemaal met Gnik eens, de SKX00* verdient een bijnaam. Omdat wij een wereldwijd gezaghebbend forum zijn, lijkt het me een goed plan om iets te kiezen wat wereldwijd een beetje lekker bekt. Het hoeft niet Japans georienteerd te zijn, maar dat zou wel passen in de Seiko duikerfamilie.

Passend in de Japanse stoere praat zoals Sumo, Samurai en Shogun, is mijn voorstel: Kendo.
Kendo is een harde Japanse full-contact sport waarbij de deelnemers elkaar te grazen nemen met zwaarden. De naam is wereldwijd volgens mij vrij aardig uit te spreken, en de betekenis past bij de SKX omdat deze zeer doelmatig is en een behoorlijk pak slaag kan hebben.

Dames en heren, de Seiko Kendo:

3 likes

Opel Kadett ?

:smiley:

Grt.

1 like

Toyota?..

Die had toch al een nickname sort off?

De 007 toch?

nee de SKX007 is gewoon de model aanduiding van het model met de zwarte bezel. De SKX009 is die met de pepsi

Wellicht geen bijnaam omdat SKX zelf gewoon ook al wel lekker bekt?

Dat wist ik, dat de 007 en 009 hetzelfde zijn op de bezel na.
Maar ik lees geregeld dat als er een Seiko diver genoemd wordt het bijna altijd de 007 is…wat hem wel een soort van iconisch maakt…dat dan weer wel.

Toch eens gekeken verder…check

Ze waren er 7 jaar geleden al niet helemaal uit :smile:
http://forums.watchuseek.com/f21/skx007-nickname-362881.html

1 like

SKX is inderdaad iets dat gemakkelijker te onthouden en uit te spreken is dan hun andere typebenamingen à la SNZH, SBBN, SARG…
Maar Kendo is niet slecht gevonden als nick voor de SKX :thumbsup:

Nou, de 009 heeft een donkerblauwe wijzerplaat
in tegenstelling tot de 007 die een donkergrijze wijzerplaat heeft.

Zeik nou niet… het zijn gewoon 2 dezelfde klokkies in afwijkende kleuren.
:smile:

1 like

Ik zeik niet, het is een feit!
:joy:
Maar in feite is iedere Seiko een Seiko :wink:

Kleurtjes zijn het enige verschil toch?

an sich …wel ja :wink:

Nou dan.:innocent:

Mag ik u quoten?

U verkondigt een onwaarheid.:stuck_out_tongue_winking_eye:

vragen terwijl je het al doet… rare jongens die germanen…

Een Skx is een Skx of hij nou blauw ,paars,groen,geel of zwart is…dat het nummertje daarachter het kleurtje aangeeft is maar een bijkomstigheidje.

:innocent:

Maar goed, een monster is ook een SKX :wink:

The Duo:

Jaaa…maar dat is geen 007!

Maar de 007 wel :laughing::thumbsup: