Help! Een nieuw horloge kiezen!?

Hey iedereen, ik ben een tijd niet meer op dit forum actief geweest ( ik was lekker van mijn seiko 5 aan het genieten :slight_smile: ) maar ben de laatste tijd op een aantal dingen aan het stuiten…

Ik had mijn seiko 5 origineel gekocht voor te kijken of mechanische horloges etc iets voor mij waren en of ik het leuk zou vinden, nu weet ik van mijzelf: Ik vind het geweldig! Ik zou nu alleen naar een aantal andere horloges willen kijken om op verder te gaan, hierbij zou ik ook mijn budget voor mijn volgende horloge willen vaststellen.

Het budget durf ik zelf nog niet helemaal te kiezen, spaar ik lang voor een echt droomhorloge van me of zou ik iets kiezen waar ik sneller naartoe kan en het geld ergens anders voor gebruiken?

Ik zit zelf meer richting sport of duikhorloges te kijken aangezien ik nooit al te chique ben in kleding etc… Alleen ik zou niet weten of ik persee een duikhorloge nodig heb (ik kom wel zo nu en dan in contact met water enz maar zit daarvoor misschien te denken om voor die gebruiken een g-shock te dragen). Ik zou me dan sowieso niet comfortabel voelen om mijn horloge van ik weet niet hoeveel onderwater te dompellen.

Iemand ideeën?
Dit is trouwens de seiko dat ik nu heb: seiko snk809k2

4 likes

Tip; bepaal eerst je budget. Wat heb je nu, hoe lang wil je wachten met een aankoop en wat kun je in de tussentijd sparen. Oftewel, wat is de bandbreedte waar mensen je in kunnen en mogen adviseren.

Anders krijg je alleen maar adviezen als “koop een Rolex”, “koop een Omega”, terwijl je misschien meer in de budgetrange van een Seiko 5-je tot maximaal een Sinn zit te denken.

O ja, zoek even naar de diverse fiffers op dit forum en zet je op de lijst. Kun je goedkoop een horloge een week of twee testen. Je betaalt alleen verzendkosten naar de volgende.

4 likes

Bedankt voor de snelle reactie! Ik hoop iets te vinden onder de 1000 euro maar als ik daar niet vind wat ik zoek gaat uiteindelijk mijn budget toch hoger moeten :smile:.

Ik zal zeker eens zoeken naar de fiffers. Geweldig dat mensen dat willen doen!

1 like

Patek Philippe aquanaut.

6 likes

Met 1000 euro kun je echt een heel mooi horloge kopen. De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is, wat vind ik mooi? Mijn tip, kijk regelmatig in het ‘wat dragen we vandaag’ topic, en als je iets voorbij ziet komen waar je hart een sprongetje van maakt, ga dan informatie opzoeken over dat horloge. Doe dat een paar weken lang, en dan kom je ofwel op het perfecte horloge voor jou en je budget uit, of je hebt een verlanglijstje waar je de rest van je leven aan kunt werken :wink:

2 likes

Ik heb wel een paar horloges onder 1000 euro op het oog maar ik kan ze natuurlijk nergens in het echt gaan bekijken…
Dit zijn de paar waar ik echt denk van ‘wow’

Baltic aquascaphe black silver:

De limited edition halios seaforth:

En tot slot een modded seiko turtle: (niet persee deze maar ik heb iets met modded turtles)

Zien er lekker uit. Leuke keuzes. Ik zou een beetje zoeken in het blauwe gedeelte. Seiko’s komen veel langs, misschien kun je een keer kijken bij iemand die hem aanbied.

daar vind ik niks aan :sweat_smile: liever wat rolexjes, omegaatjes en een leuke vakantie

1 like

Ja weet ik, vind ik ook zelf mooier maar dat duurt zooooo langgg tegen dat ik al dat geld bij mekaar heb. anders zou ik gwn een rolex sub no date hebben.

De nieuwe seiko spb:

Je kan ook de 1000euro splitten voor 2 horloges
Een duiker en iets anders.

3 likes

Ik zal maar een paar leuke plaatjes van een aantal van mijn favoriete duikers in de ≲€1.000 range plaatsen :wink:

Ginault-Ocean-Rover-II-Dial-06

Keuze genoeg :slight_smile:

6 likes

Check de Glycine airman even :wink:

Of een maurice lacroix pontus S diver

Die maurice lacroix pontus s diver is mooi. Alleen wel buiten mn budget…

Die grijze en blauwe seiko prospex zijn ook heel mooi. Bedankt voor jullie mening!

Het is dan ofwel één van deze horloges (Baltic, Halios of Seiko prospex) in een aantal maanden bij elkaar sparen.

Ofwel in 2 jaar een tudor blackbay 58, of in ongeveer 3 jaar een rolex sub no date :smile:
Dat zijn echt mijn grail watches! :heart_eyes:

3 likes

Wat vinden jullie? Genoegen nemen met de 1000 euro horloges of lang volhouden voor één van mijn grails?

1 like

ik wel. Voor mij zit er uberhaupt weinig leuks overal tussen, wil alleen maar duikers dus dan ben je redelijk snel klaar.
Ligt er toch helemaal aan wat je zelf wilt, en je kan het zo gek maken als je zelf wilt natuurlijk
Ik ben dik tevreden met dit, meer wensen heb ik eigenlijk niet :
image
Oris Aquis, 2e hands zo rond de 1000, nieuw bijna het dubbele :point_up_2:t5:
Seiko SPB077, 2e hands rond de 7-800, nieuw 1000 :point_down:t5:
image
Plus nog een SKX007 en een Vostok, die ik allebei met veel plezier draag.

Die bovenste twee zijn simpelweg in mijn ogen niet te vervangen voor een duiker die beter of mooier is (smaken verschillen). Uurwerken interesseren mij geen hol, historisch icoongelul ook niet, banden swappen doe ik niet aan, dus ik zie geen meerwaarde in een stap van 3-4000 euro omhoog (waar je ook nog schandalige servicebeurtjes voor moet betalen :confounded: ) voor iets wat gelijk blijft.

Maar goed, je kan na die 1000 euro natuurlijk altijd nog wel die stap “omhoog” maken, dat doen genoeg mensen. Als je na 3 jaar bv een Omega Seamaster wilt : :+1:t5: lekker doen, niks mis mee.

8 likes

Prachtige collectie die je hebt, je hebt ook helemaal gelijk. 2-3 jaar wachten voor een horloge te kopen is wel heel erg lang. Kan ik beter tweedehands een horloge halen voor 1000 euro, later alsk meer heb doorverkopen en dan genoegen nemen met wat luxers. En wie weet begin ik net als jou te hechten aan dat prijspunt. We zullen zien. In ieder geval super bedankt voor je reactie! Dit was precies wat ik nodig had!

3 likes

2-3 jaar is inderdaad lang wachten op 1 horloge. Moet wel zeggen dat die tudor erg mooi is. Zou persoonlijk kiezen voor 2 horloges van tezamen 1000 euro,daar plezier van hebben en intussen weer sparen! Ben benieuwd

Ik zou proberen te wachten op de Tudor. Indien je echt niet kan wachten, begin met een gebruikt horloge, dan is de kop er al af. Mijn beste tip, ga youtube videos kijken over horloges, zo leer je horloges kennen en zie je ook hoe ze om de pols staan bij mensen! Ik hoor graag wanneer je een keuze hebt kunnen maken!!