Help! Een nieuw horloge kiezen!?

En gewoon overal gaan passen. Seiko duikers (ook de duurdere) zijn vrij makkelijk in de winkel te krijgen, en merken als Oris of die hele rits die @Exer showde zijn nog wel redelijk her en der te bezichtigen.
Of deze :star_struck: :

Oris 65, met een beetje zoeken rond de 1000

Dan is net die eerste tik ervan af, de kwaliteit blijft hetzelfde, de garantie is er nog steeds, en zeker als je hem hier koopt zit je veilig.
Lekker overal rondneuzen en gaan passen :+1:t5:

2 likes

Ik zou nog snel een seiko skx007 bestellen. Eventueel laat je een kleine aanpassing doen. Saffierglas of een kleur bezel. Ik heb hetzelfde gedaan.

1 like

Skx007, saffier, 4r en strapcode helemaal top.

er staan 2 knappe mods nu hier te koop, zie ik net :thinking:
En @JayJayVo, genoeg knappe Seiko duikers in het blauwe gedeelte. Die groene SPB105 :ok_hand:t5: , een paar Turtles, een Sumo, en dat binnen 3 x scrollen.
En…die 65 :sunglasses: op staal. Of die Aquis.

Neem er twee van 500 euro.
Een duiker en een nette, voor onder het pak.
Je ziet hier wel eens duikers onder een overhemd,
maar dat is absolutely not done.

Dank jullie wel allemaal voor de reacties! Ik ga vrijdag toch naar Gent, daar is ook een rolex certified dealer aanwezig. Ik zal daar zowel vragen om een aantal van de genoemde horloges rond de 1000 euro te passen als de tudor bb 58 en de rolex sub no date (mochten ze die in voorraad hebben dan, zal wel niet maar ben er dan toch). Misschien voelt dan die lange wacht wel beter aan als ik in het echt het verschil goed kan zien.

Over veel filmpjes etc kijken voor horloges doe ik al een tijdje, alleen ik zoek nu meer persoonlijke ervaringen aangezien veel van die videos nog al ‘checklist’ zijn.

Over het geld splitsen over twee horloges heb ik ook al nagedacht maar ik kom over het algemeen maar eens of twee keer per jaar in het pak. Dan vind ik het persoonlijk zonde om daar dan de helft van mijn budget aan te besteden. Om het geld dan te splitsen over twee divewatches klinkt in mijn oren dan logischer maar zou dan alsnog liever kiezen voor één beter horloge. Ik wil dat het echt een deel van mij wordt, daarom ben ik persoonlijk meer een ‘one watch’ type. De enige uitzondering voor mij hierop is een G-shock. Hiernaast vind ik ook dat sommige ‘vintage inspired’ divers wel in de aanmerking komen om onder een pak te kunnen dragen. Dit beeld hiervan is met name te danken aan de vele rolex subs die onder pakken verschenen zijn. :smile:

Ik zal dan in ieder geval vrijdag mijn besluit maken of ik langer zal wachten om voor mijn grails te sparen of niet, mocht mijn zicht daarop niet veranderen dan zal ik waarschijnlijk gaan voor een enkele diver rond de 1000 euro. De twee oris horloges, de seiko prospex, de halios seaforth en de baltic aquascaphe zijn voor mij op het moment. De modded seiko’s vindk ik persoonlijk iets te gewaagd voor later te proberen door te verkopen als ik wil ‘upgraden’, denk dat het dan makkelijker is om een standaard horloge te kopen van die prijs. Als mijn visie hier in fout is, laat natuurlijk direct weten. Ben hier ten slotte voor jullie hulp en kennis. :slight_smile:

Wel weet ik zeker dat ik dan voor een tweedehandse zal gaan. Zoals veel mensen hier zeggen, je krijgt meer watch voor het geld en kan het dan later doorverkopen met minder verlies.

1 like

Ik ben nu net terug van mijn dagje Gent en heb gemerkt dat waar ik ben binnen ben geweest ze geen Halios of Baltic hadden (wat ik overigens wel al verwacht had) maar ze hadden ook geen Oris horloges wat mij wel verbaasde. Ik ging in ieder geval dan kijken voor horloges binnen die zelfde klasse en kwam dus uit op Longines waar ik eerlijk gezegd in de duikhorloge categorie niet veel interessants vond (hun jazzmaster was wel echt prachtig trouwens maar daar past mijn levensstijl jammer genoeg niet bij😅). Ik ben daarom daarna direct naar de Rolex en Tudor horloges gegaan waarbij ze jammer genoeg niet de modellen op voorraad hadden die ik zou willen zien, ik heb hierom een Yachtmaster om de pols gekregen waarbij ik ook de Tudor Heritage blue bezel om de pols heb gehad. Hierbij vond ik de Heritage lijn nogal dik opgebouw maar heb gelezen dat de blackbay 58 dat probleem niet heeft. Hierbij denk ik dat ik ofwel ga proberen om voor een horloge van rond mijn prijsklasse verder te zoeken en anders denk ik dat ik bij die Tudor zou uitvallen, de Rolex vind ik gewoon een te groot prijsverschil met de Tudor om daarvoor het geld voor uit te halen. Beiden zagen er naar mijn mening zeer goed uit.

Ik vond ook dat de juwelier heel erg chique was opgesteld en voelde mijzelf daar eigenlijk best ongemakkelijk bij om daar met een t-shirt en jeans binnen te lopen… vond dat niet zo’n fijne ervaring om eerlijk te zijn.

Iemand nog mening hier over?

Lijkt me een goede keuze zo! Vooral kopen waar je je confortabel bij voelt en Tudor is ook gewoon een high end klasse horloge hoor

Ja zoals je ziet heb ik al een seiko, was beetje om te testen of mechanisch enz wel iets voor mij was maar wil zeker nu wat uitbreiden. Ben toch niet op het punt dat ik zeg van dit vind ok nou echt mooi, nu heb ik genoeg. Ik zoek nog naar vele verbeteringen. Daarnaast vind ik Tudor toch wat beter voor me geld dan rolex maar zou misschien ook wel al blij zijn met zo’n baltic horloge die in het begin van dit topic te zien is.

Het hoeft niet duur te zijn om er van te genieten. En buiten het forum en kenners om weet toch niemand het op waarde te schatten buiten Rolex :joy:

Wat dat betreft vind ik Grand Seiko ook zo’n charme hebben :ok_hand:

Hahaha dat is zeker waar maar vindt gewoon niet dat ik voor mijzelf vervulling heb bij mijn seiko, dacht daarbij dat mijn budget minstens 5x te verhogen daar misschien verandering in zal brengen.

En ja over grand seiko gesproken, dat is weer zoiets dat ik niet durf te dragen omdat ik bang ben dat zoiets kapot gaat bij een avondje uit ofzo…

Een Seiko voor in dronken toestand en een Grand Seiko voor nuchtere toestand.

Klinkt als een supercollectie :beers:

4 likes

Nu ik het zo opschrijf heb ik denk ik mijn perfecte collectie gevonden :ok_hand::joy:

1 like

Hahahaha klinkt als je het zo zegt ook perfect voor mij.

Heb het geregeld wel eens dat ik mijn seiko tegen de muur stoot of dat er bier over valt of dergelijken, vindt dat anders met zo’n duur ding zo zonde. Ben ik dan wel iets comfortabeler mee als het een diver is natuurlijk maar toch😅

Voor 1000euro heb ik het volgende duo
-skx007 met saffier, jubilee strapcode en 4r36 movement
-Sarb033

Top horloges

1 like

Is inderdaad ook altijd een leuk idee, denk alleen dat ik dan de skx laat tot dat ik de seiko 5 heb gesloopt. Raar genoeg kunnen die echt nog tegen een redelijk stootje (waar ze eigenlijk helemaal niet voor bedoeld zijn maar toch😅)

Alleen mijn probleem hierbij ook is bijvoorbeeld ook dat ik dan in de middag de stad in ga, dan in de avond op café ga en dan natuurlijk nogsteeds hetzelfde draag. Ik moet dus gewoon echt iets hebben dat ‘een deel van mij kan worden’ overal mee naar toe kan en dat ik me er geen zorgen over hoef te maken.

Dan vind ik het gewoon eng om met een ‘dresswatch’ rond te lopen… Vind daarom ook een ‘divewatch’ veel fijner om mee rond te lopen (mocht die niet te dik of te groot zijn dan) vind de 40mm rolex sub no date eig perfect maar daar ben ik qua prijs nu nog lang niet…

Beuk die Seiko dan de komende 5 jaar gewoon overal tegen aan en spaar voor de Rolex Sub no-date.

Waarschijnlijk word je er tijdens het stappen van beroofd, maar dan heb je er een supertijd mee gehad en een mooi verhaal voor de kleinkinderen.

2 likes

8k overal tegen aan beuke?

1 like

Zijn 5’je

1 like

Haha ja die heeft al een aantal stoten enz gehad, toch blijft hij sterk staan. Denk dat ik hem nog zo lang mogelijk in leven ga houden en dan lekker mijn dream watch ga kopen. En sloop ik hem te snel dan koop ik ff tussendoor een g-shock ofzo. Als ik die stuk krijg voor ik da geld heb dan weet ik het ook niet meer haha.