Help! Een nieuw horloge kiezen!?

Als alternatief voor de Baltic zou je nog naar de Lorier kunnen kijken:

Misschien toch goed om nu eerst een SKX007 op te snorren, die zijn steeds moeilijker te vinden.
Had zelf 1,5 jaar geleden de blauwe SKX009 gekocht maar heb nu laats toch maar snel de 7 besteld.

Da’s minder dan een derde van je budget, zo veel langer hoef je dan niet door te sparen en heb je iets wat je nu al dagelijks kan dragen en weinig tot geen zorgen over zal hebben.

Dat houdt mij ook tegen om binnen te stappen. Vaak ook nog iemand om de deur open te houden.
Anderen zijn bereid om extra te betalen voor de ‘beleving’. Doe mij dan maar Chrono24 met reeds scherp geprijsde horloges.

2 likes

Er staat er toevallig een in het blauwe gedeelte sinds vanmiddag… echt een top ding, zeker als dit een “dronkemans Seiko” moet worden :wink:

1 like

Mij lijkt dan chrono24 nog een betere ervaring dan zo’n boetiek binnen te lopen, gelukkig ben ik niet alleen. :smile:

1 like

Ik heb sinds mijn bezoek aan de boetiek nagedacht over mijn beslissingen en heb besloten om te gaan voor de Baltic Aquascaphe (black, silver) en ga voor ernaast (voor de ruigere dagen) een G-shock aanschaffen (zit te denken aan de GW-M5610-1ER).

Voor de mensen die net binnen gekomen zijn, hier is mijn recente beslissing:

3 likes

Goede keuze!

Die Baltic op de foto is toch wel erg gaaf. :+1:

Alvast gefeliciteerd. 🥳

Ja de G-shock is inderdaad nog niet helemaal vast, ik vindt deze ook zeer mooi maar zal dan eerder gaan voor de zwart met grijze variant:

Ik vind dit echt een absoluut prachtig model!
Ik zou hem alleen niet snel pakken aangezien iemand uit mijn vriendengroep een echte royal oak heeft :smile:.
Dat geeft mij anders toch een raar gevoel.

1 like

Sinn 556 IB aub

Hallo iedereen. Bedankt voor alle reacties die blijven binnenkomen! Echt super dat jullie me willen helpen!
Ik zou graag jullie mening willen weten over de ‘Baltic Aquascaphe Black, Silver’ die ik in een aantal maanden zou willen aanschaffen. Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met hun merk? Wat vinden jullie van het uiterlijk van het horloge, wat hebben jullie er verder nog over gehoord etc…

Hier zijn nog een aantal foto’s ter referentie:

images

1 like

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/4/8/4/4845721a6cb232295015aa8e187dee4b19a48f97.jpg
Uiterlijk is prima ,echt een leuk horloge om een tijdje te dragen en ondertussen sparen voor je grail.

dat dus. De sub en bb58 zouden sowieso nooit mijn keuze zijn. Zelfs geen ik een Squale 1521, (880) een Seiko mini Turtle (250), een witte Stargate (300) en een baby Tuna (210). Die doen qua specs niet onder voor duurdere duikers, en ik heb er net zo veel lol aan. De nieuwe Seiko SPB 62MAS interpretatie vind ik ook heel cool, maar de groene Sumo is nog mooier. Da’s allemaal minder dan 1100 euro. :upside_down_face:

SPB143.Klaar.

Ik zat nog eens te denken, voor de paar keer in het jaar dat ik mezelf net moet kleden lijkt het me niet echt logisch om een ‘dresswatch’ te kopen. Ik vind ze alleen wel altijd heel erg mooi.

Wat is jullie mening hierover?

Ik kijk daar gewoon niet naar,ik draag wat ik fijn vind om te dragen.

1 like

Mijn ervaring is dat in de praktijk niemand zit te kijken naar wat voor horloge iemand draagt.
Dat is enkel een gedachtekronkel die hier op het forum heerst :sunglasses:

2 likes

Ja dat is waar, in mijn hoofd is het alsnog altijd belangrijk en heb daarom ook voor de baltic gekozen aangezien die iets netter is als bv een seiko prospex. Plus ik vind zulke dingen gewoon heel mooi. Ik zag ook laats de ‘longines flagship’ en dacht eraan mocht ik een dresswatch kopen om daarvoor te gaan. Alleen zoals ik eerder al zei, ik draag vaak casual kleren (gewoon een tee en jeans) en vind bijna geen ruimte voor zo’n soort horloge…

Hier nog een fototje:

2 likes

Dresswatch is het andere uiterste van een duiker.
Je kan ook kiezen voor een sport watch, rolex explorer model idee.

1 like

Ja, ben alleen bang dat ik die als everyday watch zou slopen, ik ben niet echt het voorzichtige type. :smile:
Wil ook dat het horloge met mijn levenstijl meegaat, niet andersom…

Daarom zou ik de dresswatch ook niet vaak dragen, het past niet vaak bij mijn levensstijl… Ik kan het alleen alsnog niet helpen om sommige super mooi te vinden en te willen hebben, ook al weet ik dat hij niet vaak uitgehaald zou worden.

Je kan ook een goedkope dresswatch er bij pakken, ik ga persoonlijk ook geen sjieke Grand Seiko kopen omdat ik toevallig 2 keer per jaar in een pak rond loop. Sommige dresswatches vind ik zelf ook prachtig om te zien, maar gezien mijn levens / kleding stijl hecht ik er niet veel waarde aan.

Wat ideetjes:

Orient Bambino (veel diverse modellen beschikbaar - vanaf net iets over de 100,-)
https://www.creationwatches.com/products/nl/orient-watches-252/orient-2nd-generation-bambino-classic-automatic-fac00004b0-ac00004b-mens-watch-9450.html

Goedkope cocktail time van 70,- / 85,- Euro

Of deze natuurlijk… die zie ik hier ook regelmatig voorbij komen op het forum en begin ik zelf ook steeds interessanter worden:

Niks kopen!

Ik heb al meermaals gezwommen met een SNK80x. Weliswaar min of meer per abuis, omdat ik vergeten was een in theorie meer voor natte activiteiten geschikt horloge om de pols te doen. Maar toch, ze kunnen er tegen! (De mijne toch).

:wink:

1 like