Help een startende horlogemaker

De horloge wereld is geen gemakkelijke wereld, dat kan ik je alvast zeggen.

Zou je heel specifiek kunnen zijn met wat je hier bedoeld? Dus ik wil een uniek uurwerk, wijzerplaat/complicaties/kast dan is dit mogelijk? Wat ga je precies printen?

Uit ervaring kan ik je al zeggen dat 3D printers niet veel uit gaan halen, kunststof 3D printen valt uiteraard af, metaal 3D printen heeft verschrikkelijk veel nabewerking nodig waardoor dit vaak niet interessant is.

Uiteraard wens ik je alle succes toe, maar weet waar je aan begint.

2 likes

Oeh, lijkt veel op Corona. Heb je btw al meer nieuws over je bedrijf? Ongeveer een jaar geleden ingevuld en daarna uiteraard niets meer vernomen. :thinking:

1 like

dit was natuurlijk een verkapte manier om data te verzamelen voor zijn scriptie…

1 like

Ja daar ben ik ook bang voor. Was ook niet de eerste keer. Het idee klonk wel goed. Heb ook wel eens met een 3D printer gewerkt en je kan er veel toffe dingen mee maken.

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/a/1/b/a1b8feb144c9580c2444df8c9f7d514582094f80.jpg

1 like

Weinig origineel om die koe te gebruiken.

2 likes

Dit is Koe Nora.

:grin:

Vanwaar deze afbeelding? Hij zou erop terugkomen en dat is altijd op een later moment. Daarnaast kwam ik dit toevallig tegen nadat ik wat zocht in de historie. Ik heb er zelf deel aan genomen, dus mag hier best naar vragen vind ik.

enquette ingevuld en ik ben geintresseerd in je vooruitgang

succes