Even lekker op vakantie, alle horloges (op de Seiko na, die is mee) na liggen bij DNK en tijd om na te denken. Ik heb bewust even gewacht met halsoverkop banden te gaan bestellen, want dan eindig je altijd met een paar banden die tot in de eeuwigheid in een la blijven liggen.
Maar ik zou graag jullie hulp inroepen. Voor mijn recent aangeschafte Speedy ben ik op zoek naar een leuke band en zou graag wat suggesties hebben.
Zoals iedereen weet is de Speedy hét bandenmonster bij uitstek, maar met mijn gouden Speedy kom ik er niet zo 1, 2, 3 uit. Ik zoek echt een kwaliteitsband, dus als ik 100+ euro’s ga uitgeven wil ik dat niet al te achteloos doen.
Mijn wensen:
Geen zwart
Moet dus een beetje matchen met het metaal en de wijzerplaat
Geen rood, geel of paars
Moet passen op een omega vouwsluiting 20/16
Liefst leer, eventueel canvas of rubber
Mag wat kosten, dus leef je uit, zowel van custom bandenmakers als stockbanden.
Het gaat om deze bescheiden jongen, die op zich al wild genoeg van zichzelf is, dus ik zoek eigenlijk net iets leuks, maar geen standaard zwart.
Bruin doet het altijd wel goed bij goud. Verder is iets met suède wellicht mooi om het wat sportiever te houden ten opzichte van iets als croco? Ik ben niet zo goed in kleuren verder, dus daar geen advies (op bruin na…).
Ik bestel altijd custom banden bij Jacobstraps in Spanje. Hebben wel een lange doorlooptijd (>2maanden) dus meestal bestel ik direct meerdere banden voor verschillende horloges. Alles wordt echt op maat voor je gemaakt dus je hebt heel veel keuze, naast materiaal ook in stiksel, lengtes etc.
Paar voorbeelden van banden die ik daar besteld heb:
Van glad tot saffiano en suede. Ook met patina varianten. In calf, croco of andere exotische dieren maar ook canvas of cordura en dat in alle mogelijke kleuren, dus niet alleen mijn standaard saaie kleuren…
Heb nu even geen foto bij de hand omdat ik een nieuwe telefoon heb. Maar staat perfect op mijn stalen Speedmaster. Zal op een gouden ook erg mooi staan.