misschien wil hij omdat je mede forum lid bent er wel een briefje aan wagen dat hij nep is .
Ja dat hoop ik ook, ik heb hem een bericht gestuurd en de situatie uitgelegd. Ik heb ook gevraagd of hij iemand anders weet, als hij het niet kan beoordelen, die dit zou willen bekijken. Goede tip Master
Ik heb antwoord gekregen van Sold, helaas kan hij obv de foto’s geen uitspraak doen…
Hallo allemaal… Aan alle onduidelijkheid is een eind gekomen Ik heb het horloge vandaag opgehaald bij Vaessen juweliers en diamantairs in Heerlen. Zij zijn o.a. dealer van Breitling. Het horloge is… tromgeroffel… ORIGINEEL. Alleen lijkt de lunette niet meer aanwezig.
Ik was voor het eerst klant bij deze juwelier en ben zéér tevreden. Erg vriendelijke mensen met passie voor uurwerken. Een echte aanrader!
Toch blijft een raar gevoel hangen aan het horloge na alle onzekerheid. Gr Ron
Mooi, Ron. Zal een opluchting zijn voor je!
Ja en nee… ik ben blij dat ik nu niet hoef te hopen dat de verkoper me het geld terug geeft, want dat hoeft niet meer. Aan de andere kant heeft een horloge ook met gevoel te doen en zou ik niet eens weten of ik hem nog wel wil. Gek he
Ach…je kunt nu iig een origineel verkopen…
Ja haha dat klopt. Nee, ik meen het dat het mooie gevoel weg is dat je hebt voor aankoop, op het moment dat er zoveel onzekerheid is over de echtheid. Ik moet maar eens nadenken wat ik doe. Ik moet in elk geval achter een nos lunette aan. Maar ja, er is genoeg nos Breitling spul te krijgen op internet, daar ben ik wel achter gekomen
en dan meer eigen foto’s
gelukkig dat hij echt is, als de juwelier het bij het rechte eind heeft tenminste.
Heel erg gefeliciteerd Ron!
Hoewel ik zeer verbaasd ben over de uitkomst (als ik niet redelijk zeker was geweest, had je nooit gemaild om mijn twijfels over de authenticiteit kenbaar te maken) ben ik erg blij dat ik er helemaal naast zat.
Mijn welgemeende excuses voor het nare gevoel bij je nieuwe aanwinst (dat vind ik dan eigenlijk nog het rotste) en de stress die ik je heb bezorgd.
Groet,
Paul
PS: Toch nog even uit pure nieuwgierigheid (ook voor mij een leermoment!): het horloge is dus niet voorzien van een Breitling referentiecode of fabrieksnummer, maar kan toch worden geidentificeerd als kompleet authentiek?
Hoi Paul,
Je hoeft helemaal geen naar gevoel te hebben. Ik heb het heel erg gewaardeerd dat je me direct gemaild hebt. Het geeft aan dat je betrokken bent aangaande medeforumleden en dat is toch mooi Het is inderdaad zo dat Breitling ten tijde van het de teloorgang bijvoorbeeld ‘kale’ deksels gebruikte. Dat maakt het ook moeilijk als verzamelaar.
En ja Master-Fan, het is te hopen ja dat de juwelier gelijk heeft hehe. Maar ze hebben er meerdere bronnen op nageslagen (boeken en hun horlogemaker, die ook bekend is hier op het forum naar nu blijkt) en hebben me een verklaring op papier gezet dat het stuk origineel is. En meer doen dan een ervaren Breitling dealer ernaar laten kijken, kun je niet doen.
Keurig overigens dat je zo goed geholpen bent!
Dit draadje leest als een spannend jongensboek (m/v)!
Ik heb tot nog toe een goede ervaring met de Breitlingimporteur Fa. Koster & Zn. maar het is jammer om te moeten lezen hoe slecht ze jou te woord hebben gestaan.
Ik ben blij met de goede afloop en wens je er veel plezier mee Ron! (tu)