Help! Help! Help! Seiko sarx033 bandje inkorten.......wat een ellende!

Beste horlogevrienden,

Klokkengek staat nu op het punt om echt gek te worden !!! Wanhoop drijft mij bijna tot waanzin vandaag…:tired_face::scream::weary:

Wie helpt mij even a.u.b.? Ik zal eeuwig dankbaar zijn! :grimacing: :joy:

De band van mijn Seiko SARX033 is net iets te lang, dus wilde ik een half schakeltje verwijderen. Bij andere horloges voor mij altijd een klusje van een paar minuten, met het apparaatje op de foto.

Dit keer niet dus… Ik weet dat Seiko met z.g. ‘collars’ werkt, maar heb dat nog nooit zelf met Seiko aan de hand gehad.

Volgens het aangegeven pijltje heb ik met het apparaatje het pennetje eruit proberen te drukken, maar het wil er echt niet uit - zie foto. Met platbektang geprobeerd om het pennetje er verder uit te trekken, maar het blijft muurvast op het punt steken, zoals je in de foto ziet…

Wat te doen heren? Voordat Klokkengek in waanzin zijn klokje het raam uit zodemietert! :joy::joy::joy:

5 likes

Het lijkt wel op het pennetje er verkeerd om inzit…heb je al geprobeerd om het er de andere kant uit te drukken?

2 likes

Hij lijkt er ver genoeg uit te steken om met een combinatietang er aan te trekken, dan kan je meer kracht zetten als met een platbektang.

Ik zou de band wel plat leggen anders ben je de collar zo kwijt :worried:

2 likes

Nog niet, omdat ik niet tegen de richting van het pijltje in durf te drukken. Ik heb het nu wel terug op zijn plek geslagen met een kunststof hamertje, dus het zit er weer in :grimacing:

Ik zou het toch even proberen, je kunt er niets kapot door maken volgens mij

1 like

Ik ga het proberen, dank je. Als jullie mij niet meer horen ben ik met tang, pinnetje en collar en al het raam uit geschoten… wat een teringding! :joy:

3 likes

@anon50762135EV kan je redden. Serieus, dit keer :joy:

Hij is een ster met die banden.

Edit: je kan ook de SARX even laten liggen, flink dineren met kerst en dan past die vast weer goed.

12 likes

FF met een tangetje eruit trekken… Zeker als dr wat meuk in zit kan het soms ff wat moeite kosten… Succes!

1 like

Ik ga het proberen! :+1: Ik ben altijd bang dat ik teveel kracht zet en iets naar de kloten help…

1 like

Als ik jou toch niet had! :joy:

3 likes

En, als ik me goed herinner, vooral goed erop letten, dat er ook een klein busje eruit rolt. Dat busje dient weer terug geplaatst te worden in het “middenstuk”. Ik heb de pin eruit gedrukt met “forcecraft” met de veerpentool.

1 like

Dankjewel, ik ga het zo weer proberen! :relaxed:

Benieuwd naar die film :joy:

3 likes

Ik kom komend weekend wel even een bakkie bij je doen.

3 likes

Dat is hartstikke aardig van je, maar wij zijn HELAAS met familie op pad dan…:grimacing: De drukste dagen van het jaar en dan niet mijn Seiko om…:tired_face: :sleepy:

Ah Baywatch moet in de TURBO mode, ik PB je even :wink:

5 likes

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Je moet er inderdaad iets meer kracht opzetten als je het pinnetje met een tang er probeert uit te trekken. Dan lukt het plots wel!

1 like

Moet gaan lukken met hulp van onze bandenkoning! :thumbsup:

Succes…en anders het advies van Han opvolgen :joy:

2 likes

Wat ben je toch ook een fijne gozert! :joy: :joy: :joy: :wink:

4 likes

Ik heb nog een aantal Seiko’s liggen, je mag er wel tijdelijk eentje lenen. Zeg maar welke kleur je wilt lenen.

4 likes