Help! Help! Help! Seiko sarx033 bandje inkorten.......wat een ellende!

Ook al ben ik een vent, ik kan mij jouw reactie zeker wel goed voorstellen.

Dat wilde ik gewoon even melden.

Heren : misschien kunnen we er met z’n allen rekening mee houden.

5 likes

@Emdee Dit. Ik kan foto’s van mooie dames best waarderen en erom meelachen zonder er gevaar in te zien. 99% hier is man en je staat er dan niet bij stil. Maar ik snap je reactie en het zou zonde zijn als om die reden horlogedames weg blijven.

Edit: @Klokkengek het is een gave hoe veelzijdig topic dit aan het worden is :joy: van een gefrustreerd maar informatief en relevant begin, tot toespelingen op homo-erotische escapades, tot schoonheididealen door de decennia heen, tot dit. Chapeau.

4 likes

Typisch.
En niet grappig.

Dat wij rekening houden met zaken, daar kan altijd over gepraat worden. Dat wij boter op het hoofd hebben in totaal andere topics, dat is uiteraard ook een feit. Maar juist in dit topic was weinig vreemds aan de hand.

Als je daar dan op wijst, en te horen krijgt dat de argumenten niet ter zake doen is dat uitermate teleurstellend, omdat het de discussie gewoon op nare wijze smoort.

Ik probeerde ook niet grappig te zijn. Die foto is de facto de eerste die de revu passeerde. Wat betreft die gender-gelijkheid in de percentages mannelijk versus vrouwelijk bloot is het mij ook bloedige ernst.

Als notoire gender-bender durf ik te stellen dat mijn Tom of Finland neigingen zeker niet “typisch” zijn in deze samenleving:

Mijn vriendin verkocht laatst een paar te groot vallende damesshoenen aan een schat van een vrachtwagenchauffeur uit het noorden des lands omdat hij graag op pumps rond liep.

Die man moest kort daarop van z’n nieuwe vriendin z’n verzameling damesschoenen naar de kringloop brengen, en de reacties in zijn dorp waren nu ook weer niet van dien aard dat ik denk “Wow, allemaal Tom of Finland fans”.

Dus namens de Q in de LGBTQQ-commissie maak ik nooit grappen.

6 likes

Mijn opmerking / voorstel was dan ook in z’n algemeenheid bedoeld. En daarmee ook zeker niet gericht aan jou of wie dan ook in het bijzonder. Ik vind persoonlijk dat we beter ons best kunnen doen, myself included. Zeker als een mede forumlid er vriendelijk om vraagt. Ik kan mij daar in vinden.

In de Kerst spirit…:thumbsup:

3 likes

4 likes

Niks aan de hand lijkt mij…

Wel mag gezegd worden dat de zeldzame pareltjes zoals @Emdee en @Nathalie1 , hier in dit mannen wereldje gewaardeerd worden , een beetje rekening houden met “onze” dames is wel gepast.

Ontopic : Top service Ide , mooi opgelost weer :+1:

6 likes

Beste dame(s) en heren, collega klokkengekken,

Hierbij wil ik iedereen hartelijk bedanken voor zijn/ haar bijdrage, in wat uiteindelijk een fantastisch leuk topic is geworden! :blush: :+1:

Het begon van mijn kant als een- expres wat gechargeerd- horlogemaakprobleem (hoewel ik écht bijna mijn klokje het raam heb uitgegooid…) en daar kwam een interessant en ‘enerverend’ (in de positieve zin!) topic uit voort, waarin je zo ongeveer alle aspecten van ons zo geliefde HF in volle actie voorbij ziet komen.

Het mooiste is natuurlijk dat mijn probleem ook echt is opgelost; enerzijds door jullie goede tips en anderzijds uiteraard door het feit dat Ide @anon50762135EV zo vriendelijk en behulpzaam was, om mij persoonlijk op te zoeken en met mij samen het probleem op te lossen. Daar kwam weer een gezellige avond uit voort: forumleden onder elkaar, enthousiast samen bezig met hun geliefde hobby, genietend van een goed Belgisch biertje! Wat wil een mens nog meer als het om beleving van je hobby gaat? Dankjewel Ide.:relieved:

Ook Marjolijn @Emdee wil ik graag bedanken, voor het feit dat zij rechtop is gaan staan- te midden van al het herengeweld- en gewoon ‘recht voor zijn raap’ haar ongenoegen heeft geuit. Respect is op zijn plaats.

Uiteraard blijft de onbetaalbare @Fate_Amenable_To_Change hier ook niet onbenoemd, met zijn immer messcherpe filosofische- en ethische bijdragen. Dankjewel! :relaxed:

Voor wat mij betreft sluit ik het topic af, met de inmiddels historische woorden: “Het waren twee fantastische dagen!”… maar het waren er in werkelijkheid- door al ons enthousiasme- zelfs al drie geworden… :relaxed::+1:

Dank allen nogmaals en uiteraard ook dank aan het Horlogeforum, voor het bieden van zo’n fantastisch platform!

Fijne Kerstdagen iedereen en een zo goed en mooi mogelijk 2018 gewenst!

28 likes

Yup! Perfect van uiterlijk ≠ perfect van karakter… :innocent:

2 likes

Inderdaad, een mooie samenvatting en iedereen dus ook een Prettige kerst toegewenst!

Ik blijf het een prachtig feest vinden: De verjaardag van een meneer die al dan niet bestaan heeft, in 336 CE door het toenmalige hoofd van de nieuw ontstane kerk op 25 December gezet naar aanleiding van de viering van de zonnewende in het Romeinse Rijk. Uiteraard met een fout in de berekeningen, en dus eigenlijk ook nog eens drie a vier dagen te laat.

Later door de Amerikanen gemengd met Noorse legenden over Langbarðr, de Engelse Father Christmas (hierboven met ontbloot bovenlijf in een illustratie uit 1843, ik verzin dit niet) en ons aller Sinterklaas om tot de, door de Coca-Cola Company gepopulariseerde, huidige Santa Claus-feesten uit te groeien met cadeautjes en kousen aan de schoorsteen.

De ultieme illustratie van de menselijke natuur, deze geschiedenis. Dat we nog maar lang lichtjes in bomen mogen blijven knikkeren met z’n allen. :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

7 likes