Ik gebruik naaimachine olie en idd beetje pasta achtig maar dan net iets natter omdat ik een katoenen doek gebruik.
Maar @Lexaf is de expert
Ik gebruik naaimachine olie en idd beetje pasta achtig maar dan net iets natter omdat ik een katoenen doek gebruik.
Maar @Lexaf is de expert
precies dat.
Ik ook…
Dat is niet zo, geloof ik, maar desalnietteminniettegenstaande toch bedankt voor het compliment!
Vreemd genoeg niet. Veel van de ponsen hebben ook heel vreemde koppen… ik zal er ook eens een closeup moeten van nemen.
Er zitten een pak vrij “gewoon” uitziende bij (rond, conisch, plat) en een aantal die gewoon keihard kapot zijn (stukken afgesprongen! Hoe je dat doet met metaal zoals dit…) maar deze lijken intact en vrij speciaal gemaakt voor een doel:
Katoen omweven draad. Kun je nog nieuw kopen, mocht je het willen restaureren en de originele look bewaren. Vervanging is wel nodig, zoals het nu is is het levensgevaarlijk.
Meeste is al beantwoord merk ik. Wat een prachtige vondst!
Veel plezier ermee. Is er ook nog een foto van de werkbank zelf?
Foto 6 is nog een raadsel?
Dat wordt sterk vermoed een apparaat te zijn om armbanden “open te rekken”, waarbij de kegel verwarmd wordt om het materiaal wat meegaander te maken. Maar dat blijft tot nader order een educated guess want ik ga 'm in huidige toestand echt niet inpluggen
Nummer 5 daarentegen is nog altijd een vraagteken.
Een wijzerafnemer voor klokken?
Geen idee hoe groot het ding is
Ha, juist, die was er nog niet. Hier is de hoofdvogel in vol ornaat:
De poten van de werkbank zijn wat creatief aangepast om tegen de muur te passen. Het stekkerblok moet nog vastgemaakt worden aan de zijkant (met schroefjes “permanent” of 3M kleefstrips, nog niet aan uit) en ik zit me ook af te vragen of ik het hele meubel in het wit+grijs wil zetten voor een modernere look, of gewoon mooi zo laten in saai vintage bruin.
Heh, zou best kunnen eigenlijk. Ok, tot tegenbericht is het dat 68mm lang in totaal.
Zou ook kunnen. Veel speling zit er niet op - ik kan met mijn handen geen merkbare beweging krijgen in het ding, het is 2mm dik staal en de U-vorm is enorm breed - maar de vorm is alvast heel gelijkaardig.
google lens gebruikt. we zoeken verder
Tip maak een opstaande rand om je werkbank. Het scheelt veel kruip werk. Bij mij heeft het me vaak gered.
Ga ik naar kijken! Al zou het niet veel geholpen hebben voor de paar “incidentjes” die ik al gehad heb - als iets wegspringt dan springt het meestal vrij hoog en ver. Gelukkig tot nu toe alles kunnen terugvinden behalve 1 uiteinde van een pin (en ik heb pins in alle soorten en maten liggen dus no big loss).
nylon kous over stofzuiger slang en stofzuigen maar
En dan een spelletje “is het nu een mini click spring of toch gewoon een wimper”
En toch als uiterste uiterste uiterste nood. Heb ik een uitschuifbare pen met magneet en een vel licht. Daarna de demagnetiseur erbij. Mijn knieën willen niet te lang op de vloer. Dan loop ik een dag met pijn
Hoe hard is dit nodig? Moet ik misschien die prehistorische 2321 toch eens uitproberen dan…