Help! Ik heb een hobby..

Na ‘help mijn man is klusser’ nu ‘help! Ik heb een hobby’.
Ik ben nieuw in de wereld van horloges en tot nu toe ervaar ik het vol vreugde en plezier. Top zou je denken, wat is het probleem?

Ik merk te snel te veel te willen. En nu ik net begonnen ben en ik nog niet mijn gehele spaarrekening op heb gemaakt aan klokjes is de financiële drempel niet zo hoog… Misschien wel te laag.

In een kleine 2,5 maanden ben ik van 1 naar 8 horloges gegaan (inclusief twee geschenken (ja dit is een excuusje om het minder erg te laten klinken)). Telkens weer wordt ik gebombardeerd met prachtige modellen, mooie bandjes en leuke accessoires.

En ik snap, meer is niet altijd beter, meestal niet zelfs. Maar als beginner is het een mooie manier om bekend te raken met wat ik leuk / mooi vind.

Nu mijn vraag: wat weerhoud jullie ervan om te blijven kopen? Zijn dit financiën? Maak je afspraken met jezelf? Is er een maximaal aantal horloges wat je mag hebben? Hoe houden jullie jezelf in bedwang.

5 likes

Niet.

Nou ja, een beetje dan.

1 like

Nu mijn vraag: wat weerhoud jullie ervan om te blijven kopen?

Mijn vrouw.

14 likes

In het begin was het zelfs wel dwangmatig bij mij. Er moest weer een nieuw horloge komen. Dat is gelukkig verdwenen.
Mijn advies is regels voor jezelf op te stellen en je eraan te houden.

Mijn rekening houdt me tegen, anders had ik er 3 keer zoveel want ik herken je probleem, ik zie elke dag wel 2 of 3 horloges die ik zou willen (en dan in elke prijscategorie)

Enerzijds financieel, anderzijds wordt je op een bepaald moment wakker, je denkt ‘waar ben ik mee bezig?’ en je besluit dat je minder spullen in huis wil.

4 likes

Het boeddhisme (meer specifiek: de tweede edele waarheid).

1 like

ik ben een gevaar voor mezelf, geld heeft bij mij in de “kast” geen waarde tot ik het uitgeef :stuck_out_tongue_winking_eye:

Komt en moment dat je hebt wat je wil hebben.
Dan is er rust in de tent. Bij mij althans.