Help!! Ik kan niet kiezen, duiker of toch wat anders?!

Ik ben me aan het oriënteren op mijn volgende aankoop en kom er maar niet uit. Ik heb een voorkeur voor duikers maar ook andere modellen trekken mijn aandacht. Nu heb ik een selectie gemaakt van voornamelijk duikers die ik mooi vind. Het gaat dan vooral om het uiterlijk van het horloge, niet om de specs of bijvoorbeeld de prijs.

Ik ben zeer benieuwd waar jullie voor zouden kiezen en waarom, En als het niet één van de getoonde horloges is, welke zouden jullie dan voorstellen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen om mijn keuze iets makkelijker te maken Trouwens, ik ben reeds in het bezit van een Seiko Samurai SRPB55K1. Helaas is dit horloge toch nog niet DE duiker voor me.

Alvast bedankt.

Groet,
Cris

2 likes

1 niet duiker :laughing::+1:

Ik zou zelf de Certina eens om de pols doen.
Steinhart heb ik niets mee.
Citizen lijkt me ook leuk, maar zie ik niet als een potentiële “de duiker”
Seiko Sumo… nooit om de pols gehad. Is wel wat fors volgens mij.
(minder relevant als je de pols er voor hebt)
Van Seiko zou ik de MM200 toevoegen aan de lijst.
Voor mij sinds binnenkomst “de duiker”.
Als de prijs er niet toe doet misschien de Seiko MM300.
Misschien 1 van de doxa modellen. Sub 200 vind ik leuk model.

1 like


Aevig huldra

3 likes

Kijk eens naar de Tissot Gentleman bijvoorbeeld. Of de Certina DS-2. Geen duikers maar toch best sportief.

1 like

Squale 1521 of Doxa1200T

4 likes

Squale :ok_hand::ok_hand:

2 likes

Crepas cayman, als je er een kan vinden

6 likes

Bedankt voor het meedenken en je voorstellen:+1:

Die Doxa Sub 200 kende ik nog niet en ziet er inderdaad mooi uit, de band vind ik iets minder!

:+1: Mooi horloge, mooie band en redelijke prijs!

Bedankt voor het aandragen!

1 like

Vind die Certina DS-2 ook zeker een fraai horloge. Wellicht nog weer een optie na een echte duiker :grinning:

Die is inderdaad mooi die Squale, die Milanaise band ziet er ook mooi uit trouwens.

Bedankt!

1 like

Poe, die is zeker ook mooi. Kan er niet zo snel online 1 vinden. Moet ik maar eens even induiken. Heb jij er één?

Waarom niet? Als je daar antwoord op geeft weet je waar je naar moet zoeken. :man_shrugging:

3 likes

4991773

Dat is een goeie vraag.

Ondanks het formaat van de Samurai vind ik de dial redelijk klein en druk ogen op één of andere manier. Komt wellicht ook wel door de grote indices, ik weet het niet precies.

5 likes

Uit het lijstje de Steinhart ocean green ceramic.

Iets anders…? Er is nog zoveel meer…

1 like

Certina action diver. Hoewel de mijne er binnenkort misschien uitgaat ivm een omega seamaster😂
Maar de band maakt de certina erg fijn

1 like

De kastvorm moet je aan staan, maar de seiko turtle dial oogt groot.
De breedte vsn de bezel speelt meestal optisch ook een rol.

1 like

Ik zou voor de Christopher Ward Trident Pro 600 gaan; net even een tikje subtieler dan de meeste Seiko duikers:


.

2 likes

Om één of andere reden wordt mijn aandacht altijd getrokken naar de Seiko Sumo. Ik weet niet waarom maar het is zo iets speciaals. Zou ze zelf nooit kopen omdat ze te groot is voor mijn pols maar ik vind ze echt mooi.

1 like