Help! Ik kan niet stoppen!

O.k., met het risico dat dit een vrijdagmiddagreltopic wordt en het is pas maandag. Doe dus maar effe niet! :no_entry_sign: :pray:
Nee, dit is toch wel enigszins serieus. En ja, het is een beetje als in de kroeg bespreken dat je vindt dat je wat teveel drinkt. Maar goed, here it goes.

Lieve horlogevrienden en -vriendinnen, zoals sommige van jullie misschien weten heb ik afgelopen jaar en begin dit jaar best wel het e.e.a. gekocht. Zo kwamen er een Seamaster chrono, twee vintage (TAG) Heuer duikertjes, twee H.P.G. duikers, een Autavia en een Monaco. Ja, ik weet het, voor sommigen is dit wat ze in een week flipperen. Maar voor mij geldt dit dus niet.

Nu heb ik onlangs ook nog een Carrera glassbox besteld. Die moet dus nog binnenkomen. Máár ik betrap mezelf erop dat ik alweer naar andere (lees: nog meer) horloges zit te kijken. En het gaat echt alle kanten op!

Van dit

tot dit

tot dit

of dit

en zelfs dit.

(Zit wel aan de bovenkant van wat ik aan een horloge wil uitgeven, hoor. Én ik weet niet of ik aan die datumpositie kan wennen)

Anyway, het lijkt gewoon niet te willen ophouden. Ik blijf aan (nog meer) horloges denken en hiernaar zoeken!

Wat vinden jullie nu, dat ik het beste kan doen?

• Gewoon kopen wat je leuk vindt. Je leeft maar één keer!
  • Wacht tot je die Carrera binnen hebt en geniet daar nou eerst even van!
  • Neem even helemaal afstand van die horloges en boek nog een leuke vakantie!
0 stemmers

Uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie eventuele verdere tips, voor zover deze niet zijn: budget oprekken of koop gewoon een Rolex. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Alvast dank voor jullie wijsheid en input! :blush:

15 likes

06310C15-A264-4A8E-AAF8-F51A8B2F1124

4 likes

Nee, dat merk ik. Maar wat nu? :pleading_face:

Gaan voor de Black Bay 54 :ok_hand:

1 like

Heb ik al 'ns gepast en zat wel heel mooi om mijn pols… :smiling_face_with_three_hearts: :thinking:

2 likes

Ik kan ergens wel snappen dat je, na al dat heerlijke TH geweld, ook eens een paar hoeresaaie, lompe, begrafenis would-be toolwatches als die Tudors zou gaan bekijken om evenwicht te brengen. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar hee, kijken kan geen kwaad. Boek gewoon voor jezelf een verplichte wachttijd in, je weet van jezelf wel min of meer hoe lang het duurt voor een bevlieging overwaait. Blijft het na die wachttijd nog altijd in je kop spoken? Okee, op de lijst en misschien eens passen. Intussen al vergeten? Kijk, centjes uitgespaard. :smile:

5 likes

Oke, nog 1 tip dan.

6 likes

Tja, ik neem me elk jaar weer voor om rustig aan te doen. En intussen m’n 9e Tissot van dit jaar alweer onderweg. Dus ik ga je denk ik geen nuttig advies kunnen geven :face_with_peeking_eye: :sweat_smile:

2 likes

Waarom ben je dan geen juwelier geworden?

Dan word je die winkeldochters snel zat.
Nog sneller.

1 like

Kijk dat zijn wijze woorden, waar ik wat aan heb. Dankjewel! :+1: Nu eens kijken of dit ook echt gaat lukken. :sweat_smile:

1 like

Haha, nee. Jij bent een beetje als die vriend in de kroeg die altijd nog wat meer kan drinken dan ik. Maar toch bedankt voor het meeleven! :wink: :+1:

3 likes

Ik heb m toevallig zaterdag gepast en hij is echt perfect kwa maat. Mijn voorkeur zou alleen uitgaan naar staal.

5 likes

U bent een kenner hoor ik.

Ja. Dat houdt niet op.

Die tudor heb ik trouwens ook. Toppertje al zeg ik het zelf.

Oh en die zenith zit op de schopstoel bij @Erik11

Dat is vast goedkoper dan list :wink:

8 likes

Gewoon kopen wat je verantwoord kan kopen…

Wat jij ervaart vind ik een deel van de hobby, is mooi.
Je moet wel leren of beter— weten wanneer je de rem erop moet gooien.

Niks moet, alles mag.

3 likes

Zeker. Ik voel mijn zaad sneller opdrogen dan een scheut water op een middelwarme Saharamiddag puur door naar die Tudors te kijken. Erectile dysfunction in a watch shape.

Maar ik ben de eerste om toe te geven dat dat een mening is hoor. :smile:

3 likes

Hoi Ed,

Ik herken dit wel.
Prima toch zolang er geen andere dingen daardoor mis gaan of tekort komen.
Er zijn zoveel mooie dingen, geniet er van!

Ik heb laatst weer wat balans gebracht in de collectie. Dat voelt ook fijn.

Succes!

1 like

De Zenith! Die is fantastisch!!!

1 like

Ik ben bang dat we dit in meerdere en mindere mate allemaal wel kennen. Ik heb ook wel eens momenten dat ik denk uitloggen en nu houden wat ik heb. Wat het bij mij enigszins in toom houdt is dat ik probeer als ik iets nieuws koop ook wat anders te verkopen en om het totale bedrag aan horloges ongeveer gelijk te houden. Ik smokkel wel eens een paar 100€ maar échte duurdere extra aankopen alleen met bijzondere gelegenheden. Misschien ergens niet wat je wil maar afspraken maken met iemand anders (partner) hierover vormt een extra drempel.

1 like

Ik begrijp wat je bedoelt. Staal staat heel mooi. Maar ik draag mijn duikers gewoon nooit op staal, in praktijk. Dus dan liever maar gewoon meteen maar op origineel rubber kopen, is mijn idee. :person_shrugging:

Ja, dat sowieso. Ik ga er zeker niet m’n laatste spaargeld aan uitgeven. :wink:

En daarom consulteer ik jullie dus. Bedankt voor het meedenken, in ieder geval! :+1:

:joy:Ze zijn misschien een beetje degelijk. Maar wel mooie horloges, vind ik dan.

Nee, het moet zeker niet ten koste gaan van andere dingen. Maar dat gaat het ook niet. Het heeft gelukkig nog niet de vormen aangenomen van een crackverslaving. :crazy_face:

Hmja, dat lukt me de laatste tijd dus niet zo goed… :grimacing: :sweat_smile:

2 likes