Help .. ik kan WEER niet kiezen (Citizen Skyhawk)

Hallo beste forumleden,

Gewoon even weer een kliene peiling: Welke heeft je voorkeur ?
Het gaat om deze twee modellen

De Citizen ProMaster Sky JY8020-52E http://www.citizenwatches.nl/product/citizen-promaster-sky-jy8020-52e/

of

De Citizen ProMaster Skyhawk JY0080-62E http://www.citizenwatches.nl/product/citizen-promaster-skyhawk-jy0080-62e/

Ervaringen van eigenaren zijn natuurlijk helemaal welkom .

Thanx,
Thomas

1 like

Mijn beste,

Tja, ik dacht ik kies voor de minst drukke wijzerplaat!!
Maar bij bestudering vind ik ze allebij even druk!!
Desalniettemin zou mijn keuze de onderste Citizen zijn.
Ik denk dat deze iets makkelijker afleest. En de stalen band vind ik mooier.
Succes met je keuze.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

3 likes

Ze zijn allebei nogal aan de drukke kant (understatement), maar de bovenste komt er nog wel mee weg. De onderste neigt teveel naar kermishorloge op anabolen.

1 like

Ik vind ze beide wel wat hebben, alhoewel ik voor de eerste ga :japan:
tweede vind ik niet echt kermis hoor, gewoon een wat sportiever stoer pilotenhorloge


Eerste

1 like

De verschillende vormen bij de tweede op de wijzerplaat is mij too much. De bovenste houdt het in ieder geval bij variaties op rond. Is de bovenste eigenlijk ook radio-controlled?

1 like

Yep, beide RC.

Alvast bedankt voor jullie reacties !!
Keep 'em coming :wink:

Mag ik er een - hoewel ook nog behoorlijk druk - iets leesbaarder alternatief in mikken? Deze vind ik persoonlijk stukken mooier, hoewel ik me realiseer dat je dan wel je digitale component kwijt bent.

Worn & Wound heeft er een mooie review over: http://wornandwound.com/2012/04/25/review-citizen-nighthawk/

1 like

Die heb ik gehad, op rubber weliswaar. Ecodrive, dus ideaal. Ik heb mij nooit echt verdiept in alle schaalaanduidingen op de dial, maar als e.e.a. je aantrekt zul je je zeker geen buil vallen. Bovendien met een beetje zoeken zeer goed betaalbaar te vinden.

1 like

Dank voor uw suggestie :wink:. Dat is zeker een mooie Citizen, maar mijn voorkeur gaat dan toch naar een van de bovenste twee. Plus 41mm is mij echt te klein. Ik heb zelf een Navihawk Blue angels in bezit van 41mm.
Believe it or not :open_mouth: , maar voor mij is 44mm / 45mm het minimum waarbij ik zelf vind dat het me goed ‘staat’.

Toch ook de eerste. Bezel tweede vind ik een min. Wel saffier (laten plaatsen)?

1 like

Pfoeh, moeilijk! Vind dit soort horloges wel fascinerend. Moet er altijd even naar kijken als ik voorbij de etalage loop van onze lokale Citizen AD. Maar ik word (ook) een beetje duizelig als ik er te lang naar kijk. :stuck_out_tongue_winking_eye: Misschien is de tweede nét even over the top. Eerste wat mij betreft de beste keuze. Succes en veel plezier met kiezen!

1 like

Smaken verschillen, vind ze beiden erg druk maar als ik dan zou moeten kiezen oogt de eerst minder rommelig. Vooral qua kleur gebruik op de dial. Ik ga voor de Citizen ProMaster Sky

1 like

De Navihawk Blue Angels heb ik ook gehad. Veel te klein en te priegelig, niet leesbaar voor mijn ouder wordende ogen.
Sinds ongeveer een jaar heb ik nu een Promaster Sky die mij heel goed bevalt.Hij heeft erg veel weg van de Sky op jouw eerste foto. De functies zijn heel leuk om mee te spelen, geweldig om die wijzers alle kanten op te zien draaien. De functies zijn niet heel comfortabel in te stellen. Je moet de kroon Ă©Ă©n slagje uittrekken en de wijzer van de functiedial (onderin) draaien op de functie die je wil doen.
Afleesbaarheid is heel erg goed. Alle informatie op de plaat valt weg wanneer je een vlugge blik op je horloge werpt, de wijzers en dus de tijd zijn dan heel duidelijk zichtbaar.
De tweede is volgens mij een populairder model bij de grote massa, ik zie die vaker bij mensen die geen WIS zijn. Ook mooi maar minder apart dan de eerste.

1 like

Ik heb zelf de 2e versie omdat ik wel van oranje accenten hou. Ik heb hem alleen in het begin erg weinig gedragen omdat ik de band heel erg slecht vond zitten. Op een gegeven moment heb ik de band vervangen door een nato en sindsdien draag ik hem regelmatig.

Een paar combinaties :


1 like

Bij een collega die deze had zijn er chromen puntjes uit de bezel gevallen. Mocht hij mooi zelf betalen.

1 like

De eerste. Ik kan het woord subtiel niet direct gebruiken hier, maar rustiger is de eerste int ieder geval op het oog.

1 like

Van deze twee dan toch de JY-8020-52E.

1 like

Als ik moest kiezen dan de oranje versie.
Beetje kleur in die drukke wijzerplaat en de band is een stuk mooier.

1 like

De eerste. De oranje accenten vind ik niet zo nice bij dit type horloge.

1 like