Neem kinderen, dan word je pas arm 
Dat is de stap erna ter bevestiging.
Yep, ik heb er eentje van 20 die studeert en daar wordt je arm van 
Interessante draad om te volgen. Ik droom al jaren van een Nomos Tangente. Binnenkort maar eens serieus kijken, passen, etc. Als die lugs niet comfortabel zijn, dan zijn er plenty alternatieven van hetzelfde merk. En die Max Bill… sjips die staat ook op mijn lange short list (sprak de beginner).
Kortom: ik stem nog even neutraal tot ik zelf volledig voor de bijl (ben ge)ga(an)!
Je kunt denk ik beter naar een professional gaan dan op een forum vol horlogegekkies vragen je ergens van af te helpen.
Maar goed, dat wist je al en eigenlijk geen idee wat je hier aan hebt anders dan wat aandacht. Ik wens je succes met je afweging verder om iets te willen kopen
…
Als ik zo’n titel lees, denk ik: eens kijken of ik er ook een wil.
Hahaha, dit klinkt echt heel herkenbaar! Gelukkig kon ik 'm heel goedkoop scoren, hier in het blauwe gedeelte.
Is nu mijn begrafenishorloge.
Ik vind de Max Bill persoonlijk gaver dan de Tangente. Maar dan alleen de no-date. In het echt is de Max Bill beter dan op de foto’s. Vanuit bepaalde hoeken is hij bol en plat tegelijk, is een hele bijzondere vorm.
Bij mij dus ook, alleen hij komt elke paar maanden weer eens bovendrijven. Misschien moet ik hem een keer in het echt gaan bekijken, dat het dan snel over is.
Gewoon niet doen 
Ik heb er 4 gehad. Mijn gateway naar Nomos, maar niet zonder reden dat er uiteindelijk geen is gebleven. Heb nu weer een Club incoming.
Met name de Tangente is erg steriel. Hij draagt fijn en de kwaliteit voel je, maar een ander zal meestal denken dat het een Daniel Wellington is qua looks.
Mijns inziens zijn het juist die kleine details, de kleurtjes op de dial, die een Nomos zo eigen en leuk maken. De reguliere Tangente heeft op dat vlak weinig te brengen. Mocht je een leuke variant met meer kleur oid vinden dan is het wat anders.
100% eens. M’n Club is de Midnight Blue uitvoering en de Metro de originele Gangreserve. Het is wel grappig, nu ik al deze argumenten langs zie komen herinner ik me weer waarom ik het destijds niet gedaan heb.
Ik heb er een van 23, die na een studie in het buitenland, nog steeds zichzelf en de wereld aan 't ontdekken is. Denk je dat 't een keer afgelopen is… Nope! Ach ja, ik ben ook gewoon een soort liefdadigheidsinstelling. 
OT: gewoon lekker kopen, als je 'm leuk vindt! 
Tenzij je een rijke vrouw / man trouwt
Ja, man!

Durf te wedden dat zij zo een Tangete voor je koopt, in witgoud, met diamantjes… 
Ga dan meteen voor een Lambda 
Heb je hem al eens omgehad? Dat geeft mij meestal het doorslaggevende gevoel. Doen of niet. En als je het kan betalen, gewoon doen. Aan cash heb je geen reet. Als je het eigenlijk voor anderen nodig hebt, niet doen. Is niet zo moeilijk allemaal. Toch @basmaartenroderick?
Wie wat waar
Jij hebt nog nooit in je leven een horloge gekocht. Vertel Stef even je proces zodat hij er ook mee stopt.
Simpel, je kijkt heel veel naar plaatjes en videos en wordt helemaal verliefd. Dan ga je naar AD en ga je passen. Valt ie tegen? Klaar is kees. Is ie vet? Dan zeg je tegen de AD dat je er nog een nachtje over moet slapen. De volgende dag bedenk je je hoeveel geld het wel niet is en wat je allemaal nog meer voor dat geld kan doen. In het geval je wil loopen: bedenk wat voor andere horloges je wel niet voor dat geld kan kopen, ga plaatjes kijken, wordt verliefd, etc etc. Twijfel slaat toe en je bent niet zo zeker meer van je zaak mbt horloge in kwestie. Crisis averted. Repeat cycle.