Ik zou graag jullie advies/mening willen horen over de horloges van het merk Swiss Legend.
De berichten hierover zijn namelijk erg tegenstrijdig.
Het model eograph staat geadverteerd voor normaal 800 euro, nu te koop voor 80 euro.
Het model neptune staat geadverteerd voor normaal 500 euro en nu voor 50 euro.
Allebei met metalen band.
Kloppen deze bedragen wel?
Is dit inderdaad een hele goede koop of is dit onzin?
Dank jullie wel bij voorbaat voor alle informatie.
Is dat niet letterlijk een van de oudste trukjes in het boek ? Je verzint een debiele prijs en doe net of je daar heel veel “speciale korting” op geeft .
Merken waarin de naam Swiss zit kun je zo goed als altijd beter vermijden. Maar als je het horloge tof vindt en je wil het geld ervoor uitgeven zonder dat je veel geeft om verkoopwaarde, gewoon doen.
Het gaat om horloges van Chinese makelij, al is er bitter weinig over die dingen te vinden. Dat op zich is al een indicatie van het plak-merk gehalte.
Ik zou geen Swiss Legend horloge om de pols doen al betaalde je me 80 Euro voor iedere keer dat ik er publiekelijk mee gezien wordt.
80 Euro is niet veel geld, en echt bar slechte horloges worden niet gemaakt in die zin dat het de tijd gaat aangeven. Maar je gaat hier waarschijnlijk niemand op het forum vinden die zo’n ding 80 Euro waard vindt.
De voor prijzen kloppen wel, want daar kan je ze dus voor kopen De van prijzen zijn niet reëel. Het is dus geen hele goede koop in de zin dat het een scherpe aanbieding is. Je krijgt waarvoor je betaalt. Zo simpel is het IMHO.
Dat klopt. Het blijft toch een van de weinige sieraden die een man kan dragen. Het lijkt mij dan ook een mooi en persoonlijk cadeau. Maar het idee is dan uiteraard wel om iets moois te geven. (en dus niet iets waar je liever niet mee gezien wilt worden).
Hij vindt zware dingen om zijn pols niet prettig dus ik neig naar een leren ipv metalen band.
En qua kleur in ieder geval geen bruin, maar zwart, blauw of zilver of dergelijke.
Maar verder weet ik helaas niet zo goed waar ik op moet letten.
Even aangeven wat voor type hij is (sportief/chique/polsmaat/bedrag/etc) Laura, dan kan er wat gerichter voor je worden geadviseerd. Titanium is trouwens een mogelijkheid om een stoer en toch lichtgewicht horloge te fabriceren. Succes!
@LauraHorloge: Met een Seiko zit je kwalitatief altijd goed. Maar voor 150 euro heb je wellicht ook leuke andere merken. Bedenk ook even of het een tweedehands mag zijn, dan heb je nog meer opties.