Er zijn miljarden Citizen Eco-drives voor heren die rond de 150 te koop zijn.
Dan zijn er Seiko 5jes als het mechanisch moet zijn. Ook Orient doet goeie dingen voor minder dan 200 Euro. Hanowa Swiss military kan nog een keer.
Ik denk moeilijk te vinden in de prijsklasse van 150 Euro, maar Citizen heeft hele goeie, comfortabele en lichte Titanium horloges voor niet al te veel geld.
Als het wat goedkoper moet zou ik Timex of Casio roepen, maar dan houdt het wel op qua horlogemerken.
Waarom chique met stijf geassocieerd wordt is me even een raadsel maar als ik de gangbare noties van stoer en vlot een beetje begrijp, hebben we het dan over een Field / Vlieger achtig horloge a la
Hoi Laura, ik ben zo brutaal geweest om de titel aan te passen. Daarmee wordt de kans op reacties van meer forumleden waarschijnlijk verhoogd.
Denk je dat je man/vriend graag een automatisch horloge wil (windt op door beweging), dat wel iets minder nauwkeurig loopt dan een quartz horloge (met batterij). Als hij gek is van techniek vindt hij radartjes waarschijnlijk een mooi gegeven. Maar als hij gewoon een mooi horloge wil om de tijd af te lezen, is quartz practischer.
Naar amazon.de surfen, als categorie horloges aanklikken, herenhorloges aanklikken en vervolgens de filtertjes “Seiko”, “tot 150 Euro” en “analoog” aangooien, en hij komt voorbij voor zo’n 130 ballen.
Kind kan de was doen.
Wat de vraag van @Paul betreft, ik zou voor dat bedrag en voor dit publiek een zo laag-onderhoudseisend quartz horloge kiezen. Het is een sieraad voor de niet-liefhebber, zeg maar.
Goeie review, dat, maar ik erger me dood aan het gebazel van die vent met z’n tenen en dat plasje water.
Een Seiko 5 die 100m WR is, daar kun je rustig mee zwemmen. Dat doe ik al jaren met allerlei Seiko’s. Zelfs m’n 50m WR quartz chrono heeft zaken overleefd waar ie niet voor gebouwd is, dus ik vind die man een zeur op het eind.
jongens jongens… jullie maken het zo niet overzichtelijker voor Laura !
gewoon voor die Seiko SNZH57 gaan, blauw, met stalen band standaard en er hier bij @Bos op het forum voor € 6,50 een mooi passend NATO bandje bij doen, kan hij mooi afwisselen en heb je een goede, mooie, stoere, sportieve, stijlvolle en ECHTE klok !
wow…
ik zou hem gewoon bijna zelf gaan bestellen !
Laura, Ik zou zeggen, kijk zelf even of hij merk bewust is. Ik denk dat herkenning wel een pluspunt is. Als hij diesel spijkerbroeken draagt, dan vind ie vast wel een diesel horloge leuk. Voor de horloge kenners onder ons zullen we daar niet zo snel voor kiezen. Maar zal waarschijnlijk wel diegene bekoren.
Alle klokjes die hier worden aangedragen zijn, zeg maar, HF approved. Maar niet iedereen kent Orient en de historie er van.
Persoonlijke zou ik iemand introduceren in de wereld van mechanische horloges,… En zal waarschijnlijk leiden tot een nieuw forumlid!