Help Laura met het vinden van een leuk horloge voor haar man/vriend!

@LauraHorloge
Er staat een hele leuke Tissot PRC200 in het blauwe gedeelte , 140 euro.
Dan heb je echt een kwaliteits horloge voor heel weinig euro’s.

1 like

Echt geweldig mannen… super bedankt!

Ik wist niet dat er zo’n wereld in horloges bestaat.

De blauwe Seiko SNZH53 vind ik ook erg mooi, ik denk dat het die gaat worden.

Is zo’n NATO band makkelijk te krijgen? En is het moeilijk om deze te verwisselen?

Nogmaals hartelijk dank… ik waardeer het ontzettend!

2 likes

jazeker, hier: https://www.horlogebanden.com/Blue-Bond-NATO-G10-Military-Nylon-Strap-SS-Matte-PVD/?classid=

je hebt 22mm nodig en gepolijst stalen afwerking

heel makkelijk, YouTube staat er vol mee

Heb 'm zelf ook :grin:,wel ff wennen aan het gewicht.

Bij de horlogebanden.com krijg je gratis bandpennen… is dat voldoende om de band te verwisselen?

Of heb ik zoiets nodig (wat ze bij Amazon aanraden):

Hartelijk dank!

Aan een eenvoudig banden tooltje heb je genoeg. Verkopen ze op die website ook.

https://www.horlogebanden.com/Professioneel-Horlogebandjes-Wisselgereedschap-50/?classid=

Amazon.de voor de SNZH53, kun je er direct even een Bergeon 6767 tooltje bij doen. Voor het banden wisselen. Als je eenmaal de band verwijderd hebt en bars tussen de lugs hebt zitten kun je er in een handomdraai allerlei NATO’s op gooien. Zonder tool, overigens.

Mijn ervaring is dat die metalen band best wel een uitdaging kan zijn, wat verwijderen betreft.

Een NATO kun je er op Amazon bij scoren voor tussen de 7 en 13 Euro. Die van 24 nooit doen, da’s geldklopperij, dan kun je beter hier een bandje bestellen:

Ik zou geen grijs-blauwe Bond doen, maar eerder een strakke Navy blauwe. Of een effen slate grey.

Dan zou ik in een later stadium nog een cognac / lichtbruin leren bandje bekijken, maar dat gaat over je budget heen. :slight_smile:

EDIT: @anon50762135EV heeft trouwens gelijk over een eenvoudig bandenwissel tooltje. Dat scheelt een tientje, en als je niet vaak wisselt is een Bergeon wellicht overkill. :slight_smile:

1 like

Dit lijkt wel een soort zieltjes werven zo dit. Laura’s man/vriend krijgt een Seiko, gaat op zoek naar meer info en komt hier uit. Voor Laura het weet heeft manlief een la vol Seikos en flippert hij zijn hele salaris er doorheen :smile:

Groeten,

Stefan

5 likes

@LauraHorloge we hebben meer vrouwen zoals jij nodig. Ik ga mijn vriendin ook maar even hinten over dit topic :wink:

Wanneer ga je trouwens het horloge geven? Ben zeer benieuwd naar de reactie

Een goede keus :+1:
Een mooi en degelijk horloge dat jaren, zo niet decennia mee gaat.

@LauraHorloge: Nerd talk. Lees er maar overheen :wink:

Ik gebruik zelf het 1mm KL 6767-F vorkje voor dit soort banden. Is 1.8mm niet wat breed of lukt dat wel?

3 likes

Juist. Nerd talk. Pffff. As if. :slight_smile:

1 like

Dit is inderdaad een mooi horloge voor een nette prijs (geen familie :innocent:) als mechanisch niet de voorkeur heeft.
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-tissot-prc200-quartz-full-set/114722

1 like

Echt nogmaals ontzettend bedankt allemaal!
Ik ben van plan om het in augustus te geven.

:grinning:

Ik laat het jullie zeker weten hoe het bevalt!!

6 likes

Hmmmm waardeloos topic dit…nu wil ik namelijk OOK een SNZH53! :innocent:
Dammit! :slight_smile:

3 likes

Haha, jij ook al?

1 like

Haha ja die zag ik wel aankomen guys :joy:

1 like

Tja, ik heb nul komma niks met Seiko, maar zo’n SNZH… best een leuk klokje, zeker voor dat geld. :sweat_smile:
Al denk ik dat ik op het laatste moment toch zou besluiten om voor een Orient Mako te gaan. :sunglasses:

Ik vind de SNZG ook een goed alternatief :smiley:

1 like