Help me kiezen, Deckwatches & Nautische reut

Ik denk dat je met de Stowa met Arabische cijfers en de railroadtrack seconde de mooiste in huis haalt voor dit geld. :+1:t4:

Dornbluth en Hentschel Hamburg zijn mooie opties, maar flink aan de prijs imho.

4 likes

Happy wife happy life

1 like

Moet me corrigeren.

De ‘quintus’ 38’5 mm kleine sekunde kostte list paar maanden geleden va €8790.

1 like

Absoluut met arabische cijfers. Romeinse cijfers zijn kut op een horloge.

3 likes

Deze is ook heel tof: 40mm en nog geen 1k.

2 likes

Hentschel Incoming.

Duur ja. Kost even veel als een op.

Maar maken wel ‘slechts’ een ca 150 horloges op jaarbasis. Uniek op t forum? Volgens mij wel. Schijnen er wel een paar in NL rond te zwerven.

Maar ik ben t topic beetje aan t kapen

3 likes

Wat is daar de meerwaarde van?

2 likes

Klopt! Mij zijn ze ook kwijt voor die poen! :+1:t4:

En nee.

En jou kennende heb je je huiswerk al gedaan voordat je iets post.

Want ik kan er idd geen 1 bedenken die voor 1k mooier is, en tevens ook nog van een erg interessant merk is. :+1:t4:

2 likes

Klein maar fijn.

Iets ‘unieks’ wat bijna niemand heeft.

Ik probeer t ook in perspectief te zien.

Logischerwijs kost t in ‘kleinserien’ produceren een stuk meer dan de massaproductie van merken die 100 duizenden horloges produceren per jaar.

1 like

Geweldige historie. Volgens mij een van DE producenten van fliegers back in the days.

2 likes

Sure. Maar merk je dat ook aan afwerking? Of maken ze zelf unieke movements?

2 likes

Omdat we hier op het forum altijd tegendraads zijn:

Hij blijft erg fraai maar iets met diameter en lug to lug :man_facepalming:t2:

2 likes

Over de afwerking kan ik pas iets zeggen in q1 volgend jaar. Ik ga mijn bevindingen nog niet spuwen over iets wat ik een ca 10 min heb om gehad. Stay tuned.

2 likes

Ik heb de grote Marine Original ondertussen al heel wat jaren in mijn bezit, en de wijzers zijn inderdaad echt spectaculair. Diepblauw, foutloos glanzend oppervlak en een verkleuring van bijna zwart tot inktblauw afhankelijk van de lichtinval. Als je een zwak hebt voor mooi geblauwde wijzers gaat Stowa je zeker niet teleurstellen!

1 like

Klopt.

Nou:

Is toch veul mooier? :sunglasses:

2 likes

Mooi horloge. Dit is wat m’n vrouw zegt:

“Nice watch. I prefer the Stowa.” Toen liet ik haar de DornblĂŒth van @Brick zien, en ze vond de baby blauwe wel mooi. Maar toen ik 8000 ball’n noemde moest ze lachen, en vroeg ze me of ik dat horloge voor 1000 euro de nacht uit kon pimpen. Zo nee, Stowa.

Gelukkig een redelijk betaalbare propositie.

Van Hanhart zou ik, als ik iets kocht, de 417 ES chronograaf kopen. Maarreh, deze is ook erg mooi. Hij heeft alleen geen blauwe wijzers. Sorry. :pray:

4900 Euro vond ik niet bijster vreemd voor die versie 2 hierboven, in staal.

Dank je. Hentschel kende ik nog niet, dat geef ik toe.

10 jaar geleden maakte Stowa nog 3000 horloges per jaar, maar ik kan me niet voorstellen dat dat vertienvoudigd is.

Wel met de caveat dat Walter Storz er mee gekapt is en de boedel in de jaren 90 (geloof ik) aan ome Jörg Schauer is verkocht door Werner Storz, z’n nazaat. Waarbij die transactie wel, eh, directer was dan de doorstart van bijvoorbeeld Zenith of Breitling, en een IWC wat door Richemont uit de goot getrokken is.

Wempe is nog de meest, meest originele producent die nog steeds pilots maakt. Die zijn altijd onder hetzelfde huis actief gebleven.

• A. Lange & Söhne – Richemont
  • IWC – Richemont
  • LaCo – Via Timex Corporation en Kienzle uiteindelijk na een faillissement doorgestart door 8 man.
  • Stowa – Overgenomen door Jörg Schauer, maar wel een soort van altijd binnen de familie gebleven.
  • Wempe – juweliershuis, heeft het al die jaren overleefd.

Maar we kunnen dus stellen dat Laco, Lange en IWC de minst authentieke producenten van Fliegers zijn. :slight_smile: Dat maakt me blij.

Zijn die wijzers thermisch geblauwd? Da’s ook een puntje. :slight_smile:

Oh jazeker wel.

Daar heb ik wat aan. Dank je!

Shrouded lugs, wijzers die niet weten of ze breguet of een soort van, ja, wat eigenlijk? Cathedral? Hulstblad? Weet ik veel. Wijzers die in ieder geval niet weten wat ze willen, veel te lompe geschroefde bandaanzet, lelijke zwarte kroon, misplaatste crownguards, een rare Orient power-reserve op 12 en een datumgat midden in je kleine seconde.

Pffff. Wat een gedrocht. Dan nog liever een Invicta. Die grote. Met die scheepskabels.

Sorry man.

5 likes

Ik denk dat dit een deckwatch zou kunnen zijn die Genny wel weet te waarderen
 :sweat_smile:

3 likes

Zeg maar de Hublot onder de Deckwatches? Ik zie je punt.

Helaas zie ik er niet uit als ome Genny, anders was ik koopman.

3 likes

Ik doelde met t ‘unieks’ op de Hentschel.

Heb overigens t premium service pakket genomen. Daarom zei ik dat t niet veel scheelde met een Rollie op :grin:

1 like

Heritage of zoiets heet dat :joy:

1 like