Help me out here. Ik twijfel

groen nooit doen .
50+? a cheap watch not done.

Heb naar aanleiding van deze fotoā€™s er toch maar eens het meetlint van mijn dochter bijgepakt en de pols eens opgemeten. Ik dacht, provesorisch gemeten met een rolmaat :neutral_face:, tussen de 17,5 en 18cm, maar het blijkt tussen de 18,5 en 19cm te zijn.
Dat maakt 34mm en naar mijn mening ook 36mm te klein. Maar op een pols van 17cm ziet het er prima uit :+1:

3 likes

Doordenkertje

Ik vraag me sterk af of bij al dat gemeet van polsen er ook al eens over nagedacht is of alle polsverhoudingen identiek zijn ?

Je kan toch evengoed een brede platte pols of een smalle dikke pols hebben ?
Waar blijf je dan met al dat mm geneuk ?

5 likes

Inderdaad, niet alleen de omtrek van de pols maar zeker de vorm ervan speelt een rol.

Ik heb zelf een polsomtrek van 18 cm maar aangezien ik een vrij platte pols heb kan ik horloges dragen met een diameter tussen 39 en 43mm.
Kleiner dan 39 lijkt ielig, groter dan 43 lijkt te fors.

Ook de lug to lug afmetingen van het horloge speelt een rol. Bij mij is de comfort zone tussen 46 en 50 mm lug to lug.

Voor mensen met een ronde pols van 18 cm gelden heel andere afmetingenā€¦

2 likes

Goedemorgen,

Je gaat er zeker spijt van krijgen als je die soccer weg doet.
Maar zoals je zelf ook al aangeeft, draagtijd van de soccer kan de doorslag geven.

En eerlijk gezegd vind ik die Rolex stukken mooier.

Succes met je keuze.

1 like

11 likes

De liefde weer aan het aanwakkeren? :wink:

Gewoon je gevoel volgen. Je hebt 'm gehad, als je er nu op uitgekeken bent, komt dat gevoel sowieso weer terug. Een prachtstuk is het zeker, maar eenvoud bewaart langer in de horlogedoos merk ik :slight_smile:

Leuk toch die onrustā€¦ :smile:

2 likes

Ik vind de Rolex mooier. Wat te doen verschilt per persoon. Zelf zou ik het niet doen, omdat een teruggekocht Omega toch niet meer mijn eigen ouwe is, ook al is het eigenlijk hetzelfde model.
Maar als jou dat niet zou storen, dan zou ik het uitproberen.

Terug kopen is geen makkie.
Verkoop eerst je OP maar voor meer dan de helft van wat je er zelf voor hebt neergeteld ā€¦

1 like

Ligt eraan wat een soccertimer opbrengt. Als je ongeveer de helft van wat de Rolex kost voor de omega krijgt, dan zal je alleen de meerprijs van de Rolex kwijtraken.
Het zijn inderdaad geen waardevaste modellen die OPā€™s.
Misschien dat de versie met datum wat waardevaster is, gezien de gelijkenis met een DJ.

1 like

Ja, over nagedacht

Zelfs geen pols is mogelijk

Het is maar een indicatie :+1:

Leuk, maar ik zou er zo op uitgekeken zijn. :sunglasses:

Vandaag werd ik door iemand aangesproken op mijn horloge. Een Glycine Combat Sub met bruine lunette.
We hebben heel even over horloges gesproken maar waren beide druk aan het werk.
Zijn horloge viel mij ook op. Een Rolex Oyster Perpetual. Hij vertelde dat hij het horloge al 42 jaar in zijn bezit had. Het was een mooi, ingetogen en chique horloge zonder protserig te zijn maar waar wel de klasse vanaf was te zien ook al was deze maar 34 mm. En hoe heet dat dan in 1 woord?

Oh ja, GEDISTINGEERD! :wink:

4 likes

Nee. En dit wordt helaas ook geen keuze die ik in Ć©Ć©n of twee weken ga kunnen maken. Dit is lange tijd een favoriet horloge van me geweest en heb ik van de eerste eigenaar overgenomen, die hem in 1969 in Den Haag (waar ik zelf ook vandaan kom) heeft gekocht. Ik ben erg blij met alle adviezen, maar hoewel de meningen voor de OP overhangen ben ik toch ook wel gevoelig voor de argumenten vĆ³Ć³r de Seamaster. Deze is erg moeilijk vindbaar voor een schappelijk bedrag, dus terugkopen is niet echt een optie. Daarbij moet er zeker nog 1500 Ć” 2000 eypo bij als ik voor de OP ga, dus daar moet ik ook nog even voor sparen.
Misschien moet ik maar eens beginnen met hem een keer in het echt te passen.
Misschien dat hij me dan helemaal in zijn greep neemt, misschien dat hij te klein valt.
Van de week weer een dagje de Omega gedragen, toen bleek het echt wel weer een fijn horloge te zijn.

Kortom, ik twijfel nogā€¦ :thinking: :smile:

6 likes

Nee, dat niet.
Ik ga hem snel een keer passen. :+1:

Zoals nog eens een oude bitcoin in de la ofzoā€¦

2 likes

Je geeft zelf al aan dat de Soccertime weinig polstijd krijgt.
De liefde is dus duidelijk over zijn hoogtepunt heen.

Dus: passen die Rolex, en als hij niet misstaat, kopen.
Heb je na het passen nog steeds twijfels, niet doen.

1 like

Ik heb net wel 70 piek in een korte broek in de kast gevonden. Dat kan ik natuurlijk uitgeven aan een lunch in de stad of doneren aan het ā€œWouter wil een OP, maar moet eigenlijk gewoon die lelijke Globemaster de deur uitdoenā€ fonds.

Dus Wouter, heb je al een giro opgezet? :upside_down_face:

Edit: je hebt toch ook nog een Speedy Tuesday? :face_with_raised_eyebrow: En je geeft ons alleen de keuze om die Soccer time eruit te doen?! Ooooohhh zo boos.

2 likes

Dit kwam spontaan onder mijn nagels vandaan, Han.

1 like

:man_shrugging:t2: Dan moet je vaker boenen.

En die Globemaster verpatsen, maar die rare Speedy met gelumede subdials mag ook. Weg ermee.

1 like