Help mee ben op zoek.....

Ik word de laaste dagen getriggerd door een aantal zaken die er toe zouden moeten leiden dat ik het perfecte horloge vind als mijn dress/werk exemplaar.
Hieronder de eisen.
Maat 40mm of kleiner
Kleur geelgoud
Roemeinse cijfers
mag ook quartz
niet boven de 400 euro
Ik vond deze maar rose gouden indices op geelgouden kast vind ik echt lelijk. 42mm was ook te groot.

Een andere optie was de Tissot Carson maar die is dacht ik alleen in rose goud te krijgen. Post plaatjes van modellen die hieraan voldoen en wie weet ga ik overstag…

Op naar Hudson Bay ! :grin:
Ze hebben nu ook nog zeer leuke kortingen …:stuck_out_tongue_winking_eye:

Net als de meesten raad ik iets aan wat boven budget ligt, in dit geval maar €195,- :wink:

https://www.boumanonline.nl/horloges/frederique-constant-slimline-gents-fc-200rs5s35

2 likes

Ik vind de FC een beetje uit verhouding. Denk dat ik er al uit ben…De le Locle heb ik altijd al eens willen hebben.

2 likes

Ruimschoots binnen je budget.

https://www.hudsonsbay.nl/nl-nl/p/seiko-klassiek-zwart-wit-horloge/2000007500?v=3000016541

of als solar:

https://www.boumanonline.nl/horloges/seiko-basics-solar-16-sup880p1?gclid=EAIaIQobChMImPbq6_SN4AIVx8CyCh1JbQ1eEAQYASABEgLiSfD_BwE

Een doublé quartz Cartier Tank rip-off?

Ik heb Seiko best hoog zitten, maar dit soort meuk is verschrikkelijk.

2 likes

De specificaties beantwoorden aan de gestelde vraag.

Nee, ook niet om mijn pols, maar dat is een heel andere discussie.

Excuus ik had moeten aangeven dat Seiko een abolute no go is…

Ik denk dat je eisen sowieso specifieker moeten zijn.

Tonneau? Rond? Vierkant?
Saffierglas of niet?
Kleur wijzerplaat?
Horlogemerk of is een “modemerk” ook goed?
Is je bedrag een uiterste limiet of een richtlijn?

Wow … ik ben een beetje aan het zoeken, maar als je Seiko uitsluit, wel een “echt merk” wilt, en onder je budget wilt blijven, dan wordt de spoeling best dun!

Edit: hoe vind je deze? https://www.brandfield.nl/tissot-t-classic-tradition-horloge-t063-409-36-018-00

1 like

Ik begin me ondertussen een prediker voor het outlet te voelen maar…

Bij de Amsterdam diamond house in het outlet in Roermond hebben ze vanalles van Frederique constant voor hele mooie prijzen liggen…

1 like

vorm rond
glas is niet belangrijk
witte plaat
geen modemerken
prijs is richtlijn

1 like

Voor de prijs vind ik de plaat wel erg simpel. Een beetje bauhaus meet Roman dial. En deze is rose dacht ik.

1 like

‘Is’ verschrikkelijk of ‘vind jij’ verschrikkelijk?
Het is ook niet mijn smaak maar er zijn mensen die dit horloge wel mooi vinden…

Bij interesse mag je een pb sturen al verwacht ik niet dat die geheel aan je wens voldoet. Hij is iig 14kt in goede staat en handwinder. En verder zou ik geen opties weten voor je helaas.

4 likes

Doublé voor onder de 400 Euro is voor mij een no-go. Dan krijg je van die horloges die binnen tien jaar bi-color zijn in die zin dat het flinterdunne vergulde laagje weggesleten is waar contact met huid en kleding is geweest. Of de PVD coating is half weggekrast.

Seiko is prima spul, dat doet niet onder voor de Swatch groep, maar als je basiseis per definitie slijtage-gevoelige meuk oplevert heb ik geen neiging om suggesties te gaan doen.

Bi-color mag van mij absoluut wel, maar dan moeten de gouden delen gewoon 14 of 18 karaats zijn. Kortom, wel een fatsoenlijke legering en geen doublé. Voor bi-color accentjes op wijzers en wijzerplaat krijg je me dan wel weer warm.

Dus wel zoiets:

es-si-wllb-sand

Maar niet zoiets:

si-lbbr_5

En al helemaal niet zoiets:

go-si-lbbr-sideview_1

Materiaalkeuze is alles. Die Alpina van @Da_Watcher is vele malen interessanter dan gecoate meuk.

1 like

Die bandjes vd archimede zijn wel echt heel mooi!

Ik hoef jouw intelligentie toch niet te beledigen door disclaimers te schrijven dat wat hier gezegd wordt geen objectieve en absolute waarheden zijn? Dit is een lifestyle forum waar allerlei figuren over mode-accessoires zitten te ouwenelen, dus mag je er ook zonder verdere disclaimer vanuit gaan dat vrijwel alles hier subjectief is. :thinking: Toch?

Dat gezegd hebbende, die doublé-fake-seiko-Cartier-kloon is niet zozeer ongelofelijk lelijk om hoe hij er uit ziet (ik heb niks tegen de Cartier Tank) maar eerder omdat hij een race naar de bodem vertegenwoordigt over de rug van een gerespecteerd ontwerp. Als het ook maar naar een submariner zou ruiken zouden hier 200 man over elkaar heen buitelen om aan te stippen dat je de real deal wilt, en dat hommages ruk zijn. :slight_smile:

En, zo heb ik gemerkt, uitstekend van kwaliteit. :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

Intelligentie kan je niet beledigen.

1 like

Daar ga ik heel erg lang over nadenken. :slight_smile: :+1: Sowieso is het de meest interessante stelling hier geponeerd in de afgelopen maand.

reebonz-orient-star-elegant-classic-wz0321el-automatic-white-dial-see-through-back-leather-belt-bespoke-design-1-c4bfec67-c542-4825-86f0-437b0a4e1a68hqdefault (2)orient_star_elegant_classic_rose_gold_power_reserve_sel09001w0_el09001w_1529200406_2047a24d

1 like