help mij eens

ben door mijn horloge consultants (you know who you are) al de goede kant opgestuurd en de zoektocht naar een vakantiehorloge heeft zich nu gemanifesteerd in 3 kandidaten. alleen… ik kan niet kiezen.
de twee farers vind ik stoer en goede kleuren, de squale is lekker recht-door-zee (pun intended) en meer tijdloos, maar zit wellicht in het vaarwater van mijn bb58.

uiterlijk morgenochtend bestel ik er eentje, want er is haast bij geboden :slight_smile:
without further ado:
kiest en onderbouwt u maar er op los:

• farer blauw/oranje op zwart rubber
  • farer zilver oranje op zwart rubber
  • squale militaire op zwart rubber

0 stemmers

2 likes

Wat voor BB58 heb je?

1 like

Ik zou de Christopher Ward C65 Super Compressor ook even meenemen in dit rijtje.

https://www.christopherward.com/retro-dive-watches/c65-super-compressor/C65-41ASC1-S0BB0-RB.html

Voordeel van dit horloge is dat je de bezel ook in het water kunt aanpassen. Bij de Farer kan dat niet. De laatste heeft een screw down crown voor de bezel.

Maar goed, je moet de C65 Super Compressor wel mooi vinden uiteraard.

2 likes

Ik vind Farer een leuk merk, alleen deze twee hierboven niet heel spannend. Ik zou dus voor de Squale gaan.

En niet dat het daarom moet gaan, maar als het alleen een vakantiehorloge betreft denk ik dat je de Squale ook makkelijker kwijtraakt aan iemand anders die iets leuks zoekt voor op vakantie.

1 like

Dan 1 vd 2 Farers! Zijn tof man!

Of toch wat ongevraagd advies: een Doxa Sub600T. Zo eentje die bij Jaap staat. Dat is gaaf naast die BB.

1 like

jaap?

ik vind m wel tof hoor… hhmmm

1 like

Dit is toch een mooi vakantiehorloge?

1 like

zeker wel, maar ik wil iets nieuws mee. gewoon, omdat het kan

Als ik moest stemmen de Squale, prima horloge! Maar … eh … Waarom neem je gewoon niet je BB58 mee? :sunglasses:

3 likes

Ik snap je. Ik stemde voor de Squale overigens, ben zelf niet zo van die frivole kleurtjes. De Squale heeft wat stoerders…

die is al rond de wereld geweest en krijgt even rust… wil wat nieuws en ga voor langere tijd weg, en leuk om dan iets nieuws mee te nemen, that’s all

1 like

Ten2two.nl, de forumdealer.

heel dik, niet?

Ik zou dus altijd voor tijdloos gaan, maar ligt er dus aan hoe lang je van plan bent hem te houden.

Een Doxa 300T is ook niet verkeerd voor op vakantie, ook lekker een eigen smoel.

Ja, best wel. Passen is aan te raden.
Ik heb ook nog nooit een Doxa in het echt gezien hoor. Maar vind ze wel tof en lekker anders.

Impulsief zou ik op de Squale hebben gestemd (mijn voorkeur) en toen dacht ik, ik stem op de underdog dus werd het de Farer zilver/oranje

1 like

Squale kiezen. Altijd goed die 1521 kasten. Zou wel de matte kast kiezen. Met de gepolijste kast veroorzaak je mogelijks een verkeersongeluk door terugkaatsend licht.

2 likes