Help mij mijn 3e horloge kiezen

Mee eens…dat is ook een looker…lekker eigenwijs met witte wijzerplaat.

@dino de EZM3 is ook erg gaaf. Dat geldt eigenlijk gewoon voor veel Sinn klokjes, dus daar zit je sowieso goed.

Oris 65…erg mooi!

Longines Legend Diver…erg mooi!

Zo…het wordt steeds makkelijker voor je :sweat_smile:

En wellicht is een Damasko ook nog interessant? Ik heb zelf een DA46 gehad en dat blijft een dijk van een klok!

Succes met de keuze…ergens zul je gewoon de knoop moeten doorhakken en een keuze maken.

Leuk in ieder geval om mee bezig te zijn!

Alpina maakt ook hele mooie horloges in deze prijsklasse, bijvoorbeeld de Alpina Alpiner 4, voldoet aan al je eisen.

6 likes

Mmmm, prachtig horloge de EZM3, maar wel een echte tool watch naar mijn mening. Dan is @dino beter af met een Sinn 104, zwart of wit, maar door de polished case echt een chique uitstraling.

1 like

Mee eens. ‘Casual chique’…inderdaad daar valt de EZM3 niet onder. Dino noemt beiden overigens zelf :grinning:

2 likes

Ik dacht ook meteen aan een Sinn 104 bij het zien van je lijstje! Of misschien de 556, bijvoorbeeld de jubileumversie van @Bauhaus? Andere mooie optie lijkt me een Halios Seaforth. Uit je lijstje sowieso de LLD maar lukt dat binnen budget?

Als je casual chique zoekt vallen de Squale en de Sinm EZM3 wat mij betreft af; zeker casual, niet chique.

3 likes

[quote=“Chopin, post:25, topic:113640, full:true”]
Of misschien de 556, bijvoorbeeld de jubileumversie van @Bauhaus [/quote]

Goede keus!

2 likes

Volgensmij staat hier ergens een groene Oris 65 te koop, vind het zelf wel leuke horloge net als de aquis (weet niet voor hoeveel en heb geen banden met de verkoper).
Voor je genoemde eisen kan je wel een dozijn prima horloges kiezen, de LLD is daar ook een goed voorbeeld van.
Ook aan een Damasko gedacht?

1 like

Sinn 104 en sinn algemeen zit nog niet direct in het vizier. Ik ken het merk sinn ook niet goed. En ik vind het vooral moeilijk om mijn weg te vinden in de modellen.

1 like

Alpina heb ik ook al een paar keer zien passeren. Bleef idd wel hangen. Merk zelf ken ik niet goed.

Daarom ben je hier terechtgekomen…voor input van andere horloge nerds :nerd: :wink:

Ik zeg…lekker alles rustig bekijken en laten bezinken…

Casual chique voor duizend piek :sunglasses:

alhier…

https://www.chrono24.nl/longines/conquest-gmt--id6412933.htm

4 likes

Casual chique: Squale valt daar voor mij wel onder past op een jacht :sunglasses:

Sinn 104 misschien wel beter dan de ezm 3, maar die zit er bij omdat ik een zwak heb voor duikers en vooral techniek :innocent:

Damasko ken ik helemaal niet. Bepaalde modellen die je kan aanraden?

Ach zo’n beetje ieder model is geweldig aangezien ze allemaal de typische uitzonderlijke in-house Damasko technieken bevatten zoals extreem gehard staal, zo goed als krasvrij. Maar nog veel meer…kijk eens op hun website daar vind je veel info.

Ik heb zelf een DA46 gehad en er zijn genoeg HF leden die een Damasko hebben of hebben gehad. In 1 zin : geweldige kwaliteit stoere tool watch met veel in-house technieken voor zeer nette prijzen (in vergelijking met andere topmerken).

Onderstaande review bevat veel info over de speciale in-house technieken die Damasko toepast in hun horloges…

http://wornandwound.com/review/damasko-da36-review/

Enfin…genoeg info…succes met de zoektocht.

Als jij casual chique zegt betekent dat in mijn hoofd dat je iedereen (ahem, @Berend, @Selie, @Boetje, @Svennos, @Daffie en @bart12, sorry) die een duiker of horloge met roterende en benummerde bezel voorstelt moet negeren.

Dankzij @anon50762135EV heb ik de Sinn 556 Jubileum en de 556 A in handjes gehad, en die zijn voor mij behoorlijk casual chique: De satinering is heel erg niet-tool achtig, terwijl het toch onvervalste werkpaarden zijn.

Damasko, wat @Daffie voorstaat, is veel meer tool dan die Sinn 556 serie. Daar is niets “chiques” aan, eerlijk gezegd, terwijl de Sinn echt niet misstaat bij een pak. @anon50762135EV heeft van beide 556’s genoeg foto’s op dit forum gezet, dus doe er je voordeel mee.

Ikzelf vind inderdaad de Hamilton Jazzmaster en beter nog de Khaki Navy Pioneer die @Ronald noemt erg goed. Voor die 1500 heb je ze allebei, met een beetje mazzel.

Maar ik zou graag een lans willen breken voor de Archimede Klassik 42mm BiColor:

of de Stowa Marine Klassik 40 Silber (datum of geen datum, een mens kan kiezen)

Hij noemt zelf de LLD al, komediant. Ik kies alleen uit zijn reeds genoemde lijstje. Daarnaast kun je weer lekker tegendraads doen, maar een LLD is gewoon casual chique, ondanks jouw rare hersenspinsels.

5 likes

De enige Damasko die er ooit is geweest die Casual Chique verdient is uit productie, en ik heb er nog nooit één in real life gezien.

De DK101.

1 like

De LLD is het meest casual chique van wat @Dino noemt. Dat is waar. Maar ik blijf er bij dat in mijn hoofd casual chique alle duikers en toolwatches uitsluit, en het gros van de piloten. :slight_smile:

Mee eens hoor. Ik reageer overigens vwb Damasko op de vervolgvragen van Dino. Verder is hij zelf weinig consequent / danwel verwarrend omdat hij in zijn openingspost zowel verwijst naar ‘casual chique’ als naar een Sinn EZM3 en een Squale…beiden vallen m.i. duidelijk niet binnen die categorie. Kortom…dan krijgt hij veel diverse klokjes om de oren :laughing: Ps op zich ook niet verkeerd toch? Je kunt zomaar eens worden verrast…

2 likes

Hij zegt wel casual chique maar van de 6 horloges op zijn lijstje zijn er 6 duikers. Misschien dat de door jou genoemde personen niet genegeerd moeten worden maar juist het benoemde casual chique :smile:.

Ik denk dat TS erg tevreden zou zijn met een dressy diver vandaar de Longines Hydroconquest. Kwestie van tussen de regels doorlezen :wink::+1:,

2 likes

…of de topicstarter zelf :joy:

2 likes