Op dit moment heb ik de 2 in mijn set van 3 horloges
Seiko black monster (voor duiktrainingen en heavy stuf)
De zwarte spirit sarb033 als dresser en strap monster
en zoek nu de
casual chique
Dit wordt het dure uurwerk in de set en moet een knaller/eye catcher zijn. Maar niet eye catcher in de zin dat je ogen er pijn van doen (bling bling). Ik had nog een vraag is er zo veel verschil tussen een 1500 en 400 euro uurwerk? bv iwc en sinn?
Wensen, niet uit steen gebeiteld voor een looker kijken we door de vingers
1000 euro ±500 euro, nieuw of oud maakt niet uit.
Geen seiko om ook iets anders te hebben
Niet zwart maar bv blauw of groen
Prijs kwaliteit moet goed zitten ik betaal niet graag te veel voor een uurwerk.
40 - 45 mm
Duiker/Tool/pilot watch
Eta, Stelita, Soprod of eigen uurwerk.
Dingen die ik al bekeken heb en in mijn lijst staan zijn
squale 50 atm en 60 atm blauw.
oris aquis en 65 ga ik eens bekijken in de winkel. Geen banden swap mogelijkheid vind ik wel jammer.
Longine Legend diver.
Sinn EZM3 hun stijl staat me wel aan
Stowa trekt mij wel aan maar blijkbaar zitten die duikers niet goed op de pols.
IWC aquatimer ferm boven budget en ik weet niet als ze het waard zijn.
Dus wat zijn jullie ervaringen met deze uurwerken? Welke heb je al gehad of heb je en hield je van? Welke zijn er nu niet meer en waarom. Zijn er nog andere die nog niet in mijn vizier zitten? Zijn er bepaalde oude uurwerken die de moeite waard zijn om op te jagen? Ik heb alle tijd dus is er geen haast. Dit is een leuk moment dus dat mag duren ;). Algemene tips ook welkom bv waar zoeken voor de goede deals.
Hamilton , die zou ik zeker aan je wensen rij toevoegen.
Casual en chique toch? , even een random voorbeeld.
Nog 1 dan , staat bij mij op de short list
De longines vind ik zelf heel mooi, maar is wel een minder uitgesproken duiker.
Ik heb zelf de squale 1521 blauw (polished) en die blijft mij steeds verbazen.
Daarom dat hij boven in mijn lijst staat. Ik twijfel wel tussen de 50 en 60. Dat wit met blauw is wel machtig maar wel duurder en geen 20 mm en heb zo veel mooie 20 mm banden
Als je op zoek bent in de categorie rond 1000 euro, prijs-kwaliteit hoog in het vaandel draagt en richting pilot/diver neigt, zou ik voornamelijk kijken naar de collecties van Mido en Fortis. Je ziet ze niet veel, maar daar zitten wel mooie dingen bij.
Als het wat chiquer mag zijn, is een vintage Omega (Seamaster) ook wel een aanrader. Die starten vanaf vijfhonderd euro en daar zitten ook veel leuks tussen.
Mooie Christopher Ward C60 Trident Pro 600? Naar mijn idee een van de mooiste casual chique duikers op het moment. Er is een zwarte, niet wat jij zoekt maar ook eentje met een rode bezel en een met een witte wijzerplaat.
Christopher ward heeft een tijd in de lijst gestaan maar eruit gegaan omdat ze eigenlijk te duur zijn (behalve nu) en ze het voor die prijs verliezen van de squale in termen van opvallend en mooi.
Mido en Fortis zijn wat kleinere Zwitserse merken, maar hebben zeker en vast een goede reputatie. Fortis werd en wordt gebruikt door Russische kosmonauten, terwijl Mido op nummer vier komt van COSC-gecertificeerde horloges na Rolex, Omega en Breitling. Omdat ze wat minder gekend zijn, zit de prijs-kwaliteitratio erg goed. De keerzijde van de medaille is dat de restwaarde ook navenant is en dus niet bijster goed. Normaal gezien kan je ze bij grotere juwelierszaken wel terugvinden.
Vintage kopen is sowieso niet zonder risico’s, maar dat kan je wil afbouwen door grondig je huiswerk te doen. Kijk naar welk verkoopplatform, de reputatie van de gebruiker, de kwaliteit en het aantal foto’s en als het even kan een foto van het movement zelf. Voor een paar honderd euro per stuk heb ik zo al een aantal leuke vintage horloges op de kop kunnen tikken.
Squale is idd wat sportiever ipv casual chique, maar zou samen met Hamilton en Oris wel mijn voorkeur hebben. Sinn heeft ook mooie modellen zoals die van @daffie…
Staat een mooie Squale 60 atm hier te koop maar zonder de extra banden vind je die nieuw ook voor 1050-1100 euro. Succes!