Help mijn Flieger is/lijkt nat!

De Stowa was sinds een dag of twee foetsie.
Niet in horlogedoos, niet in mijn jas, rugtas of usual plekken waar ik wel eens een horloge achterlaat…

Dus dacht, die komt wel ergens opdraven…

En dat deed die vanmorgen, had de zwarte kleding in de was gedaan. En jawel bij het proces waar je de natte kleren naar een apparaat in de nabije omgeving verplaatst waar ze vervolgens droog uitkomen lag helemaal onder mijn Stowa. Voordeel is wel dat de Erica MN strap waar die op zit nu goed schoon is :slight_smile:

De Stowa loopt nog maar is er niet zonder kleerscheuren uitgekomen. Zie de plaatjes :confused:

Zit nu in een kom met rijst.

Hebben jullie tips wat ik nu het beste kan doen ? :slight_smile:

15 likes

Het kan gebeuren maar het is wel zuur. Zo snel mogelijk naar een AD of een goede horlogemaker.
Sterkte!

2 likes

Ai! Ik heb wel eens water in mijn horloge gehad. Ik kreeg de tip om het achterdeksel eraf te halen en bij de verwarming in de buurt te leggen. Het water verdampt dan. En anders toch even laten checken bij een horlogemaker via het forum. Sowieso nieuw glas?
Succes! komt vast goed.

1 like

Klinkt als een nieuwe aflevering van Laundry en Hardy

Anyway, hoop dat ie er zonder kleerscheuren uit komt.

2 likes

Dit ziet er voor mij vooral uit alsof t glas naar de klote is gekrast.

Water/vocht ziet er doorgaans anders uit…

Foto van t web.

10 likes

:point_up_2:

2 likes

Balen zeg!

Op de verwarming met een siliconenzakje en/of zakdoek met zout op het opengemaakte uurwerk. Dat neemt ook goed het vocht op onder de wijzerplaat.

1 like

Nieuwe glaasje bij Stowa kost ca 55 ex verzenden. Dus valt nog gelukkig mee.

Wat een optimisme.

Ik vind de kast er ook heel schoon uitzien :heart:

2 likes

Benieuwd hoe nauwkeurig deze nog loopt nu

Is het plexiglas of mineraal/saffier glas?

Is dit echt een goed? Lijkt mij erg heet voor de smeermiddelen en uitzetting van verschillende materialen tov elkaar.

2 likes

Ik vermoed sarcasme

5 likes

Ik ook, maar wel tricky…

1 like

Haha nee was een grapje

5 likes

Gewoon opsturen naar Stowa voor revisie. Ik zou bijvoorbeeld niet met aftermarket glas gaan lopen kloten omdat het glas van stowa wel erg mooi is.

3 likes

Ik zou niet weten hoe een beschadigd glaasje opknapt van een bakje rijst.

:point_up_2:

Beste advies in dit draadje

4 likes

Rijstebloem is een heel fijn schuurmiddel…

Ik zeg ook alleen het glas. Dat ding is waterproef tot 5 ATM. Dan zal het dat kleine beetje water van de wasmachine wel overleven :face_with_peeking_eye:. Overigens wel overdreven om je wasmachine als watch winder te gebruiken.

14 likes

:rofl:

Hij maakt 'm gewoon.

Comedy = Tragedy + Time, maar afstand helpt ook. :slight_smile:

2 likes