Help! Quartz Tissot gentleman of automaat Seiko Presage

Ok, voor mijn verjaardag een bon van een juwelier in de buurt gekregen. Ik een beetje rondneuzen op de website om te kijken wat ze allemaal hebben. Na veel nadenken besluit ik te gaan voor een van de Seiko’s. Loop ik gisteren de winkel binnen en pas/bekijk er een paar… Valt mijn oog opeens op een Tissot helemaal achter in een vitrine in de winkel, net terwijl ik dacht mijn keuze te hebben gemaakt. Helemaal vd wap! Ik ging voor een automaat, maar krijg die Tissot maar niet uit mn hoofd!

Heb al een kleine verzameling seiko’s, quartz en automaat. Verder is tissot onbekend terrein voor mij. Ben benieuwd naar jullie mening/voorkeur en ook of jullie dit ook wel eens meegemaakt hebben.

13 likes

Ik zou voor de Seiko kiezen. Die wijzerplaat blijft bijzonder. De Tissot is ook netjes hoor. Gewoon rustig over nadenken en dan beide aanschaffen.

7 likes

Als je al Seiko’s hebt, waarom dan nog meer? Ik zou sowieso voor een Zwitsers horloge gaan. En zeker wanneer je hem niet meer uit je hoofd krijgt :blush:. Succes!

2 likes

Tissot! Doe wat het beste voelt!

2 likes

Dat soort dingen gebeuren😀, dus nu maar eens gaan voor een Tissot met een ETA Quartz uurwerk er in!

1 like

Overigens had ik min of meer hetzelfde twee weken geleden. Ik ging heel specifiek voor een Tissot, maar kon een Longines niet laten liggen… en gelukkig op m’n gevoel afgegaan.

1 like

Inderdaad een heel mooie wijzerplaat. Beide aanschaffen op dit moment zit er even niet in. Dus wellicht is de vraag: voor welke ga ik eerst :wink:

1 like

Ja ik neig er wel steeds meer naar om op mn gevoel af te gaan…

Maar een presage staat ook al ff op mn wishlist.

Kortom, nog steeds keuzestress

1 like

Ik ben bevooroordeeld, de Seiko vind ik te dik voor een dresser. De Tissot is meer all-round en nog fraaier in de automaat versie.

6 likes

Inderdaad meer allround, goed argument :thinking:

2 likes

Mooie foto!

1 like

Ik heb er ook een zwarte leren band voor, nog niet gebruikt maar daarmee wordt het meer een dresser.

Nadeel is de 21mm aanzet…

1 like

Die Tissot is prachtig :star_struck:

1 like

Tissot is zeker de moeite waard, ook gezien je al Seiko hebt. Ik bezit die blauwe Seiko, is bloedmooi.

Misschien nog wat verder Tissot uitzoeken.

1 like

Toen ik de titel van het topic las dacht ik: Seiko natuurlijk, maar na het zien van de foto’s zou ik het niet zo zeker meer weten.
De Tissot is namelijk ook schitterend.

Moeilijke keuze.
Ik zou toch voor de Seiko gaan door die supergave wijzerplaat!

Succes met het maken van je keuze!

2 likes

Ik zou ook voor de Seiko gaan.
En als het een Tissot wordt dan die van Proenski!
Ik denk dat nu je die gezien hebt dat die mooier is.
Maar zal duurder zijn dus dan die Seiko Automaat?

1 like

Automaat is idd duurder. Het punt is dat ik rond een bepaald bedrag wil blijven. En heb een waardebon gekregen en wil niet teveel geld bijleggen.

De wijzerplaat van de seiko is prachtig. De wijzerplaat van de Tissot quartz geeft me heel veel rust wanneer ik er naar kijk.

Misschien vanmiddag toch maar weer even langs om te passen…

2 likes

Seiko ziet er een stuk beter uit!
Mijn keuze!
Die Tissot stond niet voor niks achterin! :wink:

2 likes

Misschien is in deze prijsklasse de Seiko SARB033 of SARB035 iets leuks. Heb je toch een automaat en lijkt kwa stijl een beetje op de gentlemen.

2 likes

Tissot… ten eerste vanwege de klik die je meteen voelde. Maar ook omdat het leuk is om ook een hele mooie zwitser in je collectie te hebben lijkt mij .

De seiko tik je later tweedehands nog eens op de kop :wink:

2 likes