Ik ben sinds een paar jaar in de ban van mooie exclusieve horloges en persoonlijk val ik het meest op Omega / Rolex en dan ook maar enkele modellen , maar omdat dit best dure horloges zijn heb ik er ook wel een tijd over gedaan om er 1 te kunnen kopen en dat was voor mij echt een hele ervaring , want ik ging naar iemand (ook iemand van het forum hier) om mijn eerste exclusieve klokje te kopen en dat werd een Omega Planet Ocean 2500 , WAT EEN KLOK !!! Ik had gewoon hartkloppingen , ja ik vond dit echt wel 1 van de mooiste horloges (op dat moment) maar dat werd na een paar dagen toch ook gewoon en na het een tijdje gedragen te hebben heb ik het horloge toch weer verkocht (wat ik in eerste instantie als onmogelijk beschouwde want ik zou dit horloge echt nooit wegdoen) maargoed hele poos niets gekocht tot vorig jaar , ik was weer in de ban en ja weer van een Omega Planet Ocean maar nu de nieuwe 8500, goh wat vond en vind ik dat toch een onwijs mooi horloge , dus die kocht ik en heb ik met heel erg veel plezier gedragen en nog altijd vind ik het 1 van de mooiste horloges.Maar inmiddels heb ik wat gespaard en zou ik toch eens een Rolex willen hebben maar ik zal dan wel de Omega weg moeten doen want anders word het hem niet, dus na heel lang twijfelen de knoop doorgehakt en het horloge hier te koop gezet en van de week eens op pad gegaan naar de bekende dealers zoals Schaap Citroen en gister bij Gassan in Amsterdam , en tja er staat nu echt een dilemma voor de deur want welke Rolex moet ik nu kopen?
Ik heb de Submariner om gehad maar vond ik echt te klein , toen de Datejust II met donkerblauwe wijzerplaat , ja dat is een heel erg mooi exemplaar maar ik had mijn oog ook op de Millgaus laten vallen en dan die met de lichtblauwe wijzerplaat , dus ja die kreeg ik ook om de pols…ach ach ach wat een pracht klokje zeg , dat groene saffier glas om te kwijlen , maar desalniettemin ook de Datejust II vind ik een ontzettend mooi horloge met die prachtige donkerblauwe wijzerplaat, dus nu is mijn vraag aan jullie , welk model zouden jullie kiezen?
Nou ik vind de Millgaus meer in verhouding dan de Submariner , en de seadweller 44 vind ik veel te dik, qua duikers vind ik de Omega PO mooier maar zou graag een Rolex willen en dan valt mijn smaak voor Rolex meer in de Datejust/Millgaus
Als ik moest kiezen… Datejust II, blauwe wijzerplaat, witgouden bezel (ref. 116334). Wat een prachtig horloge is dat!
Weet overigens niet of ik deze bij S&C of Gassan zou kopen. Er zijn voldoende aanbieders die het horloge scherper aanbieden en dezelfde service/ garantie bieden. Maar goed… Dat is weer een ander topic.