Help! Schade aan horloge gemaakt (niet door mij)

Gesprek aangaan en hopen op een goede uitkomst. Als dat niet lukt dan laten herstellen en weer door. misschien nog een stoeptegel door het raam oid… 🫣

9 likes

Zijn ze hopelijk wel voor verzekerd, gewoon aansprakelijk houden zeg ik… ken beure in het beroep

1 like

Bedankt voor jullie suggesties en tips mbt het laseren! Dat geeft weer wat perspectief gelukkig.
Ga morgen zeker mijn best doen de schade bij hen te verhalen. Eigen inboedelverzekering is mijn laatste redmiddel maar hopelijk hoeft het niet zover te komen.

1 like

Ze zijn aansprakelijk, klant heeft gelijk, ze zijn verzekerd

1 like

Precies!

kid-gun

Vrind!

Dat is ook mijn standaard oplossing.
Ik stel mijzelf altijd de vraag: WWWD?!

what would Westerling do?

:yum:

3 likes

Dat spijt me te zien. Ik hoop dat je dit gaat fixen, en ik hoop dat het je nooit weer overkomt.

Nu wil ik je je absoluut niet slechter laten voelen dan je al doet, maar what the fuck were you thinking?

Hmmm. Als je nou nog eens zoiets hebt kun je ook gewoon hier een PBtje sturen… Ik zou het bandje doorsnijden (dan kost het je maar een Nomos band) en dan het horloge voorzichtig omwikkelen en in een houdertje klemmen om vervolgens de shoulderless-pushpin door te snijden met een dremeltje, zodat je je kast onbeschadigt terug had.

Mosterd na de maaltijd maar ik hoop dat anderen naar aanleiding van dit topic ook geleerd hebben om altijd de push pins te gebruiken die bij de kast horen, en niet die bij de band geleverd worden.

Ga het gesprek rustig aan, maar eerlijk is eerlijk… Ik zou deze tent nooit dat horloge laten maken. Ga beter bij Oris zelf te rade, danwel bij het Oris service center. In Nederland is dat Nieuwendaal en Zoon, een fijne en vakkundige tent, in mijn ervaring.

https://www.oris.ch/en-NL/store/1111_nieuwendaal-zn-service-center?selectedretailer=1111

Alternatief is een goeie restaurateur zoeken die kan laser welden. @Tempusuurwerktechniek is inderdaad een mooi adres.

Nogmaals… steek de hand ook zeker in eigen boezem, want what the fuck were you thinking?

Ik vertrouw mijn eigen Seiko AD al niet eens meer als het aankomt op het wisselen van een batterij, omdat de winkeldoos de achterkant van een klein quartzje van m’n vrouw volgens mij met een betonschaar te lijf is geweest.

Ik laat sindsdien mijn Seiko AD echt alles doorsturen naar de horlogemaker respectievelijk Seiko zelf, want die vokking beunhazen in de winkel hebben vrijwel altijd twee linker klauwen en een nogal nonchalante visie op horloges. Ook voor een simpele batterijwissel.

13 likes

Ik wist niet dat daar dit soort dingen ook onder vielen. :smirk:

2 likes

Dat zou je denken, maar helaas is dat alleen het geval het specifiek is meeverzekerd. Dat kan nogal prijzig zijn en zal dus vaak niet gedaan worden. Het zou me ook niet verbazen als er een flink eigen risico voor de ondernemer geldt.

Soortgelijk issue gehad (geen horloge) en toen geleerd dat zaken die een ondernemer behandeld (in dit geval een mooie Oris) standaard van de dekking zijn uitgesloten.

Misschien ook wel logisch vanuit het standpunt van de verzekeraar. Je zou maar een timmerman verzekerd hebben die niet kan meten en zo alles verzaagd. Voor iedere verzaagde balk weer een nieuwe claim.

@Martynnn hoop op een goede oplossing voor je!

1 like

Vraagje, wat zijn dat dan voor push pins dat je ze niet los kunt maken, specialiteit van Nomos?
Heb wel eens heel oude push pins gehad met een shoulder aan een kant, maar dit??

1 like

Coulant zijn? Gewoon eerlijk zijn en verantwoordelijkheid nemen. Ongelofelijk dit.

1 like

Of erger nog, een sigarenboer die een horloge te lijf gaat met een tang!

Als er al een verzekering is valt dit er zeker buiten.

3 likes

Klinkt als springbars voor drilled lugs

3 likes

Deze zijn specifiek voor kasten met drilled lugs. Sinn heeft ze ook.
Deze pins zijn sterker namelijk doordat ze dieper de lugs ingaan.

3 likes

Denk dat de dame in kwestie er gewoon tabak van had.

13 likes

Vermoedelijk is er een overweging om het narratief wat aan te passen. :crazy_face:

Denk toch dat dit wel onder een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering valt, als ze die hebben.
Zou het gewoon vragen.

1 like

En houd het netjes, dan zijn ze meer geneigd met je mee te denken…

4 likes

Dit dus :point_up_2:t3:

2 likes

Nomos springbars zijn prima, nog geen problemen mee gehad. Die een-zijdige-shoulder-push-pins kun je nog steeds krijgen overigens. Vind ze er altijd wel olijk uit zien of zo :joy:

Of verkeerde maat? Nomos heeft een bijzonder bestelsysteem voor springbars; op type horloge en niet op maat. Een foutje is volgens mij makkelijk gemaakt.

2 likes