Help! Schade aan horloge gemaakt (niet door mij)

Kwikfit en Profile tyrecenter hebben gratis schadeherstel :blush: bij een kras op je spatbord bij bandenvervang aan tesla :grin:

Ik weet alleen iets van Strafrecht. Zo gauw TS fysiek verhaal gaat halen bij de horlogemaker geef ik mijn mening.
Oh wacht, dat is in Duitsland
 :thinking:

Heel eerlijk gezegd: ik vind het meevallen qua zichtbaarheid. Maar snap dat jij dit absoluut niet zo ervaart.

Een ongeluk (of in dit geval: onkunde) zit altijd in een klein hoekje. Bij een AD, bekende horlogedealer of horlogemaker is de kans op dit soort gebeurtenissen een stuk kleiner, maar nooit 0,0%. Het blijft handwerk.

Ik zou het als volgt oplossen: ga het gesprek aan en maak duidelijk dat het een duur horloge betreft. Mevrouw was wellicht in de veronderstelling dat het een ‘fashionbrand’ of iets anders van een paar tientjes was. Geef ook aan dat je in het verleden vele positieve ervaringen hebt gehad met hen. Teleurstelling leidt tot meer bereidheid op dan boosheid.

Wellicht zijn zij hiervoor verzekerd. Zo niet, dan zou ik een offerte opvragen voor het herstellen van de schade en naar hen doorsturen. Afhankelijk van de reactie kan je vervolgstappen nemen.

3 likes

Misschien de vorige reacties eerst even lezen. We zijn al een stapje verder. :nerd_face:

2 likes

Je maakt me nieuwsgierig. Het is zondag dus ik duik er even in :rofl:

1 like

op·la·ze·ren (lazerde op, is opgelazerd) (Nederland)
1
(informeel) ophoepelen, weggaan. :clown_face::clown_face:

Zo nu weer ontopic: geef de man schriftelijk aan dat de hem aansprakelijk stelt voor de schade aan je kast. Een zogenaamde ingebrekestelling. Stel hem in de gelegenheid om het op te lossen en geef hem hierbij een ultimatum in tijd.

Mocht hij hier niet op ingaan d.m.v. een poging tot herstel, kun je hem mededelen dat jij het laat herstellen en de hiermee gemoeide kosten voor zijn rekening zijn.

Schakel wel je rechtsbijstand in, anders moet je alles zelf doen.

5 likes

Bwah, met een pijpje maakt ze al veel goed.

Het lijkt mij eerder een gevalletje: ieder verantwoordelijk voor de eigen schade.
Want die tang zal ook niet ongehavend uit de strijd gekomen zijn.
Toch? :face_with_monocle:

2 likes

Zaaksbeschadiging moet je ook vergoeden als je even kosteloos voor iemand iets doet hoor

1 like

Het horloge ligt via een tip nu bij @Floris155 ter reparatie. Wachten geduldig af :grinning_face_with_smiling_eyes:. Hierna gaat de factuur naar de beste meneer en gaan we het beleven

4 likes

Advies; Heb je hem wel (aangetekend) schriftelijke aansprakelijk gesteld? Wel zo handig als je een juridische proces in gaat.

1 like

Goede tip!
Ga ik direct even op papier zetten en hem tevens vertellen dat het horloge nu weg is ter reparatie. Goed voor de evt. dossiervorming inderdaad.

1 like

3 likes

Los van het feit dat je gelijk hebt stijg je hier ook nog eens mee in m’n achting. :upside_down_face::wink:Ook ik heb het verhaal met lichte en toen steigende verbazing zitten lezen.

Verder heeft @JohnvdT natuurlijk ook gelijk wanneer hij zegt dat TS het horloge moet laten repareren en dan gewoon door moet met z’n leven. Want zeg nou zelf, als je naar een slecht uitgeruste beunhaas gaat met je dure horloge, waarschijnlijk omdat je te zuunig bent om een fatsoenlijk adres op te zoeken, wie is er dan op z’n minst medeverantwoordelijk voor de slecht uitgevoerde actie?

Als ik mijn auto naar een garage breng, ook die om de hoek, zorg ik eerst dat ik zeker weet dat ze gecertificeerd zijn, een goede reputatie hebben, en kapitaalkrachtig genoeg zijn om problemen op te lossen. Omdat ik mijn mobiliteit serieus neem.

6 likes

Ho eens even.
Weet niet of dat wel de bedoeling is
 :anguished:

10 likes

:rofl:

Jij gaat daadwerkelijk naar certificaten vragen bij de lokale garage (waarvan je waarschijnlijk niet eens weet wat ze in houden) en dan de financiële situatie ook nog eens doorlichten?

15 likes

Ik denk nog steeds dat bij enkele mensen niet geheel duidelijk is dat dit om een vertrouwd adres gaat, en ik er vanuit ging dat het pinnetje eenvoudig los te krijgen was. Dat zou normaal gesproken wel moeten lukken. Het ging echter nĂłgmaals dusdanig snel (en uit het zicht) dat de tang erop werd gezegd. Anders had ik direct wel een halt toegeroepen. Dit heeft niks met zuinig of wat dan ook te maken. Als ik vooraf wist dat het dusdanig lastig zou worden had ik uiteraard wel beter geweten!

Ik lees hier allerlei aannames met zuunig dit en dat, iets wat hier op het forum helaas vaker gebeurt terwijl men totáál geen weet en kennis heeft van de persoon. Je suggereert eigenlijk simpelweg dat ik mijn kostbaarheden dus niet serieus neem, en eigenlijk gewoon een pauper ben omdat ik niet (direct) naar een TD ben gegaan. Waar is dit oordelen voor nodig? Volgens mij is alles al wel zo’n beetje ter sprake gekomen inmiddels

Stop dan ook alsjeblieft met dit soort berichten. Het is geweest, iedereen heeft zijn zegje kunnen doen en zoals eerder door mij aangegeven; laten we ons lekker focussen op de leukere topics. Het horloge is ter reparatie weg, en straks waarschijnlijk iedereen weer blij, einde!

17 likes

“Je hebt zelf de beer losgelaten - niet lopen klagen nou, nu je de beer niet meer in de kooi krijgt
”

(PS voor velen hier is dit overigens een van de leukere topics haha)

Ben het hier wel mee eens. Los van juridische aansprakelijkheid, als ik de locale tabakszaak mijn fietsband laat verwisselen, zou ik er niet van staan te kijken als mijn versnelling het niet meer deed. Ook al verkoopt de tabakszaak reparatie setjes voor banden.

Waarschijnlijk verkoopt die sigaren boer goedkope brol horloges en heeft er verder geen affiniteit mee.

2 likes