Help! Seiko 5 SNKL43 uurwijzer blijft hangen op 11 uur!

1 like

Gast, relax. Als je je billen nog strakker samentrekt vallen er straks diamanten uit je Hohl.

1 like

Ik zou mijn broertje gewoon een ander horloge geven, kost waarschijnlijk minder dan dit te repareren.

1 like

Ga weg man! Iedereen van boven de veertig weet dat een bankie tien joetjes is, en dat je er 40 jajem voor scoorde. :slight_smile:

:rofl:

Maarreh, @RLC, topic was al klaar he. Want 50 ekkies voor een uurwerkje… Economisch is dat ding afgeschreven, maar als hij er aan gehecht is denk ik dat ie bij iedere horlogemaker gewoon voor de prijs van 70 gefixt is. Kortom: ik zou een nieuw 5je opsnorren. Of als je broer een rauwdouwer is, een quartz.

2 likes

Laat je @RLC nog eventjes weten wat het geworden is ?
Weet niet of je broer vaak in arme landen komt, zo ja dan een onder de radar horloge, qua veiligheid en respect.

Inderdaad een lastig dilemma. Wat dat betreft is het leven een stuk eenvoudiger als je hele collectie van de kringloop afkomstig is, maar dat is niet de kwestie in deze.
Ik heb destijds tweemaal een Seiko 5 SNKL43 en eentje aan mijn broertje gegeven zodat we hetzelfde horloge hadden. Mijn broertje en ik vinden het allebei jammer dat het horloge nu kuren vertoond en zouden het graag weer goedwerkende willen hebben. Dus welgemeend bruikbaar advies wordt gewaardeerd.

1 like

Dan hoef je je verzameling reut ook geen collectie meer te noemen. :grin:

3 likes

Weet niet wat deze opmerking toevoegd, maar prettige dag gewenst.

Als jij nou eens gewoon even de berichten goed leest dan worden hier best wel adviezen gegeven.

Zoals: koop een nieuwe of zet er een NH36 uurwerk in. Zucht.

5 likes

Het is tijd het wegwerphorloge weg te werpen

2 likes

Dan geef je de Seiko toch gewoon een service ongeacht de kosten ?
Het lijkt nu net of je zit te miepen over een paar tientjes (donnies), terwijl het horloge emotionele waarde heeft.
Bovendien lees ik geregeld dat je door je Tudor en je sub vindt dat je je nu in een hoger segment van de (horloge)samenleving bevindt, of iets van die strekking. Een barkietje meer of minder maakt dan ook niet uit toch ?
Conclusie: service dIe Seiko en begin niet over hoe een Dan Henry van 200 euro ‘aanvoelt’.

1 like

Er is blijkbaar geen horlogemaker op het forum die toehapt om het voor nop of weinig te maken. Naar monsterwatches voor nieuw uurwerk, laten repareren of nieuwe kopen zijn de opties. Ik vermoed dat alle drie even veel kosten. Of zelf doen.

Precies dat, als je er toch emotionele waarde aan toebedeeld is het simpel, even naar de horlogemaker.

Dus emotionele waarde dus wat maakt het dan uit wat het kost ?
En ja het zal waarschijnlijk duurder zijn dan een nieuwe Seiko 5, maarja emotionele waarde … onbetaalbaar toch ?

:point_up:t2:
Zo waar. Merkwaardig topic dit. De spruitjeslucht spat eraf…
Een grote contradictie dit, waarom vragen stellen over een Dan Henry ?
Je zou eerder de ‘horlogemaker gezocht’-vraag verwachten.
Maar goed, deze tegel wordt vast weggezet als Rlc-bashing… erg verwarrend allemaal, en dat voor een ‘influencer’ :wink:

1 like

Dit topic gaat over een Seiko 5 en niet over een Dan Henry…

Hahaha … maar je hebt het antwoord nu toch?
Maar dat wist je ook al toen je het topic opende, als je uurwijzer blijft hangen moet je naar de horlogemaker, je trekt hem zelf open en probeert het zelf of je gooit hem weg en koopt een nieuwe.

Meer opties zijn er niet, zo moeilijk is het niet toch ?

Heb even snel gezocht op Ebay voor $30 heb je een 2de hands 7s26 movement, voor $50 een nieuwe.
Dus vervanging van het uurwerk zou niet meer dan 100 euro moeten kosten.

Donor- of een nieuw caliber erin kan ook nog.
Snap niet waarom deze meneer denkt dat dit…

…zou moeten kosten. Het is geen Rolex !

1 like

Je hebt gelijk.
Bij het Dan Henry topic van je, ook voor je broertje btw, gaat het erom dat vooral jij het een mooi horloge moet vinden…

:point_up:t2:
Bewijs dat fatsoen niet verschijnt als er een ‘high end’ duikertje onder het overhemmetje hangt :wink:

1 like

Als die Seiko emotionele waarde heeft dan maakt het helemaal niks uit dat je 80 euro hiervoor moet uitgeven.

1 like