Help! Seiko 5 SNKL43 uurwijzer blijft hangen op 11 uur!

Hallo allemaal,

De Seiko 5 SNKL43 met 7S26 uurwerk van mijn broertje blijft sinds een paar dagen met de uurwijzer hangen op 11 uur. Als je hem handmatig verder draait dan gaat de secondewijzer helemaal rond maar de uurwijzer komt niet verder dan 11. Het horloge heeft destijds 70 euro gekost bij Monsterwatches dus om er voor honderden euro’s bij een juwelier of horlogemaker te laten versleutelen is het niet waard. Wat kan er aan de hand zijn? En is dit makkelijk te verhelpen? Wat zou een nieuw 7S26 uurwerkje kosten? En bij wie zou ik met dit probleem het beste terecht kunnen? Alvast heel erg bedankt!

MvG Ralph

Foto van het type horloge. De Seiko 5 SNKL43.

1 like

Dat kost volgens mij ongeveer een bankoe. Dus de schade valt mee dan. Klinkt wel als een apart probleem.

1 like

Bankoe?

1 like

Ja een bankoe, dat is 50 euro.

2 likes

Leen hem in de tussentijd eentje uit je geweldige collectie. Of mag hij die niet bepotelen?

Ik kan het mechanisch ook niet helemaal rijmen…

RLC’s watches are for RLC only…

2 likes

Ik ben niet bekend met street slang :sweat_smile:

2 likes

Cash cow in het Engels.

7 likes

Dat woord kent men niet in Noord-Nederland. :rofl:
Als hij een barki gooit heeft ie een nieuwe toch ?

4 likes

Heb je de kast al eens opengemaakt? Klinkt mij als vuil tussen de raderen… :man_shrugging:

1 like

Maar hoe zou dat vuil erin men moeten komen dan?

Ligt het aan je uurwerk, of blijven de wijzers gewoon ergens haken op je plaat, of de indexen?

Een nieuwe 7s26 zal niet gek veel kosten, maar vind het maar eens. Ben er in mijn zoektocht geen tegengekomen. Heb daarom een NH36 geplaatst, de hack en wind variant.

Zou eerst even goed checken of het wel het uurwerk is en als hij vast zit even met een loepje o.i.d. controleren, zou zonde zijn als je een goedwerkend uurwerk gaat vervangen en dat niet de oorzaak is :wink:

succes!

Als de kast open geweest is dat vrij makkelijk natuurlijk, dat was meer de strekking van mijn vraag.

Nee hij is nooit open geweest.

Bankie was toch honderd gulden? De bankoe is toch het nieuwe Bankie? Maar goed, Hollands Bargoens is niet mijn forté.

Of te wel 5 donnies of een halve Barki.

1 like

Barki = 10 donnies

2 likes

Oprecht advies waar men wat aan heeft wordt gewaardeerd.

Zo doe je dat:

4 likes