Oh, wat een simpel klusje leek te zijn, veranderde al snel in een hilarisch rampverhaal. Een bandje losmaken? Ja, tuurlijk joh, ik fix dat wel even. Geen enkel probleem, totdat de slagpin “krak” zei en besloot om precies op het meest ongelukkige moment af te breken binnenin de lug.
En nu… hulp nodig! Ik heb al van alles gelezen over lijmen, boutjes vastlassen, weglaseren, uitblazen, en zelfs het spul laten verdwijnen als een goocheltruc. Even serieus: Ik ben geen professional met (boor)gereedschap, dus laat staan dat ik dit gereedschap heb liggen en ik weet zeker dat mijn handboortje zichzelf in tweeën zal splitsen als ik het probeer. Is er alsjeblieft iemand die me uit deze benarde situatie kan redden door die vervelende slagpin te bevrijden?
Hoor het graag!
Groetjes,
Luuk, een onfortuinlijke klusser in nood
Ja, gewoon via de buitenste lugholes. Pin was er al uit, toen wilde ik de slagpin eruit halen (zat een beetje vast) en toen brak die af. En nu komt die niet meer los.
Een naald/speld, in ieder geval dunner dan de lughole nemen.
Via de open lughole op het afgebroken stukje zetten en eruit tikken.
Dus niet verder tikken, maar terug
Iets zoeken dat lang genoeg is en dan via de andere lughole het naar buiten toe rammen.
Door via de andere lughole te werken zit je gelijk goed gecentreerd en je kan dan die pen van binnen naar buiten slaan. Zo gaat die er dezelfde richting in als eruit.