Help: super NA maar de band zit vast

Beste forumleden,

Daarstraks een leuke ontmoeting gehad met een gewaardeerd forumlid om een NA op te halen. NA topic volgt… :slight_smile:

Nu wilde ik hem graag op leer zetten omdat de aangehechte band niet in opperbeste staat is maar ik krijg hem niet los. Sowieso zitten er pushpins in die ik niet ken maar de pushpin lijkt in een buisje te zitten en ik kan er dus maar aan 1 zijde bij. Aan beide kanten zit hij muurvast. Tips?

De endlinks lezen ‘515.’

Ik heb al met platbekjes geprobeerd, met een aardappelschilmesje en met van die ronde, platte drukkertjes voor pushpins.

Beetje olie oid erin en nachtje laten liggen?

Het lijken mij springbars zonder ‘kraagje’ die mooi tussen de lugs passen. Mocht je een oplossing weten die de term ‘brute-force’ niet bevat dan hoor ik het graag. Ik heb hier ook nog een dergelijk horloge liggen die ogenschijnlijk voor eeuwig met zijn band verbonden is.

2 likes

Of cola?

Gedaan maar hij heeft inderdaad geen kraagjes…[quote=“Gisae, post:3, topic:134559”]
Het lijken mij springbars zonder ‘kraagje’ die mooi tussen de lugs passen. Mocht je een oplossing weten die de term ‘brute-force’ niet bevat dan hoor ik het graag. Ik heb hier ook nog een dergelijk horloge liggen die ogenschijnlijk voor eeuwig met zijn band verbonden is
[/quote]
Nachtmerrie dit!!!

1 like

Ze zijn vaak wel van pisbakken staal. Met een mesje tussen de band en kast kan je ze wel vaak doorzagen. Enige probleem is dat het restje dat in de lughole blijft zitten. :upside_down:

11 likes

Probeer eens (tanden- ) flosdraad. Twee keer om uiteinde wikkelen en dan een
ruk(-je).

Het oude gezegde geldt aan de rechter kant: “if you can’t duc it, fuck it”

1 like

Laatst één met een dremel eraf gezaagd, verschrikkelijke pushpinnen…push…pffff…je kan geeneens duwen😝

1 like

Morgen maar eens mee verder proberen…

1 like

Zijn waarschijnlijk inderdaad van die pushpinnen zonder kraag, erin en nooit meer eruit.
Enige oplossing eruit breken met gepast geweld.
Succes.

Mijn tandarts weet daar wel raad mee…

1 like

Grrr, ik heb er vrede mee gemaakt dat de stalen band erop blijft totdat ik tijd heb om naar een juwelier te gaan maar ik wilde wel even de band in lengte aanpassen zodat ik hem tenminste kan dragen. Lukt dus ook niet!! Iemand tips over hoe dit werkt? :stuck_out_tongue:
Ik heb werkelijk waar ruim een uur rondgegoogeld maar ik kan alleen filmpjes of geschreven instructies vinden voor moderne banden.

Ik heb al geprobeerd om het pinnetje in een van de laatste schakels eruit te drukken maar er zit 0 beweging in. Je ziet wel wat verschil bij de pinnetjes: de laatste, kleinste schakels hebben een wat dieper gelegen pinnetje dat je er -op het oog- uit zou moeten kunnen drukken. Lukt dus niet. Iemand ervaring?

Overigens: ik heb al twijfels maar ik zou het graag zeker weten. De endlinks zijn ‘515’, volgens mij kan dit wel bij deze Constellation 168.027. De clasp is echter ongesigneerd en heeft geen nummer (99,99% niet authentiek, hij is namelijk te breed voor de buckle) en de buckle heeft het Omega logo maar ook geen nummer. De band heeft geen van beide. Bestaat er enige kans dat het geheel bij elkaar hoort/authentiek is of kan ik hem beter op leer zetten? :wink:

Omega expert @BH_, wil jij helpen om uitsluitsel te geven?

1 like

Pffff…lijken wel folded clasps en op een russische band die ik hem gehad, daar moest ik in het midden van de band een schroevendraaier tussen zetten en dan het ijzeren plaatje naar boven wrikken zodat de schakel loskwam en met vastmaken het plaatje terug buigen…weet niet zeker of dit bij deze zo is😕

1 like

Dat zijn het ook maar dat is wel tijdsconform :smiley:

Dit heb ik ook overwogen maar tot ik zeker weet dat het een rotzooi bandje is ga ik niet zulk grof geweld gebruiken, haha. Evenwel dank voor de tip!

1 like

Graag gedaan…succes!:slight_smile:

Ik denk ook dat het een kwestie van schakels open buigen en inkorten is.
Op een heleboel foto’s kom ik onderstaande band tegen en maar heel sporadisch die van TS(welgeteld 1x)
Doordat die clasp zeker niet bij die band hoort en ook veel te breed is,zou ik hem zeker op leer dragen en desnoods de springbars '‘breken’'
Dit is wat de juwelier ook gaat doen met kraagloze springbars.


Google

1 like

Ik heb dit ook een aantal keer gehad bij horloges.
Een hele platte schroevendraaier tussen de band en de kast zetten of met een mes er tussen en dan flink wrikken.
En als je daar al een half uur mee bezig ben, kom je op den duur op een punt dat het je gewoon weg niet meer interesseert of je de band sloopt of het horloge bekrast maar gewoon die #$#% band er af wil hebben en dan extra hard te keer gaat.
Wonderbaarlijk ging iedere keer bij mij de band er dan ineens af en nog zonder beschadigingen ook.

Ik kan overigens niet garanderen dat het in jouw geval ook zo loopt :smiley:

4 likes

De endlinks van die band wil je niet verwoesten,want daar kom je gewoonweg niet meer aan,de clasp is dan nog makkelijker te vinden.

1 like