Help; welk horloge?

Hallo mede horloge liefhebbers,

Ik heb een verschrikkelijk dilemma. Ik weet het is een luxe probleem, maar toch… Zit verschrikkelijk te twijfelen tussen twee totaal verschillende typen horloges.

De een modern en strak:

De ander klassiek en echt Zwitsers:

Beiden vind ik even mooi, maar heb helaas maar geld om er maar een te kopen. Wat vinden jullie? Hopelijk kunnen jullie mij over de streep trekken!

Groet,

zou zelf voor de onderste gaan.

Is heel persoonlijk natuurlijk

Ik ook,ik hou zelf meer van rond…

Ik zou voor de klassieke gaan, deze is blijvend mooi. Ook vind in chrono’s mooier, dat is een persoonlijke smaak natuurlijk. Het "maandje"vind ik ook iets minder.
Succes met je luxe probleem :stuck_out_tongue:

Ik zou voor de Tag Heuer gaan.

De leukste problemen zijn luxe-probelemen :wink: De Tag Heuer is een echte klassieker, die blijft zijn waarde zeker behouden. Met de Longines heb je een goed merk en 'n chronograaf in huis, maar verder is het een doornee-model. Soortgelijke modellen – op basis van Eta Valjoux 7751 – zie je vrij veel. Als je twijfelt, zijn beide goed. Maar de Tag is op wat langere termijn beter. Denk ik.

Tag Heuer, lekker strak model geen poespas op de wijzerplaat…

Ik zou voor de Longines gaan, mooie stijl van wijzerplaat en hij is rond en niet tonneau, wat ik mooier vind.

Ik zou ook zeker voor de Tag gaan. Ziet er strak uit en overal goed bij te dragen.

Zowiezo allebei even om de pols doen en dan een keuze maken of even bellen met Leen van Frysia :wink:

Even voor de zekerheid, ze zijn natuurlijk beide echt zwitsers en de bovenste is echt een klassieker, meer dan de Longinses. Maar dat te gezegd hebbende, ik zou de Longines nemen of proberen of je de Monaco kunt krijgen uit de tijd dat ie nog van Heuer was.

ik zou voor de longines gaan. Ik zag hem in het jaarboek van Watch en toen dacht ik nog: wat een mooi horloge!

ik zou in eerste instantie voor de tag gaan ,
alleen vind ik het jammer dat ie maar 37 x 37 mm is de andere vierkante tag’s zijn vaak 40 x 40 mm

de longines heb ik toevallig vorige week bekeken en ik moet zeggen dat het een mooie klok is , het uurwerk was aan de achterzijde ook netjes , alleen vind ik de bedrukking vaak wat minder strak op de hobbelige wijzerplaat… jammer…

ik vind ze dus alle twee mooi tot ik ze van dicht bij kritisch ging bekijken.

veel succes

Ik ben nog niet zo thuis in de materie, maar is de genoemde ETA valjoux 7751 wat in de Longines zit een wat eenvoudiger (lees ‘goedkoper’) caliber? En in welke soortgelijke modellen zit deze?

Allen erg bedant voor jullie input! Alleen al met al blijft het een moeilijke keuze. Zo te zien gaan beiden ook redelijk gelijk op in de keuze van mensen :wink:

Het mooie van deze uitvoering van de Tag (tov de andere groter Tag’s van 40x40) vind ik dat deze een bepaalde rust uitstraalt (de andere Monaco’s vind ik echt te druk) bovendien heeft deze een glazen achterkant (hebben de andere ook niet).

Maar ik neig toch een beetje naar de Longines. Volgens mij is dit model iets tijdlozer. Ik heb hem in het echt gezien en was erg mooi. Wijzerplaat ook wel, hoewel het wel een soort wafel patroon heeft en dus de bedrukking idd iets minder strak overkomt.

Weet iemand eventueel een alternatief voor de Longines (vergelijkbaar qua prijs en uitvoering en grootte - 40 mm)?

Groet,

Henk

Ik weet niet wat die Longines kost maar een Muarice Lacroix Masterpiece? Bijvoorbeeld een Calendrier Retrograde zoals Tony laatst heeft gekocht?

De Longines kost ca Eur 2000 (adviesprijs).

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,15157 Kun je vanaf 2500 dollar (2100 euro) krijgen.

hallo,

een horloge kopen is inderdaad iets heel persoonlijk. Ik zal zelf gaan voor de Maurice Lacroix vanwege de complicaties. De TAGHEUER is daarentegen klassiek en tijdloos.

Een Maurice Lacroix masterpiece ligt qua prijs net iets hoger dan de Longine en de TAG Heuer die je in gedachte hebt.

In die prijsklasse en in de stijl van die van de Longines kun je gaan kijken naar horloges van onder andere de volgende merken:

  • Eterna (1948 Moon Phase Chronograph)
  • Auguste Reymond (Memphis)
  • Sinn (The Classically Elegant Chronograph)
  • Zeno (Goda 2)

Succes!

Bedankt voor dit overzicht; zijn allen prachtige horloges!

Nog een vraagje - ook een beetje vanwege een eerdere reactie - de basis van al deze horloges (net zoals de Longines) is de ETA Valjoux 7751. Deze zie je vrij veel, en is dus doorsnee. Heb er ook over gelezen dat dit een soort ‘budget’ caliber is. Je ziet dit caliber ook in horloges die nog niet de helft kosten van eerder genoemde horloges (horloges van rond Eur 700).

Krijg een beetje gevoel dat daardoor een wat ‘minderwaardig’ caliber/uurwerk is. Zeker voor in horloges van Eur 2000 en hoger. Klopt dat?

Valjoux 7751 is zeker geen budget caliber. Je komt dit caliber in heel veel horloges tegen, dat klopt. Heel veel horloges met een dag / maand notatie zoals de Longines maken gebruik van dit type Valjoux. Als voorbeeld kun je ook kijken naar de Breitling Datora, deze maakt ook gebruik van dit caliber en hij is zeker niet goedkoop.

Minderwaardig is het uurwerk zeker niet, daar kan Freddy wel wat over vertellen denk ik. De prijs wordt vaak bepaald aan de mate van afwerking en bewerking van het uurwerk oftewel het modificeren ervan.

Horloges met een Valjoux 7751 uurwerk voor 750 Euro, die zou ik niet weten.