Maar dit ziet er al zeer goed uit, en nog wel met kleine korfjes. prachtig hoor.
Ondertussen had ik ook even contact gezocht met Elma, die stuurde mij een pdf met een beknopte handleiding. Weet nu tenminste wat ik mis, en hoe het zou moeten functioneren!
Top dat ze die info hebben gegeven want is zeer weinig over deze machine te vinden.
Ha, ik heb precies dezelfde Elma en ik had dus ook de originele glazen niet, ik heb er een tijd over gedaan om een vierkante glazen pot te vinden die werkt, maar ik heb ze uiteindelijk gevonden in een soort weckfles voor pasta met precies de juiste hoogte die je dus mooi gesealed kunt afsluiten:
Dat is een fijne service van Elma. Wat zouden ze veel vrienden maken als ze met als cousins in de Eu, reserve-onderdelen, glazen potten, deksels en kurken pakkingen en ook korfjes en houders weer in productie zouden nemen…
Ik bestel meteen!
Elma verkoopt je liever een nieuwe schoonmaakmachine, daar verdienen ze een stuk meer aan…
Thnx voor de tip. Direct 3 besteld
!
Ik ga m’n vraag gewoon hier stellen, ik had net na een schoonmaak 2 dingen die me niet eerder zijn opgevallen.
Allereerst het paneel van mijn super elite waar de timer zitten en de aan knop voor heater en motor werd warm, is dit normaal?
Ten tweede had ik wat residu op m’n korfje zitten en nu denk ik dat dit los kwam door trillingen door beladen van het mandje, hebben jullie schoonmaak tips om de draai as lagers en korfhouder schoon te maken?
Ja dat is normaal, die potmeter zit daar lekker energie te vernietigen 
Oké duidelijk en het schoonmaken van de lagers en draaistang?
Goede vraag, hangt ervan af wat die aanslag precies is. Zou eens proberen met wat oplos- of schoonmaakmiddelen. Ammonia, wasbenzine, azijn etc.
Ja geen idee wat het is ik vermoed dat het van de korf houder komt want de substantie wat nat zelfs na de droog cyclus en aangezien dit het hoogste punt is vermoed ik dat.
Als je enkel ronde potten hebt, zou je er metalen netten kunnen insteken zoals het nu is bij de nieuwe Elma toestellen…
Als je goed kijkt zie je tegen de wand het metalen net zitten.

Die zijn nog steeds gewoon te koop hoor… Ik zie ze bij Boley alles nog beschikbaar voor vintage modellen.

Levert Boley aan particulieren?
Neen, maar dat wist je al hé… 
Maar je kan wel een bevriende horlogemaker iets voor jou laten bestellen… of een juwelenontwerper die je kent ofzo?
Was de vloeistof oranje/bruin achtig? Heb ik onlangs gehad. Nog vloeibaar toen de houder warm was, maar plakkerig na afkoelen. Hars… van de wikkelingen van de motor.
Ah ik zocht je topic maar kon niet vinden, het was half half in mijn geval. Denk dat het hard was en naar was geworden tijdens het wassen.
Hiero zit het in.
In mijn schoonmaakpotten zat geen residu, dus vermoedelijk door het drogen/warmte gebeurd. Was daarvoor al wel iets van 20x gebruikt (maar met kouder weer…).
Nop, en ze zijn er vrij anaal over ook. Of anders via Flume, die heeft ook vintage elma spares. Maar ook die vereist dus een zakelijke account.
Dat
. Er zullen wel genoeg mensen zijn met zo’n accounts hier op het forum. Zal er dan op aankomen iemand te vinden die dicht genoeg woont dat je niet nog eens extra genaaid wordt met verzending
welke regio zit je?
Gebruik je L&R vloeistof?