Help, wie weet een oplossing!

In mijn enthousiasme een bod gedaan op een horloge op een veilingsite. En niet ver genoeg de advertentie gelezen. Was in Engels en niet verder op gelet. Stond ook helemaal onderaan dat bijkomende kosten(lees invoerrechten en btw) voor rekening koper zijn. Laat ik nu winnen ver onder geschatte bod van de deskundige. Dat is op zich al vreemd. Het probleem is het volgende. Ik moet als bijkomende kosten totaal 783,00 extra betalen aan invoerrechten en btw en vervoer. En dan komt het horloge er nog eens bij. En dan wordt het klokje veels te kostbaar. Kan ik onder de koop vandaan komen en wie weet op welke manier? Alvast bedankt voor de reacties.

Welke veilingsite gaat het om?

1 like

En wat staat er in de voorwaarden van die site?

1 like

Dat ligt eraan of je bod juridisch bindend is, daarvoor zou je veiling voorwaarden moeten lezen. Die bijkomende kosten lijken me absurd hoog. Welke veiling is het?

Hoe duur is het horloge wel niet? Of is het geen percentage van de waarde van het horloge? Waar moet het horloge vandaan komen?

1 like

Normaal gesproken is dat zo’n 25% van de aankoopsom toch (ex verzenden)? Dus dan kost het horloge ruim 3k. Dan is het niet zo gek en mag je best op de blaren zitten. :slight_smile:

4 likes

Hopen dat je overboden wordt kan ook helpen.:slightly_smiling_face:

Misschien dat als hij de link post iemand hier zo aardig (gek) is :stuck_out_tongue:

1 like

Alleen online veilingsite. Koop op afstand dus 14 dan bedenktijd

Misschien kan @SCHERPRIJDER eerst aangeven op welke site en welk land het is aangekocht voordat iedereen gaat roeptoeteren.

2 likes

Ebay global shipping zeker. Kun je beter vermijden… :slight_smile:

Klinkt meer als Catawiki… :sunglasses:

1 like

Wie, wat, waar deskundige, wie zegt dat het een deskundige is.

2 likes

Das waar ja.

1 like

Alle aankopen via internet boven de 50 Euro buiten de EU wordt belast met invoerheffing inclusief de porto van de verkopende partij plus BTW.
Maak je borst maar nat. Er mot poen komen in de staatskas.
Er moet tenslotte gecompenseerd worden op het Rutte debacle m.b.t. de dividendbelasting.
En vandaag trapt de advocaat-generaal het vvd/Shell/Unilever-karretje nog dieper in de poep.
Hoi, hoi, leven het horlogeforum.

5 likes

Op CW is het altijd een optie om gewoon niet te betalen als ik de verhalen mag geloven

Ik hoop dat het goed afloopt, maar het is wel dom en helaas je eigen schuld.

Wel, dan kan je wel eens een proces aan jouw broek krijgen.
CW heeft een stel advocaten onder contract en op het moment dat jij een zaak moet aangaan, dan ben je al een vermogen kwijt aan jouw eigen advocaatkosten.
En dat zijn nu net die jongens die hier op het forum met hun Rolexen zwaaien in de topic Rolex only.
Ha, ha.

6 likes

Als het hier goed af loopt, heeft de verkoper een domper.
Als men dat op HF doet, word je afgefakkeld in ‘Ervaringen met’, al dan niet terecht.

4 likes

Als de Brexit doorgaat, dan moet je ook op alle aankopen uit de UK invoerbelasting betalen.
Of zelf even ophalen.

1 like