Is de ongelooflijke nutteloze en onzinnige topic over dit onderwerp.
Kan ook niet goed volgen waarom je dit topic geopend hebt, maar alvast veel draagplezier gewenst!
@SCHERPRIJDER, gefeliciteerd met de 903. Een prachtig horloge waar je lang van zult genieten!
Alternatief zou je de verkoper nog even kunnen bellen en in een openhartig gesprek kunnen opperen dat de verzendkosten wel heel merkwaardig zijn. Vervolgens als gentlemen eruit komen dat jij de veilingkosten afdekt en dat de koop verder ongedaan wordt gemaakt. Zo wordt de verkoper schadeloos gesteld en met een goed stel excuses is hij daartoe vast bereid. Een beetje āmea culpaā heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.
dit vind ik nou ook
volgende keer als iemand op een advertentie bied niet alleen het ervaring met topic maar ook dit topic nog een keer doorkijken
dat eerste stukje was me een emotionele rollercoaster zeg, ff die speedy opzoeken
EDIT: ja, die speedy van @Jaroen is niet voor iedereen weggelegd, maar wel een goeie prijs, succes met de verkoop nog!
Iām a sucker for the dramatics
Verstandige keuze ! Iig veel plezier met je NA ! Hoop niet dat je nu een bijsmaak aan het horloge zelf gaat overhoudenā¦
Dit soort topics maakt het slechtste in de mens soms los blijkt maar weerā¦
jij was vroeger zeker de ster van de dramaklas
Nee laat de koop gewoon doorgaan. Heeft ook geen zin, want na dieper speurwerk op het internet blijkt dat veel kopers bij deze handelaar hetzelfde probleem hebben als ik had aangekaart in dit topic. De opmerking hier van dat het : " een ongelofelijk onzinnig topic" was gaat dus denk ik niet op. Ontdekt dat meerderen de hoge bijkomende kosten hebben āgemistā en als zeer onprettig hebben ervaren. Hopelijk en reeds eerder hier vermeld, heeft dit alles enigzins bijgedragen aan het feit om eerst goed na te denken en de bijkomende kosten, als invoerrechten en btw te berekenen als je een horloge koopt buiten de EU.
Wat ik raar vind is het volgende. Normaliter als ik wat koop buiten de eu, bijvoorbeeld Japan, dan wordt het pakket gewoon opgestuurdā¦
In Nederland klaart de vervoerder het in en worden de aanvullende kosten berekend naar de waarde van het object.
Ik heb nimmer meteen invoerrechten en btw moeten betalen vooraf. Altijd achteraf.
Via ebayās globale shopping programma betaal je standaard vooraf. Eea is daardoor wel een stuk sneller.
Oh. Ok. Ik koop nooit via eBay. En dan betaal ik de kosten gewoon bij degene die het pakket komt bezorgen. Veel in Japan besteld. Binnen een week in huis. EBay is niet mijn ding.
Sorry voor off topic
Ja, maar niet via Catawiki. Dus dit verhaal stinkt.
Ik kan er niet verder op ingaan want ik heb nimmer een horloge gekocht via een veiling. Heb daar dus geen verstand van.
Maar ik vind het raar dat er vooraf al btw en invoerrechten worden berekend. Ik heb dat nimmer meegemaakt. En ik heb echt heel veel besteld uit Japan en de USA. Altijd de kosten voor inklaring, btw, etc, betaald aan de deur bij aflevering.
Nogmaals, geen verstand van veilingen van horloges. Misschien gaat dat anders?
Eigenlijk kan ik daar best inkomen dat je zoiets overziet.
Ook als je bv door Zwitserland rijdt en dataroaming vergeet af te zetten.
Kan erg duur worden aan 6 ⬠per MB
Niets wat me niet bekend is
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Het lijkt me een prachtige chronograaf, zo te zien op de website van Sinn.
Ondanks de gecompliceerde start wens ik je veel plezier met dit mooie horloge!
Gelukkig uiteindelijk iets positiefs.
Dank je, gaat zeker lukken.