Helpen met mijn keuze

Ik vind het leuk om regelmatig van horloge te wisselen en het is eindelijk weer tijd om iets leuks uit te kiezen. Waar ik dol op ben is het proberen van van alles en nog wat, daarom kom ik regelmatig aan met apartere horloges (mits voor een enigszins normaal bedrag aan te schaffen). Nu ben ik dol op ‘‘tonneau’’ shaped horloges maar zowel een rechthoekig model Patek Philippe en Vacheron Royal Eagle te hebben gehad ga ik toch maar afstappen van deze vorm en wil ik weer alleen maar ronde horloges. Ik had eigenlijk als plan om een Patek Philippe 5098 aan te schaffen wat vooral als reden had dat ik de wijzerplaat vreselijk mooi vind:


De guilloche wijzerplaat is echt prachtig. Ook heb ik een erg nette deal gekregen voor een platinum uitvoering in Duitsland. Ik heb deze echter laten schieten omdat elke keer dat ik een horloge in deze vorm koop er mega veel op verlies omdat er vrijwel niemand is die dergelijke horloges wilt kopen. Ik ben niet uit op winst maken, zelfs niet op quitte spelen maar de laatste twee heb ik door mijn ongeduld wel zo veel verlies op gemaakt dat ik dit maar eens moet inzien. Dit is bij aanschaf nooit een probleem omdat ik het horloge zelf mooi vind en het mij dan niet zo veel uitmaakt dat ik een van de weinige ben die deze vorm prachtig vind. Wanneer ik na een jaar weer uitgekeken ben verandert deze mening en wordt het horloge een last omdat ik eraan vast zit (ik weet het nooit verkopen is ook een optie, maar helaas heb ik een kronkel in de bovenkamer wat mij dwingt om regelmatig verandering te zien in mijn collectie).
De guilloche wijzerplaat is wel blijven hangen en toen kwam ik redelijk snel uit bij Breguet die vrijwel alleen maar guilloche wijzerplaten maakt. Nu zijn er twee horloges van Breguet die mij erg aanspreken:
De Breguet 5967BA (geel goud, 41mm, extreem plat, verschrikkelijk mooie wijzerplaat (doet me denken aan Escher) en een handopwinder.

En de tweede die mij exact evenveel aanspreekt is de Breguet Marine 5817BA (geelgoud, 39mm, ook een extreem mooie wijzerplaat en automaat)

Beide horloges spreken mij evenveel aan en beide horloges bevinden zich in dezelfde prijsklasse. De Marine is meer een aanvulling op mijn huidige collectie en past precies tussen de Seadweller en de witgouden Lange 1 (die pas in februari terug is :sob: ) maar ook de 5967 vind ik een aanvulling omdat deze juist weer meer dressy is tov de Lange. Lastig lastig. Nu ben ik wel benieuwd naar jullie mening en of er wellicht nog andere keuzes zijn die ik absoluut over het hoofd heb gezien. Mijn eisen zijn: goud, display caseback, traditioneel merk met mooie geschiedenis en niet onder de 36mm en eigenlijk wel een guilloche wijzerplaat.

  • Marine 5817BA
  • Classique 5967BA
  • Iets anders want een Breguet is het net niet

0 stemmers

Ben benieuwd!

3 likes

Le reveil du tsar van breguet, zal even een fototje zoeken

afbeelding

Op de laatste foto zie je de bewerking goed, volgens mij vijf verschillende typen guillotines euh guilloche

Op de eerste foto zie je ook dat ze emaillen wijzerplaten maken.

Deze moet je trouwens eens om hebben gehad in het eggie, heb hem in rusland eens omgehad en is echt een machtig apparaat

4 likes

Ik zou voor iets anders gaan dan de genoemde opties… waarom?
De Breguet marine en dan vooral in goud vind ik echt afschuwelijk!

De Classique is nice maar zou te veel van hetzelfde zijn als je al een Lange hebt.

Is een reverso niets? Of een two tone AP Royal Oak?

Zoiets:

4 likes

Wow deze is inderdaad wel echt prachtig. Een 5707 zie ik, deze is wel een stukje duurder maar ziet er wel uit als waar voor je geld.

Ja echt een kanon, past goed bij de rest van je verzameling. Misschien is een leuke roadtrip - meen me te herinneren dat je laatste horloges ook werden vergezeld van wat kilometer vreten- naar rusland wat voor je om hem op te halen, daar liggen er genoeg :slight_smile:

1 like

Een two tone Ro is echt nice maar ik heb daar al een hele mooie van gehad:


Vind dingen die ik nog niet heb gehad altijd leuker.

Haha vertel waarom :eyes:

4 likes

Ben ik de enige die hier niet naar kan kijken zónder dat ik het idee heb dat Robin naar mij zit te lachen?

8 likes

Een roadtrip naar Rusland voor zon mooi horloge lijkt mij echt fantastisch. Ik vermoed alleen dat dat dan mijn laatste zal zijn :joy:

1 like

Breguet is prachtig; ik zou voor deze Marine gaan:

3 likes

Hahaha nou je het zegt. Cant be unseen anymore

1 like

De combinatie van blauwe wijzers, gouden kast, zilveren dial en groene lume vind ik niet echt geslaagd. En dan ook nog eens die band erbij… veel kleuren die niet echt bij elkaar passen als je het mij vraagt… ik word een beetje zeeziek van die Marine :sweat_smile:

Dat is trouwens wel een mooie Marine!

2 likes

Een Brequet is het absoluut wel, maar waardebehoud is een utopie. Als je guilloche mooi vindt en van deze stijl houdt, is het een super keuze :love_you_gesture:

1 like

Precies dezelfde associatie…

Ja het zijn beide geen waardevaste horloges maar de stijl en geschiedenis spreekt mij heel erg aan. Ik ben ook redelijk overtuigd dat ik voor een Breguet zal kiezen de aankomende dagen/weken.

Een van de varianten PP Calatrava?

Rond, goud, open caseback, 36mm+…

1 like

Dat vind ik een erg mooie keuze. Maar in deze prijsklasse kom ik ongeveer uit op een 5196 of 5119. Dit zijn een sublieme keuzes waar daadwerkelijk alles perfect aan is. Maar ik vind de calatrava’s in deze prijs saaier dan mijn Lange en niet flamboyant genoeg :man_dancing:
Mocht mijn Lange nog plaatsmaken dan is dat mijn eerste keuze

Ik vind de lange juist wat sportiever… vanwege al de dials.

Flashy is een calatrava niet echt nee. Ik denk dat een dresser prima kan met een SD en Lange 1 ernaast.

Vind de Breguets hierboven (mn de marine) bijv snel teveel in het vaarwater zitten van de Lange en dat wint de duitser, terwijl voor mij die 5967BA het zou afleggen tegen een PP.

Maar flashy… lastig :stuck_out_tongue:
Die 5967BA is wel meer flashy

Misschien dit iets?

c1b6831edf53f22678bca937ce4a240b0a5c5ff4_1_690x457 43707b828d1a960685a0b3ae165f0e7862100104_1_690x457
Dit is allemaal ver buiten mij budget, dus gewoon wat lukraak geschoten, hier ben ik niet helemaal in thuis.

1 like

(In bekende stem) “Ha. Ha. Erg. Grappig. Schoen”

Maar idd, can’t unsee.

1 like

Binnen deze klasse zou ik ernstig overwegen:

De Omega Museum Collection

Of de Zenith Pilot Doublematic Alarm Chrono

4 likes