Heren! Ik ben in Florence en zie hier een mooie speedmaster! Waar moet ik op letten, foto's hieronder

Ik ben verliefd op deze speedmaster professional moon phase uit 2008. Hier de foto’s https://imgur.com/a/r77r8

Waar moet ik op letten etc? Vertrouw deze vent wel. Mooie shop met veel gave vintage klokjes ook. Mooie gesprek gehad met 'm en hij heeft me veel laten waaronder deze speedy. De open case back is zo nice… Ziet er verder dus netjes uit en heeft net onderhoud gehad, alle papieren aanwezig. Staat voor 3500 euro maar is open voor onderhandelingen. Hebben jullie advies voor mij? Heb maar een paar uurtjes want ben morgen weer weg… Hoor het graag.

De foto

2 likes

De foto? Linkje heeft meerdere foto’s toch? Anders is er iets mis gegaan

Mooie klok! Ik ben helaas geen kenner, maar mochten je hem kopen en vervolgens ooit weg doen laat het me maar weten :laughing:

1 like

Ook een gehad. Prachtig! Net onderhoud gehad. Ook van het uurwerk denk ik?
Ik zeg lekker doen. Als je er nog iets af kan lullen helemaal mooi.

1 like

Duurde heel lang met laden voor mij dus dacht zal de foto die wel laad even posten voor je.

De rest laad idd nu wel.

Sorry!!!

1 like

Optisch ziet hij er goed uit voor zover ik kan zien. Maar… ik zou em laten liggen zonder aantoonbaar bewijs van onderhoud. De volledige service van deze variant met maanfase en kalender is niet goedkoop. Als er wat mee is en je bent straks weer thuis dan is Italië niet het makkelijkste land om dit dan weer op te lossen.

1 like

Ik neem aan onderhoud aan het uurwerk ja. Hoe kan hij daar bewijs voor leveren? En ik neig wel naar doen… Financieel alleen killing… Kan 'm altijd weer doorverkopen I guess haha

Geen probleem! :slight_smile:

Eens idd. En als hij het onderhoud kan aantonen? Vertrouw hem wel, vriendelijke vent met kennis en hij begreep meteen dat ik een liefhebber ben met ook wat kennis en niet een boeren lul zeg maar. Stel ik praat 'm naar beneden tot 3200? Thoughts?

Volgens mij is 3500 al een nette prijs. Als je hem naar 3200 kan lullen heb je gewoon een goede prijs voor een hele mooie Speedmaster

1 like
  • Heb je alle functies op het horloge uitgebreid getest?
  • Heeft ie geen nota/rekening van “de horlogemaker”?

Verder optisch een schitterend horloge!!

2 likes

Ik zou 3100 proberen als je zeker bent van je zaak

1 like

Niet uitgebreid, ga sowieso zo nog terug. Even een crash course, hoe test ik snel alles? En zal vragen of hij onderhoud kan aantonen of garantie kan geven. Wat is redelijk? Thx a million

1 like

Kan het niet goed zien maar is het de 3576.5000?

Die kost €3450,- splinternieuw op Chrono24, dan zou er nog wel wat van af moeten. Is het een ander type dan mijn excuus.

1 like

dus dat

1 like

Ergo, ga niet overhaast iets aanschaffen.

1 like

precies, als er wat mee blijkt te zijn is het ook wat onhandig ‘even terug gaan’

1 like

waarom schiet het ineens door mijn hoofd: haastige spoed… enz…

2 likes

Eens met de voorgaande reacties.
Ik zou ook eerst zelf meer research doen online en offline en dan pas na grondig onderzoek (en nadat je er verschillende hebt gezien) er eentje aanschaffen.

Dit is niet de enige Speedy ter wereld; er zijn er genoeg dus geen zorgen! :slight_smile:

1 like