Eerlijk gezegd, bij ons op kantoor zijn het Subs, een OP, een dame met een kleine DJ, een IWC RAF-stijl kleine pilot van de grote baas, een Tag Heuer witte chrono van een vriend/collega, een vriend/ex-collega met een Dweller die nogal eens langskomt, een paar smartwatches, en wat ik zoal om de pols klap. Ik ben de enige verzamelaar in het pand, maar mensen hebben van bonussen best mooie horloges gekocht.
Vroeger liep er ook een Panerai man rond, maar die is naar graziger weiden vertrokken.
Uiteindelijk moet iedereen gewoon doen wat ze leuk vinden. Eerlijk gezegd zijn Rolex producten gewoon overwegend zwaar OK, ik zou het merk alleen veel sympathieker vinden zonder de marketing hype.
Da’s pure merkbeleving, in mijn hoofd zijn Nomos en Stowa bijvoorbeeld wel lekkere onder-de-radar hipstermerken, en blijkbaar ben ik gevoelig voor de uitingen die zo in de media rondzwerven.
Uiteraard chargeren we hier op het forum lustig een slag in de ruimte, maar in de echte wereld zie ik gewoon graag mensen om mij heen die na hebben gedacht over hun sieraad, ongeacht merk of type. @Benoitf moet daarom alles wat hier (zeker ook door mij) geroepen wordt met een korrel zout, een knipoog en een grijns bezien.