Herstelcadeau

Goedemorgen horlogevrienden,

Soms gebeuren er dingen in het leven die niemand wil en alles in een ander perspectief zet. Ik heb nu helaas zo’n ding: mijn vriendinnetje is ziek, moest snel geopereerd worden en nu volgt een lang medisch traject. Superklote, alles is ineens anders. Gelukkig zijn de vooruitzichten gunstig en overleeft ze dit.

Aangezien ik een positief ingesteld mens ben, kijk ik alvast vooruit naar het moment waarop dit achter de rug is. Het lijkt mij geweldig om haar een horloge cadeau te doen. Dat brengt mij bij HF en dit schrijfsel. Ben niet zo thuis in de dameshorloges, kunnen jullie met mij meedenken?

Afgelopen jaren duw ik haar regelmatig plaatjes onder de neus, ze vindt de meeste vrouwenhorloges niet leuk; te truttig, te veel bling. Mannenhorloges vallen te groot, ze is klein van stuk en tenger en een dame die aanpakt (en dus niet zo voorzichtig is :grimacing:)

Paar uitgangspunten:

  • Geen goud(kleurig)
  • Max. 36mm
  • geen fonkelstenen
  • € 1.000 - € 3.000
  • Vintage of nieuw, beide ok

Plaatjes van horloges die ze mooi vindt, waarbij de Cartier het best in de smaak valt:

Omega Geneve Lady

Cartier Santos Octagon

Tudor Black Bay 36mm

Ben benieuwd naar jullie suggesties!

16 likes

Een Breitling Colt Oceane A77380?

1 like

De black bay is er ook een maatje kleiner! Met een zilveren wijzerplaat ziet deze er erg mooi uit, mooier dan op de plaatjes digitaal.

3 likes

De nomos orion 33? Bestaat ook in 35 geloof ik.

Een tank in small maat?


Deze laatste zou mijn vriendin ook wel dragen

5 likes

Dan heb je je beste antwoord inmiddels gekregen en heb je ons helemaal niet nodig.
Veel sterkte gewenst.

3 likes



Ik vind zelf de nieuwe King Seikos heel leuk, zowel voor mannen als voor vrouwen. De regulier modellen (bovenste foto) komen in verschillende kleuren en kosten €1700,-. Ook heb je een boutique only model, dat is degene met de paarse wijzerplaat, in het echt nog mooier dan op de foto, en deze kost €1850,- en daarvoor zou je dus naar Amsterdam moeten gaan. Naar mijn mening is de stalen band een van de betere die Seiko heeft gemaakt. Seiko heeft ook speciaal leren bandjes voor dit model gemaakt wat ook niet slecht staat. Het enige is dat ze 37mm zijn… :sweat_smile:

Je zou natuurlijk ook kunnen kijken naar een vintage King Seiko. Met jouw budget moet je zeker iets moois kunnen vinden!

3 likes

Allereerst gelukkig dat dit met een sisser is afgelopen: da’s wel schrikken. Sterkte alvast met haar hersteltraject.

Tip is altijd eerst te passen. Met ranke polsen heb ik gemerkt dat ook een 36mm als te groot kan worden ervaren.
Just my €0,02.

Succes!

1 like

Sterkte met herstel! :four_leaf_clover: En met een Cartier kan je altijd thuis komen.

Geen suggesties, maar wil jou en je vriendin wel veel sterkte wensen in de weg die voor jullie ligt!

1 like

Jeez man, ja dat zet dingen wel even in perspectief weer! Maar goed te horen dat het de goede kant opgaat!:+1:
Ik zou lekker die Cartier voor haar kopen, als ze die het gaafst vind.

Zit zelf ook wel 'ns te kijken naar iets leuks voor mijn vrouw en zou deze zo voor haar kopen, als ze die stomme Apple watch 'ns af zou doen.:grin:
image

Misschien is dit ook wat voor jouw vriendin?
Anyway, veel sterkte, de komende tijd!

2 likes

Ik vind die Geneve supertof, maar ik zou iemand niet zonder overleg een handwinder cadeau doen.

1 like

Zoiets kopen dan. Luister naar wat zij wil niet wat jij wilt.

5 likes

Hoho. Als ik dan had gedaan had mijn meisje nog steeds met een Armani rondgelopen.

Maar oke, een Cartier is wel andere koek.

2 likes

Veel sterkte met herstel van je vriendin. De rest is niet belangrijk. En waarom neem je haar na afloop niet een romantische weekend mee op stap en dat ze er zelf eentje mag uitkiezen?

2 likes

Als je niet koopt wat ze wil draagt ze het toch niet.

De mijne draagt een of andere 20 jaar oude fashion shitter. Wil niets anders. Elk ander horloge vindt ze minder mooi.

De tank krijg ik er nog niet doorheen geduwd. Had liever zoiets om dr klauw gehad.

2 likes

De Tank is wat te klassiek, vind ze zelf. Vond get zelf een goede optie, kan ik hem ook af en toe dragen :roll_eyes:

1 like

Oei, die boutique only is prachtig! Vrees dat 37mm te groot valt, maar passen gaan we deze zeker!

1 like

Deed de mijne ook. Toen en keer een sixties 26mm lady DJ gegeven, waar ze lang aan moest wennen. Nu ziet ze het ook en is ze daar erg aan gehecht. :+1:

1 like

Wat een vervelend nieuws, gelukkig hebben ze wel meteen kunnen opereren.
Veel sterkte gewenst met het herstel!
Zelf ben ik ook niet zo in de dames horoges maar debk dat je met een Cartier wel in de goede richting zit!

Dat sowieso een goed plan. Dan kan ze zelf ook kijken of er misschien iets anders van haar smaak bij ligt.

Hoe het nu is weet ik niet, maar vroegâh had Seiko erg leuke damesmodellen. Samen met mijn toenmalige vrouw een mooie gekocht en dat was een bijzonder mooi horloge. Dat is inmiddels 41 jaar geleden, en volgens mij draagt ze die nog.

1 like