Probeer haar iets van mijn hobby mee te geven, ze heeft zelf geen idee, behalve dan dat een horloge wel of niet mooi is. Vind het leuk om haar een horloge te geven dat haar, maar ook mij aanspreekt.
Passen gaan we zeker, over een maand of 3. Voor nieuwe of veel geproduceerde horloges geen probleem. Voor de Santos Octagon en Geneve een uitdaging, die worden al 30 jaar niet meer gemaakt
Wie weet valt ie kleiner dan gedacht, als ik hem vergelijk met bijvoorbeeld de Longines Spirit 37mm vind ik de King Seiko toch zeker kleiner vallen, dus who knows. En als ie toch te groot is het misschien een mooi horloge voor jezelf.
Ze weet nog niet dat dergelijke keuzes te maken zijn
Hoe het horloge eruit ziet zowel op het plaatje als om haar pols, is nu het selectiecriterium. Het wordt dus automaat of handopwinder, simpelweg omdat ik van het mechanische houd
Helaas valt deze voor haar af, goud vind ze om 1 of andere reden niet bij zichzelf passen. Het kleinste hintje goud is voor haar al een nog go. Behalve, gek genoeg, als het in het uurwerk is en alleen zichtbaar is via een glasbodem.