Herstelcadeau

https://www.longines.com/en-nl/watch-longines-dolcevita-l5-512-4-79-2

1 like

Deze vind ze vast mooi :heart_eyes:
Veel sterkte samen en beterschap voor je vriendin toegewenst

1 like

Valt erg in de smaak, vooral de zwarte, thx!!

1 like

Heel veel sterkte voor je vrouw en voor jezelf. Veel mooie merken zijn uiteraard al genoemd, van Cartier tot Longines en van Breitling tot Tag Heuer. Een vd eerste suggesties, daar sluit ik mij bij aan:

3 likes

Een stoere Black Bay 36 met zwarte plaat ( dan kan jij die gewoon ook eens lenen. )

1 like

Allereerst wens ik je vriendin sterkte en dat ze maar snel weer de oude mag zijn.
Zat even naar je voorbeelden te kijken en het valt vooral op dat wit/zilverkleurige dial haar voorkeur heeft. Maar kijk ook eens naar een Tag Heuer Carrera 36 mm met een blauwe dial. Mooie dames maat en ook de moeite waard om naar te kijken, naast die Tudor natuurlijk. Deze valt wel mooi binnen je budget.
Even een foto natuurlijk, wens je verder succes met jullie zoektocht naar een mooi horloge voor haar.

1 like

Allereerst heel veel sterkte en ik hoop dat alles goed komt. Mijn suggestie is de Oris Aquis lady’s. Laat je straks ook weten wat het geworden is?

1 like

Als die Santos Octagon bovenaan stond bij haar, kun je ook eens kijken naar de Santos Vendome:

1 like

De Tank valt ook in de smaak, de shortlist verandert met de dag :grin:

1 like

Turbulente tijden, fatsoenlijk topicbeheer schiet er af en toe bij in. Bedankt voor jullie tips!

Gelukkig qua gezondheid vooral positief nieuws en de weg naar herstel heeft ze stevig ingezet. Samen veel tijd doorgebracht, af en toe wat plaatjes onder haar neus gehouden en vakantiemiddagen bij verschillende juweliers doorgebracht. De shortlist is daardoor gek genoeg korter geworden, iets dat mij nog nooit gelukt is. Ze heeft hem nog niet gepast maar is tot over haar oren verliefd op deze:

image
De Cartier La Dona (staal) (foto gejat van ome Google)

Dat brengt wat uitdagingen met zich mee. Nieuw worden ze niet meer gemaakt, tweedehands zonder doos en papieren nog binnen budget, maar een full set ligt er ver buiten. Kortom, de jacht is geopend!

Ps. dat het een quartz uurwerk is vind ik eigenlijk een beetje jammer, iets met op de koop toenemen…

2 likes

Ik zie er een in Spanje op Chrono voor 2400 zonder doos papieren en een uit Italie met voor 1000 euro meer. Ik zou het wel weten. En tja, quartz. Tweehanders van Cartier hebben meestal een quartz uurwerk.

Voordeel van dit model is dat het vrijwel niet is nagemaakt (niet?), in tegenstelling tot de Tank waar meer nep is dan echt.

1 like

Thx, heb ze gezien. Die in Spanje heeft een hele diepe beschadiging in het saffier. Ben nog aan het onderzoeken of het glas te vervangen is en wat dat kost. Verder een prima kandidaat.

Of ze nooit zijn nagemaakt weet ik niet. De gouden versies met briljantjes zijn dusdanig aan de prijs dat namaken aardig lonend kan zijn.

Update: er is een pakje onderweg uit het land van de appeltjes van oranje.

Volgende horde is het vervangen van het glas, maak daat tzt een nieuw topic over aan want het belooft een klein avontuurtje te worden.

3 likes

Spoedig herstel gewenst! Heel mooi dat je dit wilt doen

1 like

Ladies and gentleman, i’ve got here!

En om deze schoonheid in perspectief te zetten ook een plaatje naast mijn Monaco

8 likes

Heb je al een adresje voor het glas te vervangen? Of valt de kras in het saffier wel mee.

Heb ik, horlogeglas in Sittard, schijnt het zelfs zelf te kunnen maken :exploding_head:

De beschadiging is nauwelijks zichtbaar. Ik laat het aan mijn vriendin om te bepalen of ze zich er aan stoort. Is een vintage dus gebruikssporen horen er bij. Was het voor mijzelf, dan had ik het zo gelaten.

Denk dat ik de verrassing bewaar voor onder de kerstboom, als ik het vol houd :grimacing::grin:

4 likes

Dat bewaren tot onder de kerstboom is een beetje mislukt :laughing:

Ik kon het niet laten, ze heeft hem op een zomaar donderdagavond gehad en is er enorm blij mee.

2 likes