Deze Meister Driver vind je nu in de etalages nog voor €1100, in webshops voor €800-900.
Tweedehands, als nieuw nu ook tussen €500-600.
Moest bij de titel meteen denken aan Eterna. Imo prachtige horloges met een mooie geschiedenis. 2ehands vaak voor relatief weinig te vinden.
Valt zo goed als alles hier niet onder? Het lijkt eerder een uitzondering te zijn dat horloges het goed doen tov de retail prijs.
Edit: lijkt ook zeker te gelden voor het wat hogere segment. Iets als IWC verliest ook een hoop waarde. Zelfde gaat op voor, in mijn ogen toch wel een bruut merk, Breguet.
Over het algemeen wel waarschijnlijk. Maar er zijn ook zeker merken die na 1e aankoop echt flink afschrijven in vergelijking met andere merken.
Denk het wel. Stond toevallig een artikel over in het FD dit weekend, enkel een paar limited editions die ongedragen van kluis naar kluis gaan stijgen echt.
Mijn ervaring met de tweedehands markt is wel dat veel horloges hun waarde behouden, zelfs als je ze draagt.
Je bedoelt dat de horloges hun waarde behouden die je tweedehands kocht? Of bedoel je dat horloges hun nieuwwaarde (aankoopprijs nieuw) behouden als je ze wilt verkopen?
En hoeveel tijd zit er dan tussen aan- en verkoop?
Nee, de nieuwwaarde blijft zeker niet behouden. Maar als voorbeeld de Petit Prince 40mm versie van IWC. List rond de 4000, tweedehands gingen ze al snel rond de 2800 een jaar geleden, en dat is nog steeds de prijs.
Bedankt voor je verduidelijking, mij lijkt het ook dat de meeste horloges heel snel een stuk(je) waarde verliezen, daarna gaat er nog wat af om dan na een aantal jaren op een bijna stabiel niveau te blijven… (de uitzonderingen natuurlijk bevestigen alleen maar die regel ).