Er werd gereageerd op de volgende vraag :
Ging volgens toch echt over belasting in het algemeen en niet specifiek over invoerrechten.
Buiten dat, was het een poging tot humor mijnerzijds, mijn excuses als het bij u niet helemaal goed viel.
Er werd gereageerd op de volgende vraag :
Ging volgens toch echt over belasting in het algemeen en niet specifiek over invoerrechten.
Buiten dat, was het een poging tot humor mijnerzijds, mijn excuses als het bij u niet helemaal goed viel.
Het probleem van de moderne maatschappij is dat ongelijkheid gemeten wordt naar inkomen uit arbeid, terwijl dat juist het minst beloond wordt (en die trend blijft dalende). Kapitaal en bezit blijven buiten veel berekeningen van ongelijkheids-indexen. Maar aangezien inkomsten uit kapitaal de hoofdmoot van veel rijkdom zijn, betekent dat ook dat we geen goed zicht op ongelijkheid hebben.
Als dan de arbeidende massaās geen geld meer hebben of krijgen, gaat de hand op de knip, hetgeen de economie doet krimpen.
In een bottom-up economische visie zijn er dus goede argumenten om kapitaal- en erf-belasting juist te verhogen ten bate van een verlaging van loonbelasting.
Ook de overheid kiezen we hier nog zelf. Wij hebben EU-, Tweede Kamer-, Provinciale Staten-, Waterschaps- en Gemeente-verkiezingen, 28 politieke partijen en een kiesdrempel van lik mān vestje, dus dat loopt nog wel los, met die onderdrukking der Nederlanders.
Originele poster is trouwens een Belg, dus die zal zich niet bekommeren om NL diefstal.
Mooie (zeer beknopte) samenvatting van een ingewikkeld vraagstuk. Binnen mijn vriendengroep bakkeleien we hier regelmatig over, waarbij ik merk steeds meer te voelen voor die bottom-up visie. Ongelijkheid valt namelijk vaak samen met criminaliteit, zie BraziliĆ«, US, Zuid-Afrika, etcā¦
Maar dat geheel off-topicā¦
Was ook voor mij humor, maar ik word niet altijd begrepenā¦
Welkom bij de club