Het ‘dit droeg ik als tiener in de 90’s’ topic

Voor mij was begin 90 dit mijn eerste (mijn herinnering) horloge. De Seiko Arctura, gekregen van mijn ouders. Wat was ik daar trots op!

afbeelding
Plaatje geleend van een hf-er, heb hem nog wel.

7 likes

Nog steeds in bezit :ok_hand:t2::blush:

a38da737e6897e1974cab9d48bef8cfd5c479e3a_1_500x500

3 likes

Die met de camera had geheugen voor 99 128x128px fotos, maar na een stuk of 20 tot 30 was de batterij al zo leeg dat je die weer kon wisselen. Die foto’s waren dan bedoeld om aan de interne contactenlijst toe te voegen zodat je naast hun contactgegevens ook een herinnering had hoe ze er uit zagen :joy: Moet jij je nu eens voorstellen hoe een brugklasser met zulke macht om ging. :wink:

Nu ik zo eventjes rond zoek zie ik dat ik 1 jaar te laat ben met dit horloge…Hij is uit 2000 :sweat_smile:
Even voor de grap gekeken wat je er tegenwoordig voor betaalt…

No way dat ik dat geld had als kleine koter :rofl: (Die gele is wel super tof!)

Was dat maar een bel functie :joy: Helaas is dat gewoon een ordinair telefoonboek. Gezien de slijtage op de grote ronde enter knop kan je vast wel aflezen hoe vaak ik daarmee heb zitten rommelen :grin:

Voor de dolle pret; het gedrocht wat aan de bovenstaande twee horloges vooraf ging… Deze heeft de basisschool amper overleeft. De plakband sporen zitter er nog op, maar beide helften werken nog wel! Destijds erg handig voor tijdens rekentoetsen waar je geen rekenmachine bij mocht hebben :innocent:

4 likes

Hahaha geniaal. Al was het maar voor even :rofl:

Wel leuke dingen. Die rekenhulp had ik moeten hebben destijds :sweat_smile:. Was ik niet via zo’n grote omweg hoeven te gaan studeren haha.

Man wat leek me het pre digitale tijdperk toch prachtig. Wel jammer dat er toen geen HF was.

1 like

Toen ik 14 was kocht ik deze. Ik was een digitale Casio verloren bij het zwemmen in een buitenplas. Er moest dus een ander horloge komen (ik kan namelijk niet tegen een ‘lege’ pols). De vriend van mijn zus had een chrono-Pulsar, dat vond ik echt een super tof ding. Binnen mijn budget van destijds paste deze titanium Lotus chrono. Ik heb hem vandaf de aankoop dagelijks gedragen, tot m’n 37e. Hij doet het nog steeds, maar heeft wat littekens opgelopen in m’n tienertijd en aansluitende studententijd :innocent:. Draag hem nog steeds wel eens en dan zit hij meteen weer vertrouwd en fijn.

7 likes

Ik heb altijd een Casio TS-100 gedragen in mijn jeugd

https://youtu.be/3nl_eNSE-ag (niet van mij)

Wereldtijden (ook handig bij topografie want de steden van die tijdzone lichten op op de wereldkaart bij selecteren), alarm om op tijd thuis te zijn voor het eten en een thermometer met 24 uur geheugen. Bijster interessant om achteraf te kijken hoe warm het in bed ‘s nachts geweest was. Stopwatch ook zeer vaak gebruikt in die tijd met spelen en sporten (heb mijn tachy en chrono op mijn Speedy slechts enkele keren gebruikt, jammer dat ik zo weinig speel nog…).

Moet hem nog ergens op zolder hebben liggen.

1 like

Dit…jaren gedragen toen, vond hem natuurlijk ge-wel-dig!

1 like

Leuk, die flik flak horloges. M’n zusje en ik hadden er ook een begin jaren '90. De mijne ben ik kwijt, m’n zusje heeft die van haar nog wel ergens liggen, maar die doet het niet meer. Dat was nog het type met een soort van nylon nato band die je tussen het klokje zelf en een kunststof overklikring moest leggen.

De dochter van m’n zusje heeft er nu zelf ook een (nieuw) ter grootte van een euromunt. Ze leken vroeger veel groter.

3 likes

Mag dat ook begin jaren tachtig zijn?

Toen droeg ik een Citizen quartz met een ivoorkleurige wijzerplaat en een metalen band. Stom genoeg heb ik die weggedaan omdat het glas bekrast was. Daar heb ik nu nog spijt van natuurlijk :wink:

Edit: hij leek hier op, alleen met een andere kast (meer C-shape) en een metalen band: https://montrespubliques.market/en/listings/1106437-vintage-citizen-quartz

1 like

Hier ook in de 80’s

image

TI 500W serie.

2 likes

deze ook nog gehad, maar was snel overleden :smiley:

2 likes

Deze heb ik nieuw gekocht in 1995 en vorig jaar verkocht.

8 likes

Ik was meer een puber dan een tiener in de jaren ‘90…

2 likes

Ik heb hem niet meer maar deze Casio gekocht van mijn verjaardagsgeld. Ik had er het liefst een met een afstandbediening of calculator maar die waren te duur. Deze had een alarm dat was ook leuk.

image

9 likes

Dit was mijn trots in de 90’s :+1:

afbeelding

2 likes

Rond 1994 deze. Techno Marine.
Eerst transparante band en bezel, maar die verkleurden rap naar geel door al dat puberzweet…

afbeelding

1 like

:exploding_head::flushed:

3 likes

Ik had o.a. deze Accurist (uit de sale bij Vossen in Maastricht)

2 likes

Als tiener in de 90er jaren droeg ik een Pontiac Diadatic met stalen band , een die m’n vader in zijn studententijd gekocht had, Franse dagaanduiding … Geen idee waar dat ding ligt , en ik kan ook geen foto op het wereldwijde web vinden van die combi , vind wel foto’s van betreffende kast maar allen zijn op leren bandje.

Die Pontiac maar eens gaan zoeken…

1 like

In '98 of '99 sloeg bij mij op 13/14 jarige leeftijd het horlogevirus toe. De oom van een schoolvriend had een Seiko horloge waar geen batterijen in hoefde, maar wat ‘liep op je polsbeweging’ :joy:. Dat maakte dat ik helemaal gefascineerd raakte door Seiko (Kinetic). Een Kinetic was een brug te ver, en een automaat had ik nog nooit van gehoord maar een ‘gewone’ Seiko moest lukken.

Na weken zakgeld sparen, geld voor mijn rapport van opa en oma en nog wat geld wat ik van ooms en tantes voor mijn verjaardag had gekregen kon ik nét een chronograaf uit het V&D prijzencircus-foldertje betalen :grinning_face_with_smiling_eyes:. Was destijds in de aanbieding voor 175,- gulden als ik het me goed herinner.

Helaas weet ik het precieze model niet meer, en
aangezien ik het horloge kwijt ben geraakt kan ik het ook niet meer opzoeken. Bovenstaande foto was hoe hij er ongeveer uitzag.

5 likes