Deze had ik toen ik een jaar of 16, 17 was. Gekregen van mijn opa voor mijn verjaardag (zelf uitgezocht hoor). En afgeprijsd van 500 voor 300 gulden, als ik me goed herinner. Ik heb geen idee wat er met dit horloge is gebeurd, want ik vind het nergens meer.
Overigens zou ik het nu niet meer dragen, want ik heb het niet zo op (deels) goudkleurige horloges. Maar toch jammer dat ik 'm niet meer heb!
Geinig klokkie voor een tiener…
Ik was toen al wat ouder, maar was nog jong van geest…
Cool!
Deze kreeg ik op mijn twaalde (1998) cadeau van mijn opa.
De foto is van een jaar of 4 geleden.
Duidelijk een hoop meegemaakt. Gedragen toen ik 18 of 19 was en toen ben ik overgegaan op een verzameling.
Heb hem nog wel ergens in de la liggen. Titanium en reverse panda dus eigenlijk best wel gaaf!
Die Casio wrist remotes waren geweldig! leuke truc: als je op school en snoep automaat had die met een infrarood zender geopend werd kon je proberen dat signaal op te nemen zodat je zelf dat ding open kon doen
Destijds geprobeerd met de oude Palm pda van paps. Zonder succes. (Wat misschien maar goed is! )
Om die onderste Casio na te kunnen bootsen, heb ik een jaar of 3-4 geleden een Casio World Time Illuminator gekocht. En natuurlijk voor de beleving had ik die bij de Kijkshop gehaald. Inclusief papiertje waarop het nummer ingevuld moest worden en wachten bij de kassa.
Ik draag het ding nooit, maar blijft ook mooi in het doosje liggen. Al is het maar om de stelling “10 year battery” te kunnen toetsen
Die heb ik nu nog steeds (check openingspost) en volgens mij zelfs quasi dezelfde. Mijn bezel is iets anders en een grijze wijzerplaat ipv geel.
Ik draag 'm zo nu en dan nog met veel plezier. Een NATO staat dit klokje erg goed, probeer het maar eens!
Heee die titanium Lorus heb ik ook gehad!! Herinner het me pas nu ik 'm weer zie. Te gek zeg. Ik heb deze aan m’n zwager gegeven, die 'm na een week of 2 ergens was verloren (…)
Wat waren die dingen lichtgewicht hè? Bizar.
Klopt, vederlicht! En ook een ideaal horloge om dagelijks te dragen vanwege de waterdichtheid tot 10bar. Qua prijs/kwaliteit was dit echt een topper. Wellicht dat ik hem nog een keer laat terug brengen in een goede staat, al heeft het ook wel wat om te zien hoe hij is getekend door de tijd.
Grappig, dit is er ook zo een. Er waren nog wel meer kleurstellingen te krijgen dacht ik. Die reverse Panda is ook leuk!
1992 was ik 16, en voor 15 gulden mijn eerste automaatje gescoord😁
Bij een niet te verstane Rus op Koninginnedag te Amsterdam. Head only in een lelijk doosje met Russische gebruiksaanwijzing. Alles nog aanwezig en hij loopt nog steeds top!
Na 4 jaar met de Rus om de pols gespaard voor een Camel automaat. In de box vond ik ook nog
de prijslijst 1995.
(upload://dyCSFyl6GYAJ5IoVhJtU6veI3OZ.jpeg)
Ik moest even terugscrollen nav je bericht. Nu herken ik jouw horloge pas! Die heeft zo te zien nog meer meegemaakt dan de mijne.
Ik zat zojuist ook even te overwegen om het glaasje wellicht te laten vervangen. Nieuwe batterij erin en dan is hij weer klaar voor gebruik.
Haha, klopt. Heb hem dus ook meer dan 23 jaar dagelijks gedragen. Wat dat betreft is het niet zo heel gek dat dat zichtbaar is (denk dat de tienerjaren en studententijd toch de ‘zwaarste’ jaren zijn voor een horloge).
Als tiener heb ik jaren gelopen met een plastic horloge dat mijn pa als relatiegeschenk had gekregen. Was van SAF, een Duitse fabrikant van trailerassen. Op een gegeven moment viel het glaasje eruit, en toen ik dat probeerde te repareren ging er iets mis met het terugplaatsen van de stift. Een luide “piew” maakte duidelijk dat het over en sluiten was
Toen vond ik het tijd om eens een serieus horloge te kopen en heb ik een titanium Prisma chronograaf aangeschaft. Ik heb het bonnetje nog steeds; was op 27 oktober 1994
Ook het horloge heb ik nog; heb laatst de band gerepareerd dus ik draag hem nog af en toe.
Dat plastic SAF horloge zal ik toen wel weggegooid hebben; zou in elk geval niet weten waar die anders zou moeten zijn
In de jaren 90 droeg ik een Casio G-Shock horloge. Gewonnen met een win actie. Ik heb hem ooit weggegeven, omdat ie helemaal afgedragen was.