Het ‘dit droeg ik als tiener in de 90’s’ topic

Vast bij het harnas? In de korenpassage?

Geboorte horloge van de jongste zoon. Aangeschaft in 1998, nog steeds in bezit.

3 likes

Juist!

1 like

Ik heb deze TW steel (de no date dan) ooit voor mijn verjaardag gekregen van mijn ouders… wou ik toen erg graag hebben… snap er niks meer van😅 52mm op mijn pols, leek wel een stationsklok haha

3 likes

Klassieker die! Ik denk dat ik 10 was ofzo en kreeg ik van mijn vader mijn eerste horloge Helaas wist ik deze zelfs binnen een jaar te slopen…

Deze gekregen voor mijn 16e verjaardag. 5 jaar elke dag gedragen en goed toegetakeld, vaak op mijn bek gegaan na avondjes in de kroeg of bij het skateboarden. Het is te zien in ieder geval. Laatst weer een nieuw batterijtje in gedaan, werkt perfect. Ik bewaar hem voor als mijn zoon een staphorloge nodig heeft.

3 likes

Dit soort horloges, van de Hema toen der tijd

3 likes

Heerlijk topic! Ik liep in de jaren '90 als jochie rond met een Ajax horloge. Kostte destijds 50 piek bij de ajax fanshop in de Anegang in Haarlem. Trots als een pauw was ik.

1 like

20210202_052415

Gekocht in 1996 of 1997. Fijn horloge.

2 likes

Lijkt wel op een TAGheuer Kirium

2 likes

Bijna, dat is Festini… :dango:

1 like

Begin jaren 90 droeg ik vooral Swatch scuba’s en aquachrono’s

Daarna van mijn eerste vakantiebonnen( werk in de bouw) mijn eerste Breitling Colt Transocean gekocht die 2 jaartjes gedragen daarna ingeruild op een Breitling Chronomat met de rolleaux band…daarna volgde nog vele anderen…

Plaatjes zijn overigens van het web geleend!

6 likes

Een Camel Trophy horloge. Die is inmiddels ook al weer 20 jaar de deur uit.

Daarnaast had ik nog een paar Swatch horloges en een Puma horloge (quartz) met een stalen band en daar is online dus helemaal niets (meer) van te vinden…

6 likes

Cool, die Camel horloges waren wel een dingetje in de 90’s hoor. In positieve zin dan. Goeie marketing gevoerd, denk ik :slight_smile:

1 like

Gekregen van mijn vader ergens in 1996 / 1997
Het exacte model nooit meer online gevonden.
Horloge verloren na een avond stappen toen een maat van mij tegen mij op fietste en beide lang uit op het fietspad lagen.

8 likes

Gossie wat een prachtige verkrachting van de mercedes wijzer! :wink:

1 like

16 jaar was ik, en al helemaal knetter van horloges.
Ik had (naast de Speedmaster) een grail.

Ik kan me nog herinneren dat ik deze in de etalage van een tweedehands dealer zag liggen voor Fl. 1600,-

Na wat rekenwerk kwam ik erachter dat ik met 6 weken buffelen bij Philips tijdens m’n zomer vakantie dit bij elkaar kon werken. Dus hop naar de winkel. Al m’n spaargeld op tafel gegooid als aanbetaling en gezegd dat ik 8 weken later terug zou komen voor de rest.

Het gezicht van het winkelpersoneel was onbetaalbaar.

De Rado heb ik tot m’n 20/21ste full time gedragen, toen begon ik wat meer geld te verdienen en kwam de eerste Speedy erbij, dat was het begin van het einde :joy:

12 likes

Deze

waar toch wel redelijk wat gesprekken mee begonnen omdat mensen het niet begrepen en dachten dat het kapot was.

En nog wel een paar exemplaren…

8 likes

In 1986 gekocht en zeker 20 jaar gedragen. Had maar één horloge destijds.

9 likes

Wat een heerlijk originele uitvoering!

1 like